*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Sunday 11 August 2013

အခြန္ေလ်ာ႔ သြင္းခြင္႔ၿပဳခဲ႔သည္႔ ကုမၸဏီ တကၠစိမ်ား ၿပန္လည္စီစစ္သင္႔


အခြန္ေလွ်ာ့ သြင္းခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ကုမၸဏီ တကၠစိီမ်ား ျပန္လည္စိစစ္သင့္


 ကုမၸဏီ တကၠစီမ်ားကို အလြယ္တကူ စီးနင္းႏိုင္ရန္အတြက္ ကုမၸဏိီ တကၠစီ မ်ားကို အခြန္ေလွ်ာ့၍ တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း ရည္မွန္းခ်က္အတိုင္း အမွန္တကယ္ အေထာက္အကူျပဳမႈ ရိွမရိွကို ျပန္လည္ စိစစ္သင့္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီိးနင္းသူမ်ားထံမွ သိရသည္။
စည္းကမ္းခ်က္ေတြနဲ႔ တင္သြင္းခြင့္ျပဳ

ကုမၸဏိီ တကၠစီမ်ား တင္သြင္းရန္ ခြင့္ျပဳစဥ္က ပိုင္ရွင္ အမည္ မေျပာင္းရန္၊ မီတာစနစ္ျဖင့္ ေျပးဆြဲရန္၊ အိမ္မ်ားမွ
ဖုန္းျဖင့္ လွမ္းေခၚပါက အိမ္အထိ လိုက္ၾကိဳသည့္စနစ္ လုပ္ကိုင္ေပးရန္၊ ကုမၸဏီက တင္သြင္းသည့္
ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားကို တေရာင္တည္း ေဆာင္ရြက္ရန္ စသည့္ အခ်က္မ်ား ပါဝင္ခဲ့သည္။


“ျမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္နဲ႔ ညီတဲ့ တကၠစီေတြကို ကုမၸဏီ တကၠစီအျဖစ္ တင္သြင္းခြင့္ ေပးရင္ စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ရ လြယ္မယ္။ ကုမၸဏီတခုစီက တင္သြင္းတဲ့ ကားေတြကို အေရာင္ တေရာင္တည္း ထားရမွာဆိုေတာ့ အျမင္တင့္တယ္္ဆိုျပီး အခြန္ေလွ်ာ့ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳခဲ့တာပါ” ဟု ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရရံုးမွ တာဝန္ရိွသူ တဦးက ေျပာသည္။

ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္း အပ္နွံ၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္မ်ားကို ခြင့္ျပဳျပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း ကုမၸဏိီ တကၠစီမ်ားကို ၂၀၁၂ ခုနွစ္မွ စတင္၍ ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ ေထာက္ခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တင္သြင္းသူေတြ အခြန္ အေတာ္ သက္သာခဲ့ၾကေသာ္လည္း ...

“ခုခ်ိန္အထိ မီတာနဲ႔ေမာင္းျပီး တကၠစီခ ေတာင္းတာမ်ိဳး မၾကံဳဖူးပါဘူး။ ကုမၸဏီေတြက တကၠစီ တင္သြင္းျပီး တဖက္လွည့္နဲ႔ ျပန္ေရာင္းေနၾကတာပါ။ ပရိုေဘာက္ တစီးကို ရိုးရိုး တင္သြင္းတာ ထက္စာရင္ ကုမၸဏီ တကၠစီအမည္နဲ႔
တင္သြင္းရင္ အခြန္ က်ပ္ ၂၇ သိန္းေလာက္ သက္သာပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ အခြန္ရတာ ေလ်ာ့သြားတာပဲ ရိွတယ္။ စည္းကမ္းအတိုင္း လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီက ႏွစ္ခု သံုးခုေလာက္ပဲ ရိွေနတယ္” ဟု ကားတင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သူ ဦးဝင္းေအာင္ က ေျပာသည္။

တိုင္းအစိုးရ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ကုမၸဏီိ တခုလွ်င္ ကားအစီး ၁၀၀ ႏႈန္းျဖင့္ ကုမၸဏီေပါင္း ၁၃၀ မွ အစီးေပါင္း ၁၃,၀၀၀ ကို တင္သြင္းခဲ့ျပီး ျဖစ္သည္။

မီတာနဲ႔ ေတာင္းတဲ့ တကၠစီ မေတြ႔ေသးပါ

လက္ရိွအေနအထားအထိ အငွားယာဥ္တကၠစီမ်ားမွာ မီတာျဖင့္ ဖြင္႔ေမာင္းကာ မီတာအတိုင္း က်သင့္ေငြကို
ေတာင္းခံျခင္းမ်ဳိး မရိွေသးေၾကာင္း သိရသည္။

“ကုမၸဏီ တကၠစီေတြကို တင္သြင္းခြင့္ ေပးေတာ့ စည္းကမ္းခ်က္ေတြကို ဂ်ာနယ္ေတြက ေရးတဲ့ သတင္းေတြ မွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ မီတာနဲ႔ဆိုရင္ ကုန္က်စရိတ္ ပိုသက္သာမွာပဲလို႔ ေတြးထားတာ။ အရင္က မီတာတပ္ဖို႔ မၾကာခဏ ထုတ္ျပန္တာေတြ ရိွခဲ့ေပမယ့္ ေအာင္ျမင္တာ မေတြ႔ရဘူး။ တကၠစီေမာင္းသူ တေယာက္စီကို ကိုင္တြယ္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ေပမယ့္ ကုမၸဏီေတြက ဆိုရင္ ကိုင္တြယ္ရ လြယ္မွာပဲလို႔ ေတြးမိေပမယ့္ လက္ရိွ အခ်ိန္အထ္ိ မီတာနဲ႔ ေတာင္းတဲ့ တကၠစိီ တစီးမွကို မေတြ႔ခဲ့ဖူးဘူး” ဟု တကၠစီ ေန႔စဥ္စီးေနသူ ကုမၸဏီ တခုတြင္ စာရင္းစစ္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေဒၚျမမာလာ က ေထာက္ျပသည္။

တကၠစီခ မက်ဘဲ လမ္းပိုက်ပ္လာ

ထိုသို႔ အခြန္ႏႈန္းထား ေလွ်ာ့ခ် တင္သြင္းခြင့္ျပဳထားေသာ္လည္း တကၠစီခ ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ က်ဆင္းမႈ မရိွခဲ့ဟု ဆိုသည္။

“ကမာရြတ္ျမိဳ႕နယ္ လွည္းတန္းနဲ႔ ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္ ရန္ကင္းေစ်းေကြ႔ မွတ္တိုင္ကို အရင္ကလည္း က်ပ္ ၂,၀၀၀ ပဲ။ ကုမၸဏီတကၠစီေတြ သြင္းျပီးေတာ့လည္း က်ပ္ ၂,၀၀၀ ပဲ။ ေစ်းက်သြားတယ္ မရိွပါဘူး။ တခါတေလ ကားက်ပ္လို႔ဆိုျပီး ၂,၅၀၀ - ၃,၀၀၀ က်ပ္အထိ ေတာင္းတဲ့သူေတာင္ ရိွေသးတယ္။ ကုမၸဏီ တကၠစီေတြ သြင္းခြင့္ေပးမွ ေစ်းက်မသြားဘဲ
ကားလမ္းက်ပ္တာပဲ အဖတ္တင္ပါတယ္” ဟု ရန္ကင္း စင္တာတြင္ အေရာင္းမန္ေနဂ်ာ လုပ္ကိုင္ေနသည့္
ေဒၚမ်ိဳးမ်ိဴးေအာင္ က ေျပာသည္။

လက္ရိွအေျခအေနတြင္ ကုမၸဏီတကၠစီမ်ားမွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္အဂၤါရပ္နွင့္ အညီ ေဆးေရာင္ တေရာင္တည္း
ျခယ္သထားျခင္းမ်ဳိး အေတြ႔ရနည္းေနျခင္း၊ ကားမ်ား စတင္ တင္သြင္းစဥ္က မီတာတပ္ ေမာင္းရပါက ကားခ အရနည္းသျဖင့္ မီတာဖြင့္ မေမာင္းလိုျခင္း စသည့္ အေျခအေနမ်ား ရိွေနသည္။

“လက္ရိွအခ်ိန္အထိ စည္းကမ္းဥပေဒေတြကို လြယ္လြယ္ ခ်ိဳးေဖါက္တဲ့ အေလ့အထေတြက စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြၾကားမွာ ျပန္႔နွံ႔ေနတုန္းပါပဲ။ အစိုးရအေနနဲ႔ မိမိျပ႒ာန္းတဲ့ စည္းကမ္း ဥပေဒေတြကို ေသခ်ာ ကိုင္တြယ္သင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း စည္းကမ္းေတြကို လိုက္နာရမွန္း သိလာမွာပါ” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္သူမ်ားနွင့္ တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ား အသင္းမွ ဒု-ဥကၠ႒ ဦးေအာင္ဝင္း က အၾကံျပဳ ေျပာဆိုသည္။

          ခင္မ်ဳိးသြယ္ .....မဇၥ်ိမ မွမွ်ေ၀ေဖၚၿပသည္

No comments:

Post a Comment