စက္႐ုံပ်က္ တစ္ေနရာ မွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဖန္ထည္ ပစၥည္းမ်ား။ ဘရစ္ဂ်စ္ဒီဆာတို/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ဦး ဖန္ေျမ မွန္ေျမ ဟာ သူ႔အသက္ ဘယ္ေလာက္လဲ ဆိုတာ ေကာင္းေကာင္း မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
“၆၀ ေတာ့ေက်ာ္ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ၇၀ ေတာ့ မျပည့္ေသး ပါဘူး”လုိ႔ ေနာက္ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ဆို ပ်က္စီး မယ့္ ပံုရတဲ့ သံေခ်း တက္ၿပီး အဆင္း မရွိေတာ့တဲ့ သြပ္ေခါင္မိုး အရိပ္ေအာက္မွာ ထိုင္ရင္း သူ႔အသက္ ကို ခန္႔မွန္းၿပီးေျပာ လိုက္ပါတယ္။
ေလးဧက က်ယ္၀န္းတဲ့ ၀င္းထဲမွာ သစ္ရြက္ေတြ နဲ႔ ခ်ဳံပင္ေတြ တစ္၀က္ တစ္ပ်က္ ဖံုးလႊမ္း ထားတဲ့
အရာေတြ နဲဲ႔ သူ႔ေဘး မွာ ျပန္႔က်ဲ တည္ရွိေနတာေတြ ကေတာ့ သူ႔ တစ္သက္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ခဲ့ရာ
ကေန ရလာတဲ့ အသီးအပြင့္ေတြပါပဲ။
ဒီေနရာေလး ကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရဲ႕ ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္မွာ တည္ရွိၿပီး ဦးဖန္ေျမ မွန္ေျမ ငယ္ငယ္က
သူ႔ဖခင္နဲ ႔အတူ စတင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာ နဂါး ဖန္ခ်က္စက္ ဆိုတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး လက္ျဖစ္ ဖန္ခ်က္ စက္႐ံုေလးပါ။
ဒီ စက္႐ံု ကေလးဟာ အင္းလ်ားကန္ အေရွ႕ ေျမာက္ပိုင္း နားက ဘရာဇီးလ္ သံ႐ံုး အေနာက္ဘက္မွာ
ရွိတဲ့ ယာဥ္ အသြားအလာနည္း တဲ့ လမ္းခြဲေလး မွာ မထင္မရွား တည္ရွိပါတယ္။ လမ္းသြယ္ေလး အျဖစ္ ခြဲထြက္ သြားတဲ့ ေျမသား လမ္းေလး အတိုင္း ေခါင္မိုးႀကီး တစ္ခုကိုျဖတ္ၿပီး သြားလိုက္ ရင္ လြန္ခဲ့ တဲ့ေျခာက္ႏွစ္ က နာဂစ္ မုန္တုိင္း ဒဏ္ကို အန္တုရင္း အပ်က္ အစီးေတြနဲ႔ က်န္ရစ္ ခဲ့တဲ့ စက္႐ံု ကေလး ကို ေတြ႕ရမွာပါ။
နဂါး ဖန္ခ်က္စက္ အတြင္းမွာေတာ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ က ဖ႐ိုဖရဲ လဲက်ေနၿပီး အလုပ္႐ံု နဲ႔ ဂိုေဒါင္ေတြ
ကလည္း ပ်က္စီး ယိုယြင္းေန သလို တစ္ခါ က စက္႐ံု ကို ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေစ ခဲ့တဲ့ အဖိုးတန္
ဖန္ထည္ေတြ ကို ေတာင္ပံု ရာပံု ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အၿပီးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းေတြ ပ်က္စီး ခဲ့ရတာေၾကာင့္ တျခား လူသံုးကုန္ ပစၥည္း အမ်ားစု လိုပဲ ဖန္ထည္ေတြ ကိုလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံ နဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ကေန တင္သြင္း ခဲ့ရ ပါတယ္။
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ ရဲ႕ ဖခင္ နဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြ ငါးဦး တို႔ဟာ ျမန္မာျပည္ျဖစ္ ဖန္ထည္ေတြ ထုတ္ လုပ္ဖို႔ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္း ကို ျမင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
“အစပိုင္း မွာေတာ့ သူတို႔ လက္ရာေတြ က သိပ္မေကာင္း ပါဘူး။ ဖန္ထည္ မႈတ္ရာမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔
ေတြ နည္းနည္း ခ်င္းစီ တိုးတက္ လာၾကပါတယ္။ ဖန္ထည္ျပဳလုပ္ နည္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္
စာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး ဖတ္႐ႈေလ့လာခဲ့ ပါတယ္” လို႔ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ က ေျပာျပပါတယ္။
“ဖန္ထည္ ပံုစံ အမ်ဳိးမ်ဳိး ပံုေဖာ္နည္း၊ ဖန္သားေကာင္းေအာင္ ျပဳလုပ္ နည္းနဲ႔ ရွိသင့္တဲ့ အပူခ်ိန္ ရေအာင္
လုပ္နည္း စတာေတြ ကို ကိုယ္တိုင္ သင္ယူေလ့လာ ခဲ့ရတာပါ။ အပူခ်ိန္ မ်ားလြန္းရင္ အရမ္းေပ်ာ့လြန္း သြားတဲ့ အတြက္ ပံုေဖာ္လို႔ မေကာင္းပါဘူး။ ေအးလြန္းျပန္ေတာ့လည္း ဖန္ထည္က ကြဲသြား တတ္ပါ တယ္” လို႔ သူက ရွင္းျပပါတယ္။
ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ။ ဘရစ္ဂ်စ္ဒီဆာတို/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
ဥေရာပနဲ႔ အာရွ က ဖန္မႈတ္ သမားေတြ နဲ႔ မတူ တာက ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ နဲ႔ သူ႕ဖခင္ရဲ႕ အလုပ္သမား အဖြဲ႔
ဟာ ဖန္ထည္ မႈတ္နည္းေတြ ကို စာေတြ႕သင္ယူ ခဲ့ၾကတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဂၤလန္ က ဖန္မႈတ္နည္း စာအုပ္ေတြ မွာၿပီး သူတို႔စက္႐ံု ကို နာမည္ႀကီးေစတဲ့ အႏုစိတ္လွတဲ့ ႐ုပ္တုေတြ နဲ႔ ဖန္ထည္ လုပ္နည္းေတြ ကို ကိုယ္တိုင္ေလ့လာ သင္ယူ ခဲ့ၾကတာပါလို႔ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ
က ေျပာျပပါတယ္။
သူတို႔ ရဲ႕ စိတ္ရွည္ မႈနဲ႔ မဆုတ္ မနစ္ႀကိဳးပမ္း မႈေၾကာင့္ နဂါး ဖန္စက္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းမွာ အလ်င္ အျမန္ နာမည္ ရလာခဲ့ပါတယ္။ စက္႐ံု ေအာင္ျမင္မႈ ရေနခ်ိန္ အတြင္း ေရာက္လာ ခဲ့ၾကတဲ့ ဧည့္သည္ေတြ ထဲမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိသားစု လည္း ပါ၀င္ၿပီး ၁၉၆၀ ျပည့္လြန္ ႏွစ္ေတြမွာ အေမရိကန္
အာကာသ ယာဥ္မႉး John Glenn ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို ခရီးတစ္ေထာက္ ၀င္စဥ္မွာလည္း နဂါး ဖန္စက္ ကို ေရာက္ရွိခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
နဂါးဖန္စက္ ဟာ လုပ္ငန္းႀကီး တစ္ခုအျဖစ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာခဲ့ၿပီး ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ နဲ႔ ညီမေတြဟာ
ေနာက္ပိုင္း မွာ စက္႐ံု ကို ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စက္႐ံုရဲ႕ ေငြေၾကး အရ တန္ဖိုးကို သူက မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ အဲဒီ တုန္းက ၀န္ထမ္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ရွိတယ္လို႔ သူက ေျပာျပပါတယ္။
ဖန္ထည္ေတြ ကို ျပည္တြင္း မွာ ျဖန္႔ခ်ိတဲ့ အျပင္ ထိုင္းနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ကိုလည္း တင္ပို႔ေရာင္းခ်တယ္ လို႔
ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ ဒဏ္ကို ခံစားခဲ့ရၿပီး လုပ္ငန္းလည္း သိသိ သာသာ
က်ဆင္း သြားခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ အၾကာမွာေတာ့ ျမစ္၀ကြ်န္း ေပၚေဒသကို ေမႊေႏွာက္ၿပီး ရန္ကုန္ကိုပါ
၀င္လာ တဲ့ နာဂစ္မုန္တိုင္း ဒဏ္ကို အလူးအလဲ ခံခဲ့ ရပါတယ္။
စက္႐ုံျခံ၀င္း အတြင္း ျပန္႔က်ဲေနတဲ့ ဖန္ထည္ ပစၥည္းမ်ား။ ဘရစ္ဂ်စ္ဒီဆာတို/ျမန္မာတိုင္း(မ္)
လူေပါင္း တစ္သိန္းေက်ာ္ ေသေက် ခဲ့ရတဲ့ နာဂစ္ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ သူတို႔ မိသားစုရဲ႕အိမ္မႀကီး၊ စက္႐ံုနဲ႔
ဂိုေဒါင္ေတြ ပ်က္စီး ခဲ့ရပါတယ္။
သက္တမ္း ရာခ်ီရွိတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးေတြ နဲ႔ ဖန္ခ်က္ စက္႐ံု ရဲ႕ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ေတြ ဟာ ျခံထဲမွာလဲက်ေန ပါ တယ္။ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ လွ်ပ္စစ္မီး နဲ႔ ေရလည္း ျပတ္သြား ခဲ့ရပါတယ္။နာဂစ္ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ သူတို႔ မိသား စု ဟာ စိတ္ခံစားမႈ အရေရာ၊ တကယ့္အေျခအေန အရပါ အေမွာင္ထု ထဲ ေရာက္သြား ရပါတယ္။
ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ျမန္မာႏိုင္ငံ က ထြက္သြားၿပီ ဆိုတဲ့ ေကာလာဟလ ကို နာဂစ္ မုန္တိုင္း မတိုက္ ခင္ေလး မွာ သူၾကား ခဲ့ရတယ္လို႔ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ က ေျပာျပပါတယ္။ ဒီ သတင္းေၾကာင့္ စိတ္ထဲ တစ္မ်ဳိးျဖစ္မိ တာ နဲ႔ စက္႐ံုထဲ က ဂက္စ္ပိုက္ လိုင္းေတြကို မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ေျမၿပိဳ တာ မျဖစ္ခင္ေလး မွာ လိုက္ပိတ္ေနခဲ့ မိတယ္လို႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။
“ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ တာက ကြ်န္ေတာ္တုိ ႔ကို အသက္ေဘး က ေ၀းေစ ခဲ့တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဟိုနား မွာ ရွိေနခဲ့ တာေပါ့”လို႔ အိမ္ရဲ႕တစ္ဖက္မွာ ရွိတဲ့ ေျမာင္းထဲက သြပ္မိုးဖ်င္ကာ တဲေလး ကို ၫႊန္ျပရင္း သူက ေျပာပါတယ္။
“ဂက္စ္ေတြ အားလံုးကို ပိတ္ထား လိုက္မိလို႔ မီးမေလာင္ တာေပါ့ဗ်ာ” လို႔ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ က ေျပာပါတယ္။ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို ႔မႈေၾကာင့္ ေငြေၾကး အက်ပ္အတည္း နဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အျပင္ နာဂစ္ မုန္တိုင္းေၾကာင့္ စက္႐ံုနဲ႔ အလုပ္႐ံုေတြ ပ်က္စီး သြားတဲ့အတြက္ သူ႔ရဲ႕၀န္ထမ္း ၆၀ ကို အလုပ္ျဖဳတ္ လုိက္ ရၿပီး စက္႐ံု ကုိလည္း တရား၀င္ ရပ္နားခဲ့ရပါတယ္။
“အခုေတာ့ ဒါက ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ရဲ႕ သဘာ၀ အလုပ္႐ံုေပါ့” လို႔ ျခံထဲ ကို လက္ညႇိဳးၫႊန္ျပရင္း သူက
ေျပာျပပါတယ္။ ျခံထဲက သစ္ရြက္ေတြေအာက္ မွာ လက္ရာေျမာက္ လွတဲ့ လက္ျဖစ္ ဖန္ထည္ေတြ အပံုလိုက္ ဆင့္ထားတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ ဟာ ျပန္ျပင္ လို႔မရေတာ့တဲ့ သူ႔ စက္႐ံုနဲ႔ သူ႔ကိုယ္သူ ခိုင္းႏိႈင္းေျပာဆို ပါတယ္။
သူက စက္႐ံု ကုိ ျပန္ျပင္ ဖို႔နဲ႔ ဖန္ထည္ဆိုင္ ဖြင့္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး လို႔ ေျပာပါတယ္။
“လူေတြက အပ်က္အစီးေတြ ၾကားထဲ က ဖန္ထည္ေတြ ကိုၾကည့္ရတာ ႏွစ္သက္ၾကတယ္” လို႔လည္း သူကေျပာပါတယ္။ နဂါးဖန္စက္ ဟာ ဘရာဇီးလ္ သံ႐ံုး အေနာက္ဘက္ က လႈိင္မဟာစည္ လမ္းေပၚမွာ တည္ရွိၿပီး သစ္ရြက္ေတြ နဲ႔ ခ်ဳံပင္ေတြ ထဲက ဖန္ထည္ေတြ ကို ႏွစ္သက္ရာ လာေရာက္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေစဖို႔
ပိတ္ရက္ မရွိ ဖြင့္ေပးထား ပါတယ္။
၀ယ္မယ့္သူက လိုခ်င္တာ ကို ျပလိုက္ ရင္ေတာ့ ဦးဖန္ေျမမွန္ေျမ ရဲ႕ညီမ ဒါမွမဟုတ္ တူမ တစ္ေယာက္ေယာက္ က ဖန္ထည္ က ဖုန္ေတြ ကို သုတ္ေပးၿပီး ထုပ္ပိုး ျပင္ ဆင္ေပးပါလိမ့္မယ္။
ပန္းအိုးေတြ က က်ပ္ တစ္ေသာင္းကေန တစ္ေသာင္းခြဲ အထိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၿပီး ေရခြက္ နဲ႔ ၀ိုင္ခြက္
ေတြက က်ပ္ ေျခာက္ေထာင္ ၀န္းက်င္ေလာက္ ရွိပါတယ္။
႐ုပ္တုေတြ ကလည္း ေၾကာင္႐ုပ္၊ ငါး႐ုပ္ ကေန ခရစ္ေတာ္ ဖြားျမင္ခန္း ႐ုပ္ေတြအထိ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၿပီး
အနည္း ဆံုးကေတာ့ က်ပ္ ငါးေထာင္ေလာက္ ရွိပါတယ္။
ဘရစ္ဂ်စ္ဒီဆာတုိ
သီရိမင္းထြန္း ဘာသာျပန္သည္။
ျမန္မာတိုင္း(မ္)
No comments:
Post a Comment