*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Monday 21 April 2014

အျဖစ္ဆုိး အလြန္ ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕ အေျပာင္းအလဲ စတင္

 
 
ေတာင္ျပာတန္း ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ေပၚတြင္ ခရီးသည္မ်ား  မီးေလာင္ေသဆုံးမႈျဖစ္ပြား ခဲ့ျခင္းက  အေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား အေနျဖင့္  ခရီးသည္မ်ားအား အေရးေပၚထြက္ေပါက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အသိပညာေပးမႈျပဳလုပ္ေလ့ မရွိသည္ကို မီးေမာင္း ထုိးျပလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။   

 ကားအတြင္း လူေျခာက္ဦး မီးေလာင္ေသဆုံးမႈျဖစ္စဥ္ သည္ ယာဥ္တုိက္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးရျခင္း မဟုတ္ဘဲ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ခရီးသည္ မ်ား သိရွိမႈ နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။


ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိလာ ေသာ အေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္မ်ား သည္ အျခားႏုိင္ငံမ်ား တြင္ ေျပး ဆြဲေနေသာ ယာဥ္မ်ား နည္းတူ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ မ်ား၊ အေရးေပၚ  အသုံးျပဳရန္ ပစၥည္းမ်ား ပါေလ့ ရွိေသာ္လည္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ား က အသုံးျပဳရမွန္း မသိၾကေပ။ 

အေရးေပၚထြက္ေပါက္မ်ား၊ အေရးေပၚ အေျခအေန တြင္ အသံုးျပဳ ရန္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုိက္ပါ စီးနင္း မည့္ ခရီးသည္မ်ား အေပၚ ရွင္းျပေလ့ မရွိသည္ကိုလည္း အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္းမ်ားက ၀န္ခံၾက သည္။ 

ထုိ႔ေၾကာင့္ေတာင္ျပာတန္း ခရီးသည္တင္ ကားျဖစ္စဥ္က အေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတိေပးေခါင္း ေလာင္းသံ ၿဖစ္သည္။

‘‘လက္ရွိသုံးေနတဲ့ ကားတုိင္း မွာ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ေတြ ပါတယ္။ မွန္ခြဲ ရမယ့္ တူေတြပါ တယ္။ အဲဒါေတြ ကို ရွင္း မျပၾက ဘူး။ ခုရွင္းျပဖုိ႔ လုိေနၿပီ’’ဟု ေဂ်ေဂ် အဆင့္ျမင့္ ခရီးသည္ ပုိ႔ေဆာင္ေရးအ ႀကံေပး ဦးျမင့္ဦး ကအႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

အျဖစ္ဆုိး ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရေသာ ေတာင္ျပာတန္း အေ၀းေျပးယာဥ္ လုိင္း၏ ကားတြင္လည္း အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ မ်ား၊ အေရးေပၚ အသုံးျပဳရန္ ပစၥည္မ်ား၊ မွန္ခြဲရန္ အတြက္ တူမ်ား ပါရွိသည့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ Higer အမ်ဳိး အစားယာဥ္ျဖစ္သည္။

‘‘အဲဒီေန႔ ကျဖစ္တဲ့ ယာဥ္က Higer အမ်ဳိးအစား ယာဥ္ပါ။ အ ေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ေတြ ပါပါ တယ္’’ ဟု ေတာင္ျပာတန္း ခရီး သည္တင္ယာဥ္လုိင္း ေတာင္ႀကီး  ဂိတ္မွဴး မခ်ဳိက ေျပာသည္။ အေရး ေပၚ ထြက္ေပါက္မ်ား ပါေသာ္ လည္း ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္ လုိက္ႏွင့္ ယာဥ္မယ္မ်ား ကိုယ္တုိင္  အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္မ်ား အ ေၾကာင္း မသိသလုိ ခရီးသည္မ်ား ကို ရွင္းမျပႏုိင္ျခင္းက လူေျခာက္ ဦး၏ တန္ဖုိးရွိ လွေသာ အသက္ မ်ားဆုံး႐ႈံးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိ အျဖစ္ဆုိးႏွင့္ အျမန္လမ္း ေပၚတြင္ မၾကာခဏႀကဳံေတြ႕ေနရ ေသာ ယာဥ္ မေတာ္တဆမႈမ်ား ေၾကာင့္ ယခုအခါ ခရီးသြားအခ်ဳိ႕ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားစီးရန္ စုိးရိမ္ေနၾကသည္။

‘‘ဒ႐ုိင္ဘာေတြ ကို လုိင္စင္ ရွိ ႐ုံနဲ႔ မၿပီးေစ ခ်င္ပါ။ လုိင္စင္ သက္တမ္း ဘယ္ေလာက္ရွိ ပါေစ။ ေလ ယာဥ္ေတြ လုိ Flight Hours (ေမာင္းႏွင္ခ်ိန္ သက္တမ္း) ရွိေစ ခ်င္ပါတယ္။ ေျခာက္လ တစ္ခါ က်န္းမာေရး စစ္ေဆးေစလုိ ပါ တယ္။ 

ဥပမာ စိတ္က်ေရာဂါ၊ ေသြးတုိး၊ ႏွလုံး၊ စိတ္ဖိစီးမႈ အစစ အရာရာေပ့ါ။ေနာက္ၿပီး ကားေတြ မွာ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္အ ေၾကာင္း ယာဥ္မယ္၊ ယာဥ္ေမာင္ ေတြက ကားမထြက္မီ ရွင္းျပ၊ သ႐ုပ္ျပေစခ်င္ တယ္။ ဘယ္ဂိတ္မွ တစ္ ခါမွ ရွင္းမျပဘူးပါ’’ ဟု 7Day Daily  သတင္းစာတြင္ေဖာ္ျပခဲ့ ေသာ ‘ေတာင္ျပာ တန္းႏွင့္ ေသရြာ ျပန္ည’သတင္းေဆာင္ပါး ကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ တြင္ ဖတ္႐ႈၿပီးေနာက္ ကို ေအာင္ေက်ာ္ဆန္း က အထက္ပါ အတိုင္းအႀကံျပဳသည္။

‘‘ခရီးက မသြားလုိ႔လည္း မရ ဘူး။ ဒီအျမန္လမ္း က ကားေတြစီး ရမွာ နည္းနည္းေၾကာက္ တယ္။ ေရာက္ ခ်င္ တ့ဲ အခ်ိန္ေရာက္ ျဖည္းျဖည္းေမာင္း ဖုိ႔ အဓိကပဲ။ အႏၲရာယ္ ကင္းဖို႔ပဲ အေရးႀကီးတယ္’’ဟုဧၿပီ ၂၀ရက္ တြင္ မိတၳီလာၿမိဳ႕သုိ႔ အ ေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္ျဖင့္ လုိက္ပါသြားသည့္ အသက္(၃၀) အရြယ္ ကိုေက်ာ္စုိးက သူ၏ ခံစား ခ်က္ကိုေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ေျပးဆြဲေန ေသာ အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္းမ်ား ၌ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ အျဖစ္ ေနာက္ဆုံး ခုံတန္း အနီး ယာဥ္၏ ညာဘက္တြင္ အေရးေပၚထြက္ ေပါက္ အေပါက္ႀကီး တစ္ေပါက္ ပါရွိၿပီး ဘယ္ဘက္ တြင္ ေဘးတြန္း အေပါက္ တစ္ေပါက္ပါရွိသည္။ 

ထုိ႔အျပင္ ကားအမုိးေပၚ တြင္ ဆြဲတြန္း၍ ရေသာ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္ ရွိၿပီး မွန္မ်ားကို ႐ုိက္ခြဲ ရန္ အတြက္ ကားေဘး တစ္ဖက္စီ တြင္ စိန္သြား ပါ တူသုံးလက္ စုစုေပါင္း တူေျခာက္လက္ ပါရွိသည္။

အေရးေပၚ မွန္ခြဲရန္ အတြက္ ထားရွိေသာ တူမ်ား ကို ယာဥ္လုိင္း မ်ားက ခရီးသည္ မ်ားျမင္သာထင္ သာေအာင္ ထားရွိျခင္း မရွိသလုိ၊ အခ်ဳိ႕ယာဥ္လုိင္းမ်ား တြင္ ထုိတူ မ်ား ကို ျဖဳတ္ထားေလ့ ရွိသည္။

‘‘ကားေတြမွာ မွန္ခြဲရမယ့္ တူ ပါတယ္ဆုိတာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူး ဘူး။ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ေတြ ဘယ္ေန ရာ မွာပါတယ္။ ဘယ္လုိ လုပ္ရမယ္ ဆုိတာ ယာဥ္မယ္ေတြ ကေျပာျပရမယ္။ ဒါမွ တစ္ခုခုျဖစ္ လာရင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရမယ္ဆုိ တာသိမွာ။

မေန႔က မႏၲေလးကို အေ၀းေျပးကားနဲ ႔သြားတာ ဘုရားစာရြတ္ေနရတယ္’’ ဟု ဧၿပီ ၁၉ ရက္တြင္ ရန္ကုန္မွ မႏၲေလးၿမိဳ႕ သို႔ အေ၀းေျပး ကားျဖင့္ သြားေရာက္ သူ ကုိသန္႔ဇင္ ကသူ၏ခံစားခ်က္      ကုိ ေျပာသည္။

‘‘တူေတြကို ခရီးသည္ေတြ ျမင္ေအာင္ မထားၾကဘူး။ ရွင္းျပ တာေတြ မလုပ္ခဲ့ၾကဘူး။ အေ၀း ေျပးကားေတြ အေပၚ ခရီးသည္ ေတြ ယုံၾကည္မႈ ရေအာင္လုပ္ရ မယ္။ ခရီး ဆုိတာကလည္း မသြား လုိ႔မရဘူး။ ယာဥ္မထြက္ခင္ ဂိတ္ ေတြမွာ အသိပညာေပး တာေတြ၊ စာရြက္ေတြေ၀တာေတြ၊ ရွင္းျပ တာေတြလုပ္ရ မယ္’’ဟု မႏၲလာမင္း အဆင့္ျမင့္ ခရီးသည္ပုိ႔ေဆာင္ ေရး ဥကၠ႒ေဒၚလဲ့လဲ့ေအးကေျပာ သည္။

အထက္ပါ အျဖစ္ဆုိး ၏ သတိေပးမႈေၾကာင့္ ယခုအခါ အ ဆင့္ျမင့္ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္း အခ်ိဳ႕မွာ အေျပာင္း အလဲမ်ားျပဳ လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ ။ေဂ်ေဂ်၊ အီလုိက္၊ မႏၲလာမင္း၊ ျမတ္မႏၲလာထြန္း အစရွိသည့္ အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္းႀကီးမ်ား သည္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသည္မ်ား အား အသိပညာေပး ၀န္ေဆာင္မႈ အသစ္မ်ား  စတင္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ေဂ်ေဂ် အဆင့္ျမင့္ ခရီးသည္ ပုုိ႔ေဆာင္ေရး ယာဥ္လုိင္းသည္ ၎တုိ႔၏ ယာဥ္လုိင္းမ်ား တြင္ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ယာဥ္ေမာင္း ငါးဆယ္ဦး အားေခၚယူ၍ ယာဥ္ ေမာင္း စည္းကမ္းခ်က္မ်ား၊ အေရး ေပၚအေျခ အေနႀကဳံေတြ႕လာပါ က လုပ္ေဆာင္ရန္မ်ား ကို ဧၿပီ ၁၈ရက္မွ စတင္၍ သင္တန္းေပးမႈ မ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

‘‘အရက္ မေသာက္ဖုိ႔၊ ထြက္ မေျပးဖုိ႔ ၊ တစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ရင္ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ကတိေပးၿပီး လုပ္ေန ပါတယ္။ ေနာက္ ယာဥ္ေမာင္းေတြ ကို သူတုိ႔ ရဲ႕ေနာက္ေၾကာင္း အကုန္ျပန္ လုိက္ေနပါတယ္။ ဒါမွ ခရီးသြား တဲ့သူေတြ စိတ္ခ်ရမွာပါ’’ဟု ဦး ျမင့္ဦး ကေျပာသည္။

ထုိ႔အျပင္ မႏၲလာမင္း ခရီး သည္တင္ ယာဥ္သည္ ယာဥ္ေပၚ တြင္လုိက္ပါ မည့္ ခရီးသည္မ်ား အား အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္ မ်ား ရွိသည့္ေနရာမ်ား၊ မွန္ခြဲရန္ အ တြက္ထားရွိသည့္ေနရာမ်ား ၊ ထုိ အရာမ်ား မည္သုိ႔ လုပ္ေဆာင္ရ မည္ ကို ဧၿပီ ၁၈ရက္မွ စတင္ကာ ၎တုိ႔ ကား၏ ယာဥ္မယ္မ်ားက ခရီးသြားမ်ားအား အသိေပးေျပာ ၾကားမႈ မ်ား စတင္ျပဳလုပ္ေနသည္ ဟုဆိုသည္။

သုိ႔ေသာ္ မထသ အေ၀းေျပး က အထက္ပါ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ ပြားၿပီးေနာက္ ယာဥ္လုိင္းမ်ား သုိ႔  မည္သည့္ ညႊန္ၾကားခ်က္ မွ် မညႊန္ ၾကားေသးေၾကာင္း ယာဥ္လုိင္း မ်ားကေျပာသည္။ မထသ အေ၀း ေျပးမွ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားအား ယခု ေဆာင္းပါး အတြက္ ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းရာ ဆက္သြယ္၍ မရခဲ့ပါ။

ထုိ႔အျပင္ ယာဥ္ မေတာ္တဆ မႈ မ်ားျဖစ္ပြားလွ်င္ ခရီးသြားမ်ား အတြက္ အဓိက ႀကဳံေတြ႕ေနရ သည့္ ျပႆနာ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ယာဥ္တုိက္မႈျဖစ္ပြား ပါက ယာဥ္ေမာင္း ထြက္ေျပးသည္မွာ ယခု ေနာက္ ပုိင္း ပိုမ်ားလာသည္။ 

အေ၀းေျပး ခရီးသည္တင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားသည္ အရည္ အခ်င္းျပည့္မီေသာ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားကို ခန္႔အပ္ ထားရန္ မွာ အေရးႀကီးေၾကာင္း အေ၀းေျပးခရီးသည္တင္ ကားလုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္သူမ်ား က ေျပာသည္။
အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္း အ မ်ားစုသည္ ယာဥ္ေမာင္းႏွ စ္ဦး ထားရွိေလ့ရွိၾကေသာ္လည္း စည္း ကမ္း လုိက္ နာ မႈမရွိေသာ ယာဥ္ ေမာင္းမ်ားေၾကာင့္ အျမန္လမ္းမ ေပၚတြင္ ယာဥ္မေတာ္တဆ မႈမ်ား မွာ ျမင့္တက္ေန ဆဲပင္။

‘‘ႏွစ္ေယာက္ ထားေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ ဒ႐ုိင္ဘာေတြ ဆုိရင္ ၁၁၅မုိင္ ေရာက္ရင္ ႐ႈံးတဲ့ သူေမာင္းေၾကး ဆုိၿပီး ဖဲ႐ုိက္ တယ္။ စည္းကမ္း ပ်က္ ဒ႐ုိင္ဘာကုိ ထုတ္လုိက္ေပ မယ့္ ေနာက္ေန႔ မွာ အဲဒီ ဒ႐ုိင္ဘာ ကို ေခၚမယ့္ ဂိတ္က ရွိၿပီးသား ။ ဂိတ္တစ္ဂိတ္ တည္းက စည္းကမ္း ေတြလုပ္ေနလို ႔မရဘူး။ အားလုံး ပူးေပါင္း ပါ၀င္မွ ခရီးသည္ေတြ အ တြက္ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရမွာ’’ဟု ဦးျမင့္ ဦးက စိတ္ပ်က္သည့္ အမူအရာ ျဖင့္ေျပာသည္။

အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္းမ်ား တြင္ ျပႆနာ တစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ ပြား ပါက က်န္ ခရီးသည္တင္ကား မ်ားက ကူညီေပးမႈ သည္ ခရီး သည္မ်ား အား ကူညီေပးမႈ ပင္ျဖစ္ သည္။ ေတာင္ျပာတန္းလုိင္း မွ ယာဥ္ မီးေလာင္ ကြၽမ္းမႈျဖစ္စဥ္ တြင္ ထုိေနရာ အနီးသုိ႔ ေရာက္ရွိလာေသာ အျခားအေ၀းေျပးယာဥ္ လုိင္းမ်ားအား ဒုကၡေရာက္ေသာ ခရီးသည္မ်ားက အကူအညီ ေတာင္းခံေသာ္လည္း တစ္စုံတစ္ရာ ကူညီမႈ မေပးခဲ့ေၾကာင္း ျဖစ္ စဥ္တြင္ပါ၀င္ခဲ့ သူ မသန္းသန္း၀င္းက ေျပာ သည္။

‘‘ကြၽန္မတုိ႔ ဒုကၡေရာက္ေတာ့ တျခား ကားေတြကုိ အကူအညီ ေတာင္းတာ ဘယ္ကားမွ မေပး ဘူး။ လူေတြ ကလည္း ေသြးေတြ ေပေန လုိ႔ မကူညီတာလား မသိ ဘူး’’ဟု မသန္းသန္း၀င္းက သူ႔အ ေတြ႕ အႀကဳံ ကိုေျပာ သည္။

အေ၀းေျပး ကားမ်ားတြင္ ကီ လုိမီတာ ၁၀၀ထက္ ပုိေမာင္း၍ မ ရေအာင္ ျပဳလုပ္ထား သင့္ေၾကာင္း ၊ရန္ကုန္ -မႏၲေလး ခရီးစဥ္အား ရွစ္နာရီေမာင္း ရန္ အခ်ိန္သည္ သင့္ေလ်ာ္သည့္  အခ်ိန္ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဒၚ လဲ့လဲ့ေအး က အႀကံ ျပဳသည္။ 

 ခရီးစဥ္ အခ်ိန္ေစာဆုိက္ ေရာက္မႈ ထက္ ခရီးသည္ မ်ားေဘး ကင္းစြာေရာက္ရွိ ရန္ ပုိ၍ အေရး ႀကီးသည္ မွာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား သတိျပဳရမည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။

ခရီးသည္ မ်ား ထမင္းစား ရန္ ကားရပ္နား ခ်ိန္တြင္ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္ မ်ား အား ထမင္းဆုိင္မ်ား က အရက္ ဘီယာ မ်ားႏွင့္ ဧည့္၀တ္ျပဳျခင္း သည္ ခရီးသည္မ်ား ၏အသက္အ ႏၲရာယ္ကို ဖိတ္ေခၚေန သေယာင္ ျဖစ္သည္။

‘‘ခရီးသည္ေတြ အဆင္ေျပစြာေရာက္ရွိဖုိ ႔က ယာဥ္ေမာင္း သမားေတြရဲ႕ တာ၀န္ပါ။ လမ္းမွာ အရက္ေသာက္ တာမ်ဳိးေတြ ဘယ္ လုိမွ မလုပ္သင့္ ပါဘူး’’ဟု ေဂ်ေဂ် အဆင့္ျမင့္ခရီးသြား ပို႔ေဆာင္ေရး မွ လုပ္သက္ ၁၅ႏွစ္ ရွိယာဥ္ေမာင္းဦး၀င္းေက်ာ္ေအာင္ ကေျပာသည္။

အေ၀းေျပး ယာဥ္လိုင္းမ်ား တြင္ အဆင့္ျမင့္ ယာဥ္မ်ားအသုံးျပဳ ပါက ခရီးသည္မ်ား အတြက္ ပုိမုိလုံၿခဳံ မႈေပးႏုိင္ေၾကာင္း အီလုိက္ အဆင့္ျမင့္ ခရီးသည္ပုိ႔ေဆာင္ေရး အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ  ကိုေတဇာ ထက္ ကဆုိသည္။

အေ၀းေျပး ယာဥ္လုိင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္း၊ ယာဥ္ေနာက္လုိက္၊ ယာဥ္မယ္ မ်ား ေဆာင္ရန္ေရွာင္ရန္ အခ်က္မ်ား

-ယာဥ္မထြက္ မီ ဂိတ္တြင္ ခရီးသည္မ်ား အား အသိပညာေပး စာရြက္ မ်ားေ၀ငွရန္။

-ယာဥ္ေပၚတြင္ အေရးေပၚ ထြက္ေပါက္မ်ား၊ မွန္ခြဲရန္ အတြက္ တူမ်ား ထားရွိသည့္ေနရာ မ်ားကို ခရီးသည္ မ်ားအားေျပာျပ ရန္။ ျပဳလုပ္ရမည့္ ပုံစံမ်ား သင္ျပရန္။

-အေ၀းေျပး လမ္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေရးႀကီးသည့္ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား ကုိ ခရီးသည္မ်ား အားေျပာျပရန္။

-ကြၽမ္းက်င္ သည့္ ယာဥ္ေမာင္းႏွ စ္ဦးထားရွိရန္။

-ယာဥ္ေမာင္း မ်ား၏ က်န္းမာေရး စစ္ေဆးရန္။ အိပ္ေရး ၀၀အိပ္ရန္။

-အရက္၊ ဘီယာေသာက္ၿပီး ယာဥ္ မေမာင္းရန္။

-အိပ္ငုိက္ၿပီး ယာဥ္ မေမာင္းရန္။

-တစ္နာရီ ကီလုိမီတာ ၁၀၀ ထက္ ပုိမေမာင္းရန္။


 Author: ၿငိမ္းခ်မ္း
From...7 DAY DAILY
 

No comments:

Post a Comment