*** ၇င္ခြင္လမ္း Blog ၏ တစ္ႏွစ္ၿပည္႔ အမွတ္တ၇ အၿဖစ္ ဆ၇ာ နႏၵာသိန္းဇံ ၏ " ဘ၀ အဓၶိပၸာယ္ ႏွင္႔ ဘ၀သစၥာ " စာအုပ္မွ ၿမတ္ဗုဒၶ ၏ ဒႆန အခ်ိဳ႔ၿဖင္႔ " ၇င္ခြင္လမ္း " အား ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ အားေပး လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္သဂၤဟ အေပါင္းအား ေလးစားစြာ ႏွုတ္ခြန္းဆက္သအပ္ပါသည္ ။
************************* ............ ............ ............ ************************
ေၿပာင္းလဲၿခင္း သခၤါ၇ သေဘာ ရွိေနသမွ် လူ၏ ၿဖစ္လို ဆႏၵႏွင္႔ လြဲေခ်ာ္စြာ ၿဖစ္လာမွုတို႔သည္ အစဥ္ ၇ွိေနမည္သာ ၿဖစ္သည္ ။ ၿဖစ္လိုၿခင္း ရွိပါလွ်က္ မၿဖစ္လာၿခင္း ၊ မၿဖစ္လိုပါလွ်က္ ၿဖစ္ေပၚလာၿခင္း စသည္႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ သေဘာတို႔ သည္လည္း အစဥ္ ၇ွိေနမည္သာ ၿဖစ္သည္ ။
ဂ်ာမန္ ဒႆန ပညာ၇ွင္ၾကီး ၇ွွီဳဗင္ေဟာင္၀ါ သည္ " ၿဖစ္လိုေသာ ဆႏၵ ႏွင္႔ မကိုက္ညီၿခင္း ဟူသမွ် ဒုကၡ " ဟု သေဘာ ေပါက္ခဲ႔သည္ ။ အိုၿခင္း သေဘာကို မအိုေစ၇န္ ဖန္တီး နိုင္မွု ၊ အစိုး၇မွု မရွိ၇ကား လူသည္ အိုၿခင္း သေဘာကို မအိုပါေစလင္႔ ဟု ေတာင္႔တၿခင္းငွာ မ၇နိုင္ေခ် ။
ထို႔အတူ နာၿခင္းသေဘာ ေသၿခင္း သေဘာ တို႔ကိုလည္း ၊ မနာေစ၇န္ မေသေစ၇န္ ဖန္တီးနိုင္မွ ု ၊ အစိုး၇မွု မ၇ွိ၇ကား လူသည္ နာၿခင္း သေဘာကို မနာပါေစ ၊ ေသၿခင္းသေဘာကို မေသပါေစ လင္႔ ဟူ၍ လည္းေကာင္း ေတာင္႔တၿခင္းငွာ မ၇နိုင္ေခ် ။
ထိုနည္းတူ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္လိုအပ္ေသာ အ၇ာ ၊ ခ်စ္ခင္ႏွစ္လို အပ္ေသာ သူတို႔ႏွင္႔ ခ်ည္း အတူတကြ ေနထိုင္ ဆံုဆည္း၇န္ ဖန္တည္းနိုင္မွု ၊ အစိုး၇မွု မ၇ွိ၇ကား လူသည္ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္လိုအပ္ေသာ အ၇ာ ခ်စ္ခင္ ႏွစ္လို အပ္ေသာ သူတို႔ႏွင္႔ ခ်ည္း အတူတကြ ေနထိုင္ ဆံုဆည္း၇ေစဟု ေတာင္႔တၿခင္းငွာ မ၇နိုင္ေခ် ။
လူသည္ မိမိ လိုခ်င္သည္ကို မ၇ ၊ ၇ေသာ အ၇ာကိုလည္း မလိုခ်င္ ၊ ေမွ်ာ္လင္႔ သည္က မၿဖစ္ ၊ မေမွ်ာ္ လင္႔ ေသာ အ၇ာက ၿဖစ္ စသည္႔ ဆန႔္က်င္ လြဲေခ်ာ္မွု သေဘာတို႔ကိုသာ အစဥ္ ၾကံဳေတြ႔ လွ်က္ ၇ွိသည္ ။
ဂ်ာမန္ ဒႆန ပညာ၇ွင္ၾကီး ေဟဂယ္ က " စားနိုင္ေသာ အခါက မစားနိုင္ခဲ႔ ၊ စားနိုင္ေသာ အခါတြင္မူ မစားနိုင္ေတာ႔ၿပီ " ဟု သူ၏ ဒိုင္ယာလက္တစ္ သေဘာကို ၇ည္ညႊန္းသည္႔ အေနၿဖင္႔ ေဖၚၿပခဲ႔သည္ ။
နုပ်ိဳစဥ္ အခ်ိန္ စားနိုင္ ၀ါးနိုင္တုန္း အခါကမူ စားခ်င္ ၀ါးခ်င္ ေသာ အစားအစာ တို႔ကို ေငြေၾကး မခ်မ္းသာ ၍ မစားခဲ႔၇ ။ ေငြေၾကး ခ်မ္းသာ၍ စားလို၇ာကို ၀ယ္ၿခမ္း စားနိုင္ေသာ အခါတြင္မူ အိုမင္း ၇င္႔ေ၇ာ္ၿပီ ၿဖစ္၇ကား သြားတို႔က ေၾကြကုန္ေသာေၾကာင္႔ စားနိုင္ ၀ါးနိုင္ၿခင္း မ၇ွိေတာ႔ ။
အိုမင္းေသာ လွ်ာကလည္း အ၇သာကို ေကာင္းစြာ မခံစားနိုင္ ေတာ႔ေသာ အၿဖစ္ကိုလည္း လူသားသည္
ၾကံဳ၇၏ ။ ၇ြယ္နုခ်ိန္ ေပ်ာ္နိုင္ပါးနိုင္ ခ်ိန္ကမူ ပစၥည္းဥစၥာ မွစ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဆင္မေၿပ မွုတို႔ေၾကာင္႔ ခ်စ္သူ ၊ ခင္သူ ၊ ခ်စ္ေသာအ၇ာ ၊ ၿမတ္နိုးေသာ အ၇ာတို႔ႏွင္႔ မေပ်ာ္ ခဲ႔၇ ၊ ပစၥည္း ဥစၥာမွ စ၍ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အဆင္ေၿပလာေသာ အခါတြင္မူ အိုမင္း၇င္႔ေ၇ာ္ၿပီ ၿဖစ္၇ကား ေပ်ာ္ခ်င္ ၊ ပါးခ်င္ စိတ္တို႔ မ၇ွိေတာ႔ေသာ အၿဖစ္ ၊ ေပ်ာ္နိုင္ ပါးနိုင္ေသာ စြမ္းအင္ မ၇ွိေတာ႔ေသာ အၿဖစ္ကိုလည္း လူသားသည္ ၾကံဳ၇တတ္၏ ။
လူ႔ဘ၀ သည္ ဘယ္အခါမွ် ၿဖစ္လို၇ာ မၿဖစ္ ေသာေၾကာင္႔ မေက် မနပ္ႏွင္႔ ဒုကၡ ေ၇ာက္၇ေသာ ဘ၀ပင္ ၿဖစ္၏ ။ ဤသည္ကို ၇ည္၇ြယ္၍ ဗုဒၵ က " အလို၇ွိအပ္ေသာ အ၇ာကို မ၇ၿခင္းသည္ ဒုကၡ တည္း " ဟု
ဆိုခဲ႔ၿခင္း ၿဖစ္ေပလိမ္႔မည္ ။
ထိုသို႔ လူ၌ ဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ ၿဖစ္၇ၿခင္းသည္ ေဖၚၿပခဲ႔သည္႔ အတိုင္း ခႏၶာငါးပါး ၇ုပ္နာမ္ တ၇ားတို႔၌ အမွန္ မၿမင္မွု အမွား စြဲလမ္းမွုေၾကာင္႔ ပင္ၿဖစ္၏ ။ အမွန္မၿမင္နိုင္မွု အမွားစြဲလမ္းမွု ေၾကာင္႔ လူသတၱ၀ါ သည္ မဟုတ္ကို အဟုတ္ထင္ ၊ ဒုကၡ ကို သုခ ထင္ၿခင္းလည္း ၿဖစ္၇ၿပန္သည္ ။
ထို႔ေၾကာင္႔ပင္ ဗုဒၶ သည္ ေအာက္ပါကဲ႔သို႔ ဥဒါန္းစကား ဆိုခဲ႔ၿခင္း ၿဖစ္ေပ လိမ္႔မည္ ။
" မသာယာအပ္ေသာ သေဘာတ၇ားသည္ သာယာဖြယ္ အသြင္သေဘာ ၿဖင္႔ လည္းေကာင္း ၊
မခ်စ္ခင္အပ္ေသာ သေဘာတ၇ားသည္ ခ်စ္ခင္ဖြယ္ အသြင္ သေဘာၿဖင္႔ လည္းေကာင္း ၊ ဆင္း၇ဲ
ေသာ သေဘာတ၇ားသည္ ခ်မ္းသာဖြယ္ အသြင္ သေဘာၿဖင္႔ လည္းေကာင္း ၊ ေမ႔ေလ်ာ႔ ေနသူ
ကို လႊမ္းမိုး ဖိစီး၏ ။"
အခ်ိဳ႔ေသာ ဘာသာေ၇း ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ ကာမဂုဏ္ တို႔ကို အစြမ္းကုန္ ခံစားၿခင္းၿဖင္႔ အစြဲအလမ္းကို ၿဖတ္ေတာက္ ၾကသည္ ။ သူတို႔၏ ၇ည္၇ြယ္ခ်က္မွာ ခံစားခ်င္ေသာ ကာမဂုဏ္ တို႔ကို အစြမ္းကုန္ ခံစားၿခင္းၿဖင္႔ ထို ကာမဂုဏ္ တို႔၌ ၿငီးေငြ႔ကာ စြဲလမ္း တပ္မက္မွု ကုန္သြား၇န္ပင္ ၿဖစ္၏ ။
အခ်ိဳ႔ ကလည္း ကာမဂုဏ္ ခံစားလိုေသာ စိတ္ကို အစြမ္းကုန္ ခ်ဳပ္တည္း ခ်ိဳးႏွိမ္ ၿခင္းၿဖင္႔ အစြဲ အလမ္းကို ၿဖတ္ေတာက္ၾကသည္ ။ သူတို႔၏ ၇ည္၇ြယ္ခ်က္မွာ ခ်ဳပ္တည္း ၿခင္းၿဖင္႔ စြဲလမ္းတပ္မက္ မွုကို ပယ္သတ္ ၇န္ပင္ ၿဖစ္ေလသည္ ။
ဂ်ိန္း ဘာသာမွ အခ်ိဳ႔ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ စြဲလမ္း တပ္မက္မွု မၿဖစ္ေအာင္ ကိုယ္၌ အ၀တ္ကို မ၀တ္ အစာကို လက္ၿဖင္႔ပင္ ယူ၍ မစားဘဲ ၿခိဳးၿခံစြာ က်င္႔ၾကံၾကသည္ ။ သို႔၇ာတြင္ ဗုဒၶသည္ ကာမဂုဏ္တို႔ကို အစြမ္းကုန္ ခံစားပစ္ေသာ နည္းႏွင္႔ ခ်ဳပ္တည္းေသာ နည္းတို႔ၿဖင္႔ အစြဲ အလမ္း ကို ပယ္သတ္နိုင္ၿခင္း မ၇ွိဟု
( စမ္းသပ္ၾကည္႔ေသာ အခါ ) သိၿမင္ လာသည္ ။
ဗုဒၶ အလိုအ၇ သတိပဌာန္ က်င္႔စဥ္ၿဖင္႔ ခႏၶာ ငါးပါး ၌ ဒုကၡ သစၥာကို အမွန္သိပါမွ အစြဲ အလမ္းကို ပယ္သတ္ နိုင္သည္ ဟု ေတြ႔ၿမင္လာခဲ႔သည္ ။
ဗုဒၶ ဒႆန အလိုအ၇ " ဒုကၡ " ဟု ခံစားၿခင္း ၊ ထင္ၿမင္ ၿခင္းသည္ သမုဒယ ေၾကာင္႔ ၿဖစ္၏ ။ သမုဒယ မ၇ွိပါက ဒုကၡ ဟူ၍ ခံစား ထင္ၿမင္ၿခင္းသည္ မ၇ွိနိုင္ေခ် ။ ဘ၀ ၏ ပင္ကိုယ္ သဘာ၀ ထဲ၌ ဒုကၡ သည္ မရွိသည္လည္း မဟုတ္ ၊ ၇ွိသည္လည္း မဟုတ္ေခ် ။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ အကယ္၍ သမုဒယ ၇ွိလွ်င္
ဒုကၡ သည္ ၇ွိ၍ အကယ္၍ သမုဒယ မရွိလွ်င္ ဒုကၡသည္ မ၇ွိနိုင္ေသာ ေၾကာင္႔ ပင္တည္း ။
သို႔ၿဖစ္၍ ......
၁ ။ ဘ၀သည္ ဆင္း၇ဲ ဒုကၡသာ ၿဖစ္ေခ်သည္ ဟု ယူဆၿခင္း သည္လည္း မွားသာ အစြန္းတ၇ား ၿဖစ္သည္ ။
၂ ။ ဘ၀သည္ ခ်မ္းသာ သုခ ၿဖစ္သည္ ဟု ယူဆၿခင္း သည္လည္း မွားေသာ အစြန္း တ၇ား ၿဖစ္သည္။
အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆိုေသာ္ ထို အယူအဆ မ်ားသည္ သမုဒယေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အယူအဆမ်ား ၿဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔တည္း ။ " ဘ၀ " သည္ " ဘ၀ " မွ်သာ ၿဖစ္ေသာ္ လည္း အမွန္ မၿမင္မွု ၊ စြဲလမ္းမွု တည္း
ဟူေသာ သမုဒယ ေၾကာင္႔ ထို ဘ၀ ကိုပင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ယူဆ ထင္ၿမင္ ေနၿခင္းသာ ၿဖစ္ေပသည္ ။
ထို႔အတူ.....
၁ ။ ဘ၀၌ အဓၶိပၸါယ္ ၇ွိသည္ ဟု ထင္ၿမင္ ယူဆၿခင္း သည္လည္း မွားေသာ အစြန္းတ၇ား ၿဖစ္၏ ။
၂ ။ ဘ၀၌ အဓၶိပၸါယ္ မ၇ွိဟု ထင္ၿမင္ၿင္းသည္လည္း မွားေသာ အစြန္းတ၇ား ၿဖစ္၏ ။
အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆိုေသာ္ ထို အယူအဆ မ်ားသည္လည္း သမုဒယေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အယူအဆမ်ား ၿဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔တည္း ။
သို႔ၿဖစ္၍ .....
၁ ။ ဗုဒၶ ၀ါဒသည္ ေလာကကို စိတ္ပ်က္ အားေလ်ာ႔ေသာ အၿမင္ၿဖင္႔ ၇ွုၿမင္ေသာ ၀ါဒ ၿဖစ္သည္ဟု
ထင္ၿမင္ ယူဆၿခင္းသည္ လည္းေကာင္း ၊
၂ ။ ဗုဒၶ ၀ါဒသည္ ေလာကကို အေကာင္းဘက္မွ ၇ွုၿမင္ေသာ သုခ ၀ါဒ ၿဖစ္သည္ဟု ထင္ၿမင္ ယူဆ
ၿခင္းသည္ လည္းေကာင္း မွားေသာ အစြန္း တ၇ားမ်ား ၿဖစ္ၾကသည္ ။
အဘယ္ေၾကာင္႔ ဆိုေသာ္ ထို အယူအဆ မ်ားသည္လည္း သမုဒယ ေၾကာင္႔ ၿဖစ္ေပၚလာေသာ အယူအဆ မ်ား ၿဖစ္ေသာ ေၾကာင္႔တည္း ။
၇ဟႏၲာ အ၇ိယာပုဂၢိဳလ္ သည္ ခႏၲာ ငါးပါး ၇ုပ္နာမ္ တ၇ားတို႔ ၌ ဒုကၡ သစၥာကို ထိုးထြင္း သိၿမင္မွု ေၾကာင္႔ သမုဒယ ၏ အေႏွာင္ အဖြဲ႔ အဖံုး အကြယ္ အပိတ္ အပင္ အလွည္႔ အစား ဟူသမွ်မွ
လြတ္ေၿမာက္သြားၿပီ ၿဖစ္သည္ ။
အစြန္းတ၇ား ဟူသမွ် မွလည္း လြတ္ေၿမာက္၍ ပကတိ ၿငိမ္းေအးၿခင္း ကိုလည္း ၇လွ်က္ ၇ွိၿပိ ၿဖစ္သည္ ။
ထိုသို႔ ပကတိ ၿငိမ္းေအးၿခင္းကိုပင္ " နိဗၺာန္ " ဟု ေခၚၿခင္း ၿဖစ္သည္ ။
ဆ၇ာ နႏၵာသိန္းဖံ ... ဘ၀ အဓိပၸါယ္ ႏွင္႔ ဘ၀ သစၥာ စာမ်က္ႏွာ .. ၁၃၈. ၁၃၉. ၁၄၀.၁၄၁
၇င္ခြင္လမ္း Blog ၏ တစ္ႏွစ္ၿပည္႔ အမွတ္တ၇......
ကိုေက်ာ္လြင္
No comments:
Post a Comment