*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Tuesday, 15 April 2014

ဘတ္စ္ကားႀကီးေပၚမွ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ Emergency Exit မ်ား အေၾကာင္း

ျမန္မာျပည္က express bus မီးေလာင္မွဳနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီးဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ေရွ႔က ကားေလးကို ၀င္တိုက္မိၿပီး မီးေလာင္ရာမွာ ေနာက္က ကားႀကီးထဲက ခရီးသည္တခ်ိဳ႔ဟာ အခ်ိန္မွီမထြက္ႏိုင္တာေၾကာင္႔ ေသဆုံးရတယ္လို႔သိရပါတယ္။

ဒါနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အေရးႀကံဳလာလွ်င္ အသုံးခ်ႏုိင္ေအာင္ ဘတ္စ္ကားႀကီးေပၚမွ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ Emergency Exit မ်ားအေၾကာင္းကို သတိေပးေရးသားလိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္က ဘတ္စ္ကားႀကီးအမ်ားစုဟာ ႏုိင္ငံျခားကပဲ တင္သြင္းတာေၾကာင္႔ ဒီလို မပါမျဖစ္ပါရတဲ႔ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ေတြပါမယ္လို႔ ယုံၾကည္ရပါတယ္။ ကိုရီးယား၊ ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္ ထုတ္ ဘတ္စ္ေတြမွာ ဒီ ထြက္ေပါက္ေတြ ထည္႔သြင္းထားဖို႔ ဥပေဒရွိပါတယ္။

အေရးေပၚထြက္ေပါက္ ၃ မ်ိဳးရွိပါတယ္။

၁။ မွန္ျပတင္းေပါက္ထြက္ေပါက္။ မ်ားေသာအားျဖင္႔ ၂ ေပါက္ ခန္႔ပါ၀င္ပါတယ္။ ထည္႔သြင္းထားတဲ႔ ပုံစံကေတာ႔ ပုံမွာျပထားတဲ႔ အတိုင္း ျပတင္းေပါက္ ေဘာင္ကို အေသတပ္မထားပဲ လက္ကိုင္တစ္ခု ဒါမွ မဟုတ္ ႏွစ္ခုကို ဆြဲလုိက္ရင္ အျပင္ကို ဖြင္႔လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ပုံမွန္အားျဖင္႔ အေရွ႔ ဘယ္ညာ ႏွစ္ေပါက္၊ အေနာက္ ဘယ္ညာ ႏွစ္ေပါက္ ပါေလ႔ရွိပါတယ္။ ဒီထြက္ေပါက္အမ်ိဳးအစားဟာ ၿမိဳ႔တြင္းသြား ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြမွာ ပါေလ႔ရွိပါတယ္။ အလတ္စား ခရီးေ၀းသြား ဘတ္စ္ကားေတြမွာပါေလ႔ရွိပါတယ္။

၂။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားကေတာ႔ ေနာက္ဖက္မွာ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ အေသးတစ္ခုကို ထည့္သြင္းထားတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ လက္ကိုင္ကို လွည္႔ၿပီး ဖြင္႔လိုက္ရင္ အေရွ႔ဘက္က ထြက္ေပါက္လိုပဲ တခါးကို ဖြင္႔လို႔ရသြားပါတယ္။ အေရွ႔က လူတက္တဲ႔ တံခါးဟာလဲ အဲ႔ဒီလိုပဲ စက္ခလုပ္နဲ႔ ဖြင္႔မွ မဟုတ္ပဲ လက္နဲ႔ ဖြင္႔လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ ဒီအမ်ိဳးအစားဟာ ခရီးေ၀းသြား Coach Bus လို႔ေခၚတဲ႔ ႏွစ္ထပ္ကားႀကီးေတြမွာ ပါေလ႔ရွိပါတယ္။

၃။ တတိယ ထြက္ေပါက္ကေတာ႔ ကားတိုင္းမွာ မပါမျဖစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္မိုးေပၚက ထြက္ေပါက္ျဖစ္ပါတယ္။ အဆင္မသင္႔လို႔ ကားတုန္းလုံးလဲရင္ ဖြင္႔ထြက္ဖို႔ အဆင္ေျပပါတယ္။ ဒီအတိုင္းလဲ ကား ကားေခါင္မိုးေပၚထြက္ၿပီး လြတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဖြင္႔ရတဲ႔ပုံစံအမ်ားစုကေတာ႔ အတြင္းကိုဆြဲဖြင္႔ရတဲ႔ လက္ကိုင္ ဒါမွမဟုတ္လွည္႔ဖြင္႔ရတဲ႔ လက္ကိုင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ လူအမ်ားဟာ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ားကို အားထားလာတဲ႔အတြက္ ဒီအခ်က္ေလးကို လူတိုင္း သိသင္႔သလို၊ ယဥ္လိုင္းမ်ားကလဲ ကားေပၚမတက္မွီမွာ ခရီးသည္မ်ားကို ႀကိဳတင္ ျပသထားသင္႔ပါတယ္။ ဒီ လုံၿခံဳေရးပတ္သတ္တဲ႔ အခ်က္ေတြကို လဲ စတစ္ကာေလး ရိုက္ၿပီး ထုိင္ခုံတိုင္းမွာကပ္ထားသင္႔ပါတယ္။ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ေတြကလဲ ဒါမ်ိဳးေတြကို အဓိကထား စစ္ေဆးသင္႔ပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ားအေနနဲ႔လဲ အသက္ကို ဥာဏ္ေစာင္႔ဆုိသလို ခရီးရွည္သြားမည္႔ ကားေပၚ ႀကိဳေရာက္ထားၿပီး ေလ႔လာထားသင္႔ပါတယ္။

ေဘးကင္းၾကပါေစ။

Aron Mg 

 
ျမန္မာျပည္ကexpressbus မီးေလာင္မွဳနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဖတ္လိုက္ ရပါတယ္ ။ ေရွ႔က ကားေလး ကို ၀င္ တိုက္ မိၿပီး မီးေလာင္ရာမွာ ေနာက္က ကားႀကီး ထဲက ခရီးသည္ တခ်ိဳ႔ဟာ အခ်ိန္မွီ မထြက္ႏိုင္ တာေၾကာင္႔ ေသဆုံး ရတယ္လို႔သိရပါတယ္။



ဒါနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး အေရးႀကံဳ လာလွ်င္ အသုံး ခ်ႏုိင္ေအာင္ ဘတ္စ္ ကားႀကီးေပၚ မွ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ Emergency Exit မ်ားအေၾကာင္းကို သတိေပးေရးသား လိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ က ဘတ္စ္ကားႀကီး အမ်ားစု ဟာ   တင္သြင္း တာေၾကာင္႔ ဒီလို မပါ မျဖစ္ပါ ရတဲ႔ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ေတြ ပါမယ္လို႔ ယုံၾကည္ရပါတယ္။ 

ကိုရီးယား၊ ဥေရာပ၊ ဂ်ပန္၊ အေမရိကန္ ထုတ္ ဘတ္စ္ေတြ မွာ ဒီ ထြက္ေပါက္ေတြ ထည္႔သြင္းထား ဖို႔ ဥပေဒရွိပါတယ္။

အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ ၃ မ်ိဳးရွိပါတယ္။

၁။ မွန္ျပ တင္းေပါက္ ထြက္ေပါက္။ 
မ်ားေသာ အားျဖင္႔ ၂ ေပါက္ ခန္ ႔ပါ၀င္ပါတယ္။ ထည္႔သြင္း ထားတဲ႔ ပုံစံ ကေတာ႔ ပုံ မွာျပထား တဲ႔ အတိုင္း ျပတင္းေပါက္ ေဘာင္ကို အေသ တပ္ မထားပဲ လက္ကိုင္ တစ္ခု ဒါမွ မဟုတ္ ႏွစ္ခု ကို ဆြဲလုိက္ ရင္ အျပင္ကို ဖြင္႔လို႔ ရေအာင္ လုပ္ထား တာျဖစ္ပါတယ္။ 

ပုံမွန္အားျဖင္႔ အေရွ႔ ဘယ္ ညာ ႏွစ္ေပါက္၊ အေနာက္ ဘယ္ညာ ႏွစ္ေပါက္ ပါေလ႔ ရွိပါတယ္။ ဒီ ထြက္ေပါက္ အမ်ိဳးအစား ဟာ ၿမိဳ႔တြင္း သြား ခရီးသည္ တင္ ဘတ္စ္ ကားေတြ မွာ ပါေလ႔ရွိ ပါတယ္။ အလတ္ စား ခရီးေ၀းသြား ဘတ္စ္ကားေတြ မွာပါေလ႔ ရွိပါတယ္။

၂။ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားကေတာ႔  
 ေနာက္ဖက္ မွာ အေရးေပၚထြက္ေပါက္ အေသး တစ္ခုကို ထည့္သြင္း ထား တာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ လက္ကိုင္ ကို လွည္႔ၿပီး ဖြင္႔လိုက္ ရင္ အေရွ႔ဘက္က ထြက္ေပါက္ လိုပဲ တံခါး ကို ဖြင္႔လို႔ ရသြားပါတယ္။ အေရွ႔ က လူတက္ တဲ႔ တံခါး ဟာလဲ အဲ႔ဒီ လိုပဲ စက္ခလုပ္နဲ႔ ဖြင္႔မွ မဟုတ္ ပဲ လက္နဲ႔ ဖြင္႔လို႔ရေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ ဒီအမ်ိဳးအစား ဟာ ခရီးေ၀းသြား Coach Bus လို႔ေခၚ တဲ႔ ႏွစ္ ထပ္ကားႀကီးေတြ မွာ ပါေလ႔ရွိပါတယ္။

၃။ တတိယ ထြက္ေပါက္ကေတာ႔ 
ကားတိုင္း မွာ မပါမျဖစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခါင္မိုးေပၚ က ထြက္ေပါက္ျဖစ္ ပါတယ္ ။ အဆင္ မသင္႔လို႔ ကားတုန္းလုံး လဲရင္ ဖြင္႔ထြက္ဖို႔ အဆင္ေျပ ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းလဲ ကား ကားေခါင္မိုးေပၚ ထြက္ၿပီး လြတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဖြင္႔ရတဲ ႔ပုံစံအမ်ားစု ကေတာ႔ အတြင္းကို ဆြဲဖြင္႔ရတဲ႔ လက္ကိုင္ ဒါမွမဟုတ္ လွည္႔ဖြင္႔ ရတဲ႔ လက္ကိုင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ မွာ လူအမ်ား ဟာ ခရီးသည္ တင္ ဘတ္စ္ကားႀကီးမ်ား ကို အားထား လာတဲ႔ အတြက္ ဒီအခ်က္ေလး ကို လူတိုင္း သိသင္႔သလို၊ ယဥ္လိုင္း မ်ား ကလဲ ကားေပၚ မတက္မွီ မွာ ခရီးသည္ မ်ားကို ႀကိဳတင္ ျပသ ထားသင္႔ပါတယ္။ ဒီ လုံၿခံဳေရးနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ႔ အခ်က္ေတြကို လဲ စတစ္ ကာေလး ရိုက္ၿပီး ထုိင္ခုံ တိုင္းမွာကပ္ထား သင္႔ပါတယ္။ 

စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔ေတြ ကလဲ ဒါမ်ိဳးေတြ ကို အဓိကထား စစ္ေဆးသင္႔ပါတယ္။ ခရီးသည္မ်ား အေနနဲ႔လဲ အသက္ ကို ဥာဏ္ေစာင္ ႔ဆုိသလို ခရီးရွည္ သြားမည္႔ ကားေပၚ ႀကိဳေရာက္ ထားၿပီး ေလ႔လာထား သင္႔ပါတယ္။

ေဘးကင္းၾကပါေစ။
Aron Mg

No comments:

Post a comment