ယေန႔ဗုဒၶါဘိေသက မဂၤလာ၊ ဘုရားအဘိသိက္သြန္းေပးတဲ့ မဂၤလာ ဤမဂၤလာကုသိုလ္ထူးကို ဆည္းပူးၾက တဲ့အခါသမယ၌ အျခံအရံေကာင္းမႈမ်ား အျဖစ္ျဖင့္ ဆြမ္းအလႉေတာ္လႉၾကတယ္...၊ ပစၥည္းအလႉကိုလႉၾကတယ္၊ အလႉဒါန သီလဘာဝနာမ်ား အျခံအရံျပဳၿပီးေတာ့ ေကာင္းမႈကို ယူၾကတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ အထူးေျပာစရာလဲ မလိုပါဘူး၊ ဘုန္းႀကီးတို႔ဒကာဒကာမေတြ နားလည္ၿပီးသားပဲ။
ေလာကမွာ ေျမေကာင္းမွာစိုက္ရင္ အသီးေကာင္းေကာင္းရတယ္လို႔ ဒါေလာကသဘာဝအတိုင္း အဲဒါလိုပဲ လႉတယ္၊ တန္းတယ္ဆိုတာလဲ ေျမေကာင္းနဲ႔တူတဲ့ ပုညေခတ္ ေကာင္းမႈေခတ္ႀကီးမွာ လႉမွ အက်ဳိးပိုၿပီးၾက တယ္။ ဘုန္းႀကီးတို႔သာသနာေတာ္ဆိုတာက တရားေကာင္းေတြ ရွိတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းေတြရွိတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ေကာင္းႀကီး ပုညေခတ္ႀကီး သာသနာေတာ္ကိုဗုဒၶေခတ္လို႔လဲေခၚတယ္၊ ဘုရားေခတ္ႀကီး၊ ဘုရားေခတ္ႀကီးမွာလဲျဖစ္တယ္၊ ထူးျမတ္တဲ့ဘုရား ပူေဇာ္ရတယ္၊ ထူးျမတ္တဲ့တရား ပူေဇာ္ရတယ္၊ ထူးျမတ္ တဲ့သံဃာ ပူေဇာ္ရတယ္၊ အားလံုးမိမိတို႔အတြက္ ေျမေကာင္းမွာစိုက္ရတဲ့လယ္လိုပဲ။
တစ္ခါက ဘုန္းႀကီးတို႔ ရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ ေကာသမၺီျပည္မွာ သီတင္းသံုးတယ္၊ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေကာသမီၺျပည္မွာ သီတင္းသံုးေနတုန္း အာဇီဝက တိတိၳတို႔ရဲ႕ ဒကာတစ္ေယာက္ ရွင္အာနႏၵာကိုယ္ေတာ္ျမတ္ထံ ေရာက္လာတယ္၊ ေရာက္လာေတာ့ ရွိခိုးၿပီးေတာ့ ရွင္အာနႏၵာ ကိုေလွ်ာက္တယ္၊ တိတိၳဒကာေပမယ့္ရွင္အာနႏၵာကိုရွိခိုးတယ္၊ ဒကာက ဓာတ္ခံေကာင္းလို႔ ရွိခိုးထိုက္တယ္လို႔ယူဆခ်က္ရွိလို႔ရွိခိုးတာ၊ သူက ရွင္အာနႏၵာထံ လာဆည္းကပ္တာကလဲ စူးစမ္း ေမးျမန္းစရာေလးရွိလို႔။
ေကသံ ဓေမၼာ အာနႏၵ သြကၡာေတာ ေက ေလာေက
သုပၸဋိပႏၷာ ေက ေလာေက သုကတာ။
“အာနႏၵ - အရွင္ဘုရားအာနႏၵာ၊ ေကသံ -ဘယ္ပုဂိၢဳလ္တို႔၏၊ ဓေမၼာ - တရားသည္၊ သြကၡာေတာ -ေကာင္းစြာေဟာၾကားအပ္တဲ့တရား ျဖစ္ပါသနည္းဘုရား၊ ေက -အဘယ္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္၊ သုပၸဋိပႏၷာ -ေကာင္းစြာက်င့္ၾကံအပ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ပါနည္း၊ ေက - အဘယ္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္၊ သုကတာ -ေကာင္းစြာျပဳအပ္ၿပီး က်င့္အပ္ၿပီးပုဂၢိဳလ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါကုန္သနည္း” ဟု ေမးခြန္းသံုးခ်က္ ေမးေလွ်ာက္ထားတယ္၊ အရွင္ဘုရားအာနႏၵာ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္တိုတရားဟာ ေကာင္းစြာေဟာၾကားအပ္တဲ့ တရားပါလဲ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္တို႔ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္တို႔ပါနည္း၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္တို႔ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္အပ္ၿပီး အက်င့္ကိစၥၿပီးၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျဖစ္ၾကပါသနည္းလို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္၊ ရွင္အာနႏၵာက-
ဒကာ- ဒီေနရာမွာ ဒကာကိုပဲျပန္ေမးရဦးမယ္၊ ဒကာႀကိဳက္သလို ေျဖစမ္း၊
ရာဂကင္းေအာင္ေဟာတဲ့တရား၊ ေဒါသကင္းေအာင္ေဟာတဲ့တရား၊ ေမာဟကင္းေအာင္ေဟာတဲ့တရား၊ အဲဒီရာဂ ေဒါသ ေမာဟ တရားသံုးပါးကင္းေအာင္ ေဟာတဲ့တရားဟာ ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့ တရားလား၊ မေကာင္းသျဖင့္ေဟာအပ္တဲ့တရားလားလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ အရွင္အာနႏၵာ ဒီလို ရာဂ ေဒါသ ေမာဟ ေအးၿငိမ္းေၾကာင္း ေဟာတဲ့တရားဟာ ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့တရားျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။
ေအး - ေကာင္းၿပီ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ရာဂကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏။ ေဒါသ ကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏အက်င့္သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ေလာ၊ မေကာင္းေသာ အက်င့္ေလာလို႔ ေမးျပန္တယ္၊ ဒီေတာ့ မေကာင္းတဲ့တရားေတြဆိုတာ သိၿပီးသားပဲ၊ သိၿပီးသားျဖစ္ေတာ့ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ တရားေတြ ကင္းေအာင္က်င့္တယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲျဖစ္မွာေပါ့၊ တကယ္႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ေျဖရင္ျဖင့္ ေကာင္းေသာအက်င့္ပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားရမွာပဲ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာကလဲ အဲဒီအတုိင္းေလွ်ာက္ထားတယ္။
ဟုတ္တာေပါ့၊ ေလာဘဆိုတာ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ ေဒါသဆိုတာလဲ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ ေမာဟေတြေဝမႈ တရားမသိမႈဆိုတာ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြပယ္ရေအာင္က်င့္တဲ့အက်င့္ဟာ ေကာင္းတဲ့အက်င့္လို႔ေျပာရမွာေပါ၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္လို႔သြားေျပာရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာနားမလည္လို႔၊ အသိဉာဏ္နည္းပါးလို႔ပဲျဖစ္မယ္၊ အခု ဒီဒကာက တိတိၳဒကာေပမယ့္ အသိဉာဏ္ရွိတယ္၊
ေအး - ေကာင္းၿပီ၊ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ ရာဂကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏။ ေဒါသ ကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္က်င့္ၾက၏၊ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔၏အက်င့္သည္ ေကာင္းေသာအက်င့္ေလာ၊ မေကာင္းေသာ အက်င့္ေလာလို႔ ေမးျပန္တယ္၊ ဒီေတာ့ မေကာင္းတဲ့တရားေတြဆိုတာ သိၿပီးသားပဲ၊ သိၿပီးသားျဖစ္ေတာ့ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ တရားေတြ ကင္းေအာင္က်င့္တယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့အက်င့္ပဲျဖစ္မွာေပါ့၊ တကယ္႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္စြာ ေျဖရင္ျဖင့္ ေကာင္းေသာအက်င့္ပါဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္ထားရမွာပဲ၊ အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာကလဲ အဲဒီအတုိင္းေလွ်ာက္ထားတယ္။
ဟုတ္တာေပါ့၊ ေလာဘဆိုတာ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ ေဒါသဆိုတာလဲ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ ေမာဟေတြေဝမႈ တရားမသိမႈဆိုတာ မေကာင္းတဲ့တရားဆိုတာ လူတိုင္းသိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြပယ္ရေအာင္က်င့္တဲ့အက်င့္ဟာ ေကာင္းတဲ့အက်င့္လို႔ေျပာရမွာေပါ၊ မေကာင္းတဲ့အက်င့္လို႔သြားေျပာရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာနားမလည္လို႔၊ အသိဉာဏ္နည္းပါးလို႔ပဲျဖစ္မယ္၊ အခု ဒီဒကာက တိတိၳဒကာေပမယ့္ အသိဉာဏ္ရွိတယ္၊
စိတ္ထားသေဘာထားကလဲ ေကာင္းမြန္တယ္၊ ေလာကမွာ စိတ္ထားသေဘာထားက ေကာင္းဖို႔လဲ အေရးႀကီးတယ္၊ ပုဂၢိဳလ္ေကာင္းေတြ႕ေပမယ့္ စိတ္ထားသေဘာထား မေကာင္းရင္ မၾကည္ညိဳတတ္ ဘူး၊ ေအး ဒါေၾကာင့္ အခုရာဂကင္းေအာင္ က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေဒါသကင္းေအာင္ က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေမာဟ ကင္းေအာင္က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္လား၊ မေကာင္းသျဖင့္ က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္လား လို႔ ေမးျမန္းေတာ့ တိတိၳဒကာက မွန္ပါ ရာဂေဒါသေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ သုပၸဋိပႏၷ-ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္သာျဖစ္ပါတယ္၊ မေကာင္းသျဖင့္က်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဘုရားလို႔ေလွ်ာက္တယ္။
အေျဖကို ရွင္အာနႏၵာက တိုက္႐ိုက္မေပးဘဲနဲ႔ ေမးတဲ့ဒကာကိုပဲ ျပန္အေျဖေပးခိုင္းတယ္၊ ေလာကမွာ ရာဂကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေဒါသကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိၾကတယ္၊ အဲဒီရာဂကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေဒါသကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေမာဟကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သလား မျဖစ္္ဘူးလားလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ မွန္ပါ-ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြပါဘုရား၊ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဘုရားလို႔ အေျဖေပးတယ္၊ အဲဒီေတာ့မွ -
ရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က ဒီအေမးကို ဒကာကိုယ္တိုင္ပဲေျဖခဲ့ၿပီး၊ ဒကာေျဖတဲ့အတိုင္းပဲ ေလာကမွာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေအာင္ ေဟာတဲ့တရားက ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့တရားပဲ၊ ရာဂေဒါသေမာဟကင္းေအာင္က်င့္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ၊ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းၿပီးၿပီဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေကာင္းေသာအက်င့္ေတြက်င့္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲလို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊ အဲဒီလို ေဟာေတာ္မူေတာ့ တိတိၳဒကာက အေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။
အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားဟာ တရားကိုသာ သက္သက္ေဟာျပတယ္၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွလဲ မထိခိုက္ဘဲနဲ႔ တရားသေဘာသက္သက္ကိုသာ အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ အရွင္ဘုရားေဟာသြားပါတယ္ဘုရား၊ ဒီလုိဆိုေတာ့ေလာကမွာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရား၊ ေကာင္းတဲ့တရားကိုေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရား၊ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြဟာလဲ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရားလို႔ ဝန္ခံစကားေလွ်ာက္ထားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔သာသနာေတာ္ဆိုတာ တရားကလဲ သြကၡာတ-ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့တရား၊ အဒီတရားကိုက်င့္ၾကံၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ သုပၸဋိိပႏၷ-ေကာင္းေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သုပၸဋိပႏၷအက်င့္ ပုိက်င့္ၾကလို႔ တရားေပါက္ေရာက္သြားၿပီိဆိုရင္ သုကတ-ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဒါ ဒီသာသနာေတာ္မွာရွိၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီသာသနာေတာ္ဟာ ခုန တိတိၳဒကာကေတာင္ ခ်ီးမြမ္းသြားရ တယ္၊ လက္ခံသြားရတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီသာသနာေတာ္မွာ မိမိတို႔ျပဳရတာ အင္မတန္အက်ဳိးရွိတယ္။
ယာဝတာေခတၱာ ဝိဇၨႏိၲ၊ သံဃာပိစ ဂဏာပိစ။
ဗုဒၶေခတၱ သေမာနတိၳ၊ သုခေဒါ သဗၺပါဏိနံ။
ယဝတာ-အၾကင္မွ်ေလာက္ကုန္ေသာ၊ ဂဏာပိစ-ဂုိဏ္းဆိုရတဲ့ ဂိုဏ္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သံဃာပိစ-သံဃာဆိုတဲ့ သံဃာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေခတၱာ-ေကာင္းမႈျပဳရာေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္၊ ဝိဇၨႏိၲ-ထင္ရွားမေသြ ရွိၾကေပကုန္၏၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ ပုညေခတ္ဆိုတာ ေကာင္းမႈျပဳရတဲ့ေခတ္ပဲ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္၊ သံဃာေတြ၊ ဂုိဏ္းေတြ၊ ဝါဒအသီးသီး၊ အယူအသီးသီးမွာ အဲဒီဂိုဏ္းဆိုတဲ့ဂိုဏ္းေတြ သံဃာဆိုတဲ့ သံဃာေတြျဖင့္ ေခတ္ဆိုရတဲ့ ပုညေခတ္ေတြေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒီသံဃာဂိုဏ္းဆိုတဲ့ ပုညေခတ္ေတြထဲမွာ ဗုဒၶေခတ္ဆိုတဲ့ေခတ္ႀကီးဟာ အေကာင္းဆံုး။
ယာဝတာ-အၾကင္မွ်ေလာက္ကုန္ေသာ၊ သံဃာပိစ-သံဃာဆိုရတဲ့ သံဃာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဂဏာပိစ-ထိုဂိုဏ္း၊ ဤဂိုဏ္းဆိုရတဲ့ ဂိုဏ္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေခတၱာ-ေကာင္းမႈျဖစ္ပြားရာ ေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္၊ ဝိဇၨႏိၲ-ထင္ရွားမေသြ ရွိၾကပါေပကုန္၏၊ သဗၺပါဏိနံ-အလံုးစံုမ်ားစြာ သတၱဝါတို႔၏၊ သုခေဒါ-ခ်မ္းသာသုခ ကိုေပးတတ္ေသာ၊ ဗုဒၶေခတၱသေမာ-ဗုဒၶေခတ္ဆိုရတဲ့ ဘုရား၏ေခတ္ႀကီးႏွင့္ တူေသာ၊ ေခတၱံ-ေကာင္းမႈျဖစ္ ပြား ရာေခတ္တစ္မ်ဳိးသည္၊ နတိၳ-ဘယ္မွာပင္ရွာရွာ ဘယ္မွာပင္ၾကည့္ၾကည့္ မရွိ႐ိုးဧကန္ အမွန္စင္စစ္ ျဖစ္ ပါေပေတာ့သည္သာလွ်င္တည္း။
အဲ ဗုဒၶေခတ္ႀကီးႏွင့္ တူတဲ့ေခတ္ရယ္လို႔ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔မိမိတိုု႔ အဲဒီသတၱဝါအေပါင္း တို႔ကို ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကိုေပးတတ္တဲ့ ဗုဒၶေခတ္ႀကီးမွာ ေကာင္းမႈျဖင့္ျပဳရာေခတ္ႀကီးမွာ မိမိတို႔ သဒၶါေစတနာ သတိ သမာဓိ ပညာ အစရွိေသာ တရားေတြရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ျပဳၾကရတယ္။ အရင္းအႏွီး ကလဲမွန္ကန္တယ္၊ ျပဳၾကရတဲ့ေခတ္ႀကီးကလဲမွန္ကန္တယ္၊ မွန္ကန္တဲ့ေခတ္၊ ထူးျခားတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ မိမိတို႔ထူးျခားတဲ့တရားေတြနဲ႔ ထူေထာင္ၾကရ တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ဘယ္ေလာက္ ရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွတြက္ဆ မေျပာႏိုင္ဘူး၊
အေျဖကို ရွင္အာနႏၵာက တိုက္႐ိုက္မေပးဘဲနဲ႔ ေမးတဲ့ဒကာကိုပဲ ျပန္အေျဖေပးခိုင္းတယ္၊ ေလာကမွာ ရာဂကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေဒါသကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ရွိၾကတယ္၊ အဲဒီရာဂကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေဒါသကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီးၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ေမာဟကင္းေအာင္က်င့္ၿပီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သလား မျဖစ္္ဘူးလားလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့မွ မွန္ပါ-ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေအာင္ က်င့္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဟာ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြပါဘုရား၊ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္ဘုရားလို႔ အေျဖေပးတယ္၊ အဲဒီေတာ့မွ -
ရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္က ဒီအေမးကို ဒကာကိုယ္တိုင္ပဲေျဖခဲ့ၿပီး၊ ဒကာေျဖတဲ့အတိုင္းပဲ ေလာကမွာ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းေအာင္ ေဟာတဲ့တရားက ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့တရားပဲ၊ ရာဂေဒါသေမာဟကင္းေအာင္က်င့္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲ၊ ရာဂ ေဒါသ ေမာဟကင္းၿပီးၿပီဆိုရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေကာင္းေသာအက်င့္ေတြက်င့္ၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြပဲလို႔ ေဟာေတာ္မူတယ္၊ အဲဒီလို ေဟာေတာ္မူေတာ့ တိတိၳဒကာက အေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။
အရွင္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားဟာ တရားကိုသာ သက္သက္ေဟာျပတယ္၊ ဘယ္သူ႕ကိုမွလဲ မထိခိုက္ဘဲနဲ႔ တရားသေဘာသက္သက္ကိုသာ အက်ဳိးသင့္အေၾကာင္းသင့္ အရွင္ဘုရားေဟာသြားပါတယ္ဘုရား၊ ဒီလုိဆိုေတာ့ေလာကမွာ ေကာင္းစြာက်င့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရား၊ ေကာင္းတဲ့တရားကိုေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရား၊ ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြဟာလဲ အရွင္ဘုရားတို႔ပါပဲဘုရားလို႔ ဝန္ခံစကားေလွ်ာက္ထားတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးတို႔သာသနာေတာ္ဆိုတာ တရားကလဲ သြကၡာတ-ေကာင္းစြာေဟာအပ္တဲ့တရား၊ အဒီတရားကိုက်င့္ၾကံၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလဲ သုပၸဋိိပႏၷ-ေကာင္းေသာအက်င့္ကို က်င့္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သုပၸဋိပႏၷအက်င့္ ပုိက်င့္ၾကလို႔ တရားေပါက္ေရာက္သြားၿပီိဆိုရင္ သုကတ-ေကာင္းစြာက်င့္ၿပီးပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဒါ ဒီသာသနာေတာ္မွာရွိၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီသာသနာေတာ္ဟာ ခုန တိတိၳဒကာကေတာင္ ခ်ီးမြမ္းသြားရ တယ္၊ လက္ခံသြားရတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီသာသနာေတာ္မွာ မိမိတို႔ျပဳရတာ အင္မတန္အက်ဳိးရွိတယ္။
ယာဝတာေခတၱာ ဝိဇၨႏိၲ၊ သံဃာပိစ ဂဏာပိစ။
ဗုဒၶေခတၱ သေမာနတိၳ၊ သုခေဒါ သဗၺပါဏိနံ။
ယဝတာ-အၾကင္မွ်ေလာက္ကုန္ေသာ၊ ဂဏာပိစ-ဂုိဏ္းဆိုရတဲ့ ဂိုဏ္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ သံဃာပိစ-သံဃာဆိုတဲ့ သံဃာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေခတၱာ-ေကာင္းမႈျပဳရာေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္၊ ဝိဇၨႏိၲ-ထင္ရွားမေသြ ရွိၾကေပကုန္၏၊ ဒါေၾကာင့္ပဲ ပုညေခတ္ဆိုတာ ေကာင္းမႈျပဳရတဲ့ေခတ္ပဲ၊ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္၊ သံဃာေတြ၊ ဂုိဏ္းေတြ၊ ဝါဒအသီးသီး၊ အယူအသီးသီးမွာ အဲဒီဂိုဏ္းဆိုတဲ့ဂိုဏ္းေတြ သံဃာဆိုတဲ့ သံဃာေတြျဖင့္ ေခတ္ဆိုရတဲ့ ပုညေခတ္ေတြေတြ႕ရတယ္၊ အဲဒီသံဃာဂိုဏ္းဆိုတဲ့ ပုညေခတ္ေတြထဲမွာ ဗုဒၶေခတ္ဆိုတဲ့ေခတ္ႀကီးဟာ အေကာင္းဆံုး။
ယာဝတာ-အၾကင္မွ်ေလာက္ကုန္ေသာ၊ သံဃာပိစ-သံဃာဆိုရတဲ့ သံဃာတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ဂဏာပိစ-ထိုဂိုဏ္း၊ ဤဂိုဏ္းဆိုရတဲ့ ဂိုဏ္းတို႔သည္လည္းေကာင္း၊ ေခတၱာ-ေကာင္းမႈျဖစ္ပြားရာ ေခတ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္၊ ဝိဇၨႏိၲ-ထင္ရွားမေသြ ရွိၾကပါေပကုန္၏၊ သဗၺပါဏိနံ-အလံုးစံုမ်ားစြာ သတၱဝါတို႔၏၊ သုခေဒါ-ခ်မ္းသာသုခ ကိုေပးတတ္ေသာ၊ ဗုဒၶေခတၱသေမာ-ဗုဒၶေခတ္ဆိုရတဲ့ ဘုရား၏ေခတ္ႀကီးႏွင့္ တူေသာ၊ ေခတၱံ-ေကာင္းမႈျဖစ္ ပြား ရာေခတ္တစ္မ်ဳိးသည္၊ နတိၳ-ဘယ္မွာပင္ရွာရွာ ဘယ္မွာပင္ၾကည့္ၾကည့္ မရွိ႐ိုးဧကန္ အမွန္စင္စစ္ ျဖစ္ ပါေပေတာ့သည္သာလွ်င္တည္း။
အဲ ဗုဒၶေခတ္ႀကီးႏွင့္ တူတဲ့ေခတ္ရယ္လို႔ ဘယ္မွာမွ မရွိဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔မိမိတိုု႔ အဲဒီသတၱဝါအေပါင္း တို႔ကို ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကိုေပးတတ္တဲ့ ဗုဒၶေခတ္ႀကီးမွာ ေကာင္းမႈျဖင့္ျပဳရာေခတ္ႀကီးမွာ မိမိတို႔ သဒၶါေစတနာ သတိ သမာဓိ ပညာ အစရွိေသာ တရားေတြရင္းႏွီးၿပီးေတာ့ျပဳၾကရတယ္။ အရင္းအႏွီး ကလဲမွန္ကန္တယ္၊ ျပဳၾကရတဲ့ေခတ္ႀကီးကလဲမွန္ကန္တယ္၊ မွန္ကန္တဲ့ေခတ္၊ ထူးျခားတဲ့ေခတ္ႀကီးမွာ မိမိတို႔ထူးျခားတဲ့တရားေတြနဲ႔ ထူေထာင္ၾကရ တာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ဘယ္ေလာက္ ရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွတြက္ဆ မေျပာႏိုင္ဘူး၊
အသေခၤ်ယ်၊ အပၸေမယ်၊ မေရတြက္ႏိုင္ မတိုင္းတာႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကုသိုလ္တရားေတြ ျဖစ္ ပြားၾက တယ္၊ ျဖစ္ပြားတဲ့အတိုင္း အက်ဳိးတရားေတြ မ်ားျပားစြာရလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္အားကိုးသည့္အားေလ်ာ္စြာ အားကိုးတဲ့အတိုင္း၊ ယံုၾကည္တဲ့အတိုင္း ဤဗုဒၶေခတ္ႀကီးက မိမိတို႔ကိုု ထူးျခားတဲ့အက်ဳိး တရားေတြ ေပးႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္အားကိုးၿပီးေတာ့ မိမိတို႔ျပဳရတဲ့ ထူးျခားတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ဗုဒၶပူဇာ၊ ဓမၼပူဇာ၊ သံဃပူဇာ ပူဇာမဂၤလာကုသိုလ္ေတြကို အားကိုးတစ္ခုျပဳၿပီးေတာ့ မေမ့ၾကဘဲနဲ႔ ျပန္လွန္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ျခင္းျဖင့္ ကုသိုလ္ေတြ တိုးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
(သာဓု.. . သာဓု. . . သာဓု. ..)
“ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သေျပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သေျပကန္တရားေပါင္းခ်ဳပ္ - အမွတ္(၁)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္”
(သာဓု.. . သာဓု. . . သာဓု. ..)
“ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သေျပကန္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သေျပကန္တရားေပါင္းခ်ဳပ္ - အမွတ္(၁)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္”
No comments:
Post a Comment