က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ
ငယ္စဥ္က
မိသားစု ခရီးသြားရင္ ေျပာေနက် စကားေလး တခု ရွိတယ္။ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ
လာၿပီေဟ့..” တဲ့။ ဗမာျပည္တြင္း ဆိုေတာ့ ခရီးအမ်ားစု က ဘုရားဖူး ေပါ့။
ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ဘုရား ေရာက္ေရာက္ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ကို ေတြ႕ရတယ္။
“ပိတုန္းေရာင္
ေကသာ ျဖန္႔လိုက္ရင္ တကိုယ္လံုး ေ၀ေ၀ ျဖာျဖာ လြင္လြင္” ဆိုတဲ့
နန္းေတာ္ေရွ႕ရဲ႕ အဖြဲ႕နဲ႔ ညီေပမယ့္ အသားေတာ္ ကေတာ့ “ဝါဝါရည္ရႊင္”
မဟုတ္ရွာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကား ပါး အျပည့္၊ ဘဝအေမာ ကို
အရယ္၊ အေသာ နဲ႔ ေျဖ တတ္တဲ့ လူမ်ိဳးရဲ႕ စရိုက္ ေပၚလြင္လွတဲ့ “က်ဴပ္တို႔
အမ်ိဳးေတြ” ရဲ႕ မ်က္ႏွာ ‘ညိဳတိုတို’ ေတြဟာ ‘ဝင္း’ လို႔ ‘လဲ့’ လို႔
“ၾကည္ၾကည္လင္လင္” ရွိလွပါတယ္။
“က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ဟာ သနပ္ခါး ထူထူ၊
ႏႈတ္ခမ္းနီ ရဲတြတ္တြတ္၊ အဝတ္ အစား အေရာင္ ေတာက္ေတာက္၊ ‘႐ွန္’ တဘက္ လား
‘႐ွာ’ တဘက္ လား က်ေနာ္ မသိတဲ့ တဘက္ျခံဳ ဆင္ယင္မႈနဲ႔ ‘က်ဴပ္’ ေတြ၊ ‘ေတာ္’
ေတြခ်င္း ေထြးကာ စကားကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ ေျပာရင္း၊ အခ်င္းခ်င္း စၾက ေနာက္ၾက
ရင္း ဘုရားေပၚ တက္လာတတ္ၾကတယ္။
ဘုရားေတြမွာ
“က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” နဲ႔ ဆံုရင္ သူတို႔ ရဲ႕ အေပ်ာ္ေတြဟာ က်ေနာ့္ ကို
အျမဲ ကူးစက္တယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဟာေဟာဒိုင္းဒိုင္း ရွိလွတဲ့
“က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ရဲ႕ ဟန္ပန္ အမူအရာကို ဟိတ္ဟန္ထုတ္ေနရတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးသူ
ဣေျႏၵရွင္မ်ားကေတာ့ ႏွာေခါင္းရံႈခ်င္ၾကေပမယ့္ က်ေနာ္ ကေတာ့ စိတ္ဝင္တစား
ရွိခဲ့တယ္။ ပူျပင္း ေျခာက္ေသြ႕တဲ့ ရာသီဥတု၊ မန္က်ည္း၊ ထေႏွာင္း တမာ
အပင္ႀကီးမ်ား၊ စူးရဲရဲ တံလွ်ပ္ ေရာင္ျပန္ အစရွိတဲ့ အညာေျမ ရႈခင္း
ေနာက္ခံမွာ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ကို ျမင္ရရင္ က်ေနာ့္ အတြက္ ဒါဟာ ကန္ျမဲ
ကိုေအးေက်ာ္ ရဲ႕ “ေတာင္ေတာ္ ေရႊပုပၸါး” အဖြဲ႕ “ဘယ္သူ ၿပိဳင္လို
့လွပါေတာ့ႏိုင္” ပါပဲ။
“က်ဴပ္တို႔
အမ်ိဳးေတြ” ဆိုတာ ကေတာ့ ဆင္းရဲ ႏံုျခာ လွတဲ့ လူမႈ-စီးပြား ဒဏ္၊ အပူ၊ အေအး
ျပင္းလွတဲ့ ရာသီဥတု ဒဏ္ စတဲ့ ေလာကဓံ အဖံုဖံု ကို အျပံဳး၊ အရယ္ မပ်က္
ရင္ဆိုင္ရင္း ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနၾကတဲ့ အညာသူ၊ အညာသား၊ ေတာသူ၊ ေတာင္သားေတြ
ျဖစ္ၿပီး သူတို႔ ေန႔စဥ္ ၾကံဳေတြ႕ ေနရတဲ့ ဘဝ အေမာေတြ ကို ခဏတာ ေက်ာခိုင္းကာ
ဘုရားပြဲလာ၊ ဘုရားဖူးလာၾကတာပါ။
ဒါကေတာ့ က်ေနာ္ ခ်စ္တဲ့၊ စိတ္ဝင္စားတဲ့ ေက်းေတာရြာက ပညာနည္း အေျခခံလူတန္းစား ‘ညိဳတိုတို’ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ပါပဲ။
‘ညိဳတိုတို’ အုပ္စုမွာ တျခား လူ႔မႈ အလႊာဝင္ေတြလည္း ရွိေသးတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ေခတ္ပညာတတ္ အလႊာေပါ့။
ပါေမာကၡ
ေဒါက္တာေအာင္ႀကီး က သူ႔စာေတြမွာ သူ႔ တပည့္ ေဆးေက်ာင္းသူ၊ ဆရာဝန္ေပါက္စ
‘ညိဳတုိတို’ ကေလးေတြ အေၾကာင္း ေရးေလ့ရွိတယ္။ ‘ညိဳတုိတို’ ကေလးေတြက
စာေမးလိုက္ရင္ ႏႈတ္ဆြံ႕အ တတ္၊ ေျဖရင္လည္း ကေပါက္တိ ကေပါက္ခ်ာ ျဖစ္တတ္ေပမယ့္
ဆရာသမား အေပၚ က်ိဳးႏြံကာ လိမၼာ ေရျခားရွိ၊ ပရဟိတ စိတ္လည္း ထားတတ္ၾကတယ္
လို႔ ဆိုတယ္။
သူ႔
တပည့္ ‘ျဖဴစပ္စပ္’ ကေလးမ်ားကေတာ့ စာ အရာမွာ ဒိုးကနဲေဒါက္ကနဲ
ႏႈတ္သြက္လွေပ မယ့္ ေက်ာင္း မၿပီးခင္ TOEFL ေတြ၊ IELTS ေတြ ေျဖကာ ယူေက၊
ယူအက္စ္၊ ၾသဇီ ဘက္ကို ဘြဲ႕လြန္ အတြက္ ေျခတလွမ္း လွမ္းကုန္ၾကတယ္လို႔
ဆိုတယ္။
ေဒါက္တာေအာင္ႀကီးက ကိုယ့္ေတြ႕ကေန ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာတခုကို ေျပာတာသာ ျဖစ္မွာပါ။
တကယ္ေတာ့
ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ ‘ညိဳတုိတို’ ဆရာဝန္ေတြ အမ်ားအျပား ရွိသလို
တိုင္းျပည္တာဝန္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ေနတဲ့ ‘ျဖဴစပ္စပ္’ ဆရာဝန္ေတြလည္း
အမ်ားႀကီးပါပဲ။ နာဂစ္ ျဖစ္ေတာ့ တာဝန္သိတတ္သူ ‘ညိဳတုိတို’၊ ‘ျဖဴစပ္စပ္’၊
‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’ ေနာက္ခံ မ်ိဳးစံု နဲ႔ ဆရာဝန္ ေပါက္စ လူငယ္
ပ်ိဳရြယ္ကေလးမ်ား ပရဟိတ ဝိုင္းခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ေခတ္အဆက္ဆက္လည္း စနစ္က ဘယ္လို
ပံုေဖာ္ခဲ့၊ ပံုေဖာ္ခဲ့ အမ်ားစု သေဘာမွာေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူမႈ၊ စီးပြား၊
ပညာ၊ က်န္းမာ၊ အားကစား၊ ႏိုင္ငံေရး က႑ အစံု မွာ အားလံုး ပါခဲ့ၾကတာပါပဲ။
ဟိုတေလာက
၂၀၀၇ ေက်ာင္းသား မ်ိဳးဆက္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ‘ျဖဴစပ္စပ္’ ညီမေလး
တေယာက္ မွတ္ပံုတင္လဲတာ ၾကန္႔ၾကာေနေၾကာင္း ကိုယ္တိုင္ ရင္ဖြင့္စာေလး
ေရးထားတာ ဖတ္ရေတာ့ မရိုးႏိုင္တဲ့ ဒီဇတ္လမ္းေဟာင္းႀကီးကလည္း ၿပီးကို
မၿပီးႏိုင္၊ မဆံုးႏိုင္ေသးပါ့လား လို႔ ေတြးမိတယ္။
တေခတ္
တခါတုန္းက စစ္ဝါဒ ကို လူျမင္ေကာင္းေစဖို႔ရာ က်ေနာ္ ခ်စ္တဲ့ “က်ဴပ္တို႔
အမ်ိဳးေတြ” ကို ကယ္တင္အံ့ ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔ အတူ ဆိုရွယ္လစ္ ဝါဒ နဲ႔
အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ ႏွစ္ခုကို ပံုဖ်က္ စေတးၿပီး ေရာသမေမႊ ျပည္တြင္းျဖစ္
လုပ္ခဲ့တာ ‘ျဖဴစပ္စပ္’ နဲ႔ ‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’ အမ်ား ပစၥည္း၊ ဥစၥာေတြ
ဆံုးရံႈး၊ တိုင္းျပည္ နဲ႔ ေမြးရပ္ေျမကို အမ်ားအျပား စြန္႔ခြာခဲ့ရတယ္။
အဲဒီေခတ္ မ်ိဳးဆက္ အေဝးေရာက္ ‘ျဖဴစပ္စပ္’ ဆရာဝန္ တေယာက္ရဲ႕ သူတို႔
ခံစားခ်က္ေတြ၊ တိုင္းျပည္ နဲ႔ ေမြးရပ္ေျမ ဟာ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိဘဲ အလဟႆ
လူ႔အရင္းအျမစ္ေတြ ဆံုးရံႈးရပံုေတြ ေရးထားတာ အြန္လိုင္း တေနရာ မွာ
ဖတ္လိုက္ရေသးတယ္။
က်န္ရွိခဲ့သူ
အမ်ားလည္း လူမႈ၊ စီးပြား၊ ပညာ အရာရာ အခက္အခဲ မ်ိဳးစံု ၾကံဳခဲ့ရတယ္။
အလႊာစံုက ‘ညိဳတုိတို’ မ်ားလည္း စနစ္ဆိုး၊ ေခတ္ဆိုး မွာ လူမႈ-စီးပြား
မေခ်ာင္ခဲ့ၾကပါဘူး။
ဒီလိုနဲ႔
ဆယ္စုႏွစ္ (၅) စု အၾကာ မွာ အဆံုးသတ္ ရလဒ္ အေျဖကို ျပန္သံုးသပ္ ၾကည့္တယ္။
“ညိဳတုိတို” နဲ႔ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ခ်မ္းသာ ဝေျပာ လာ သလား။ ဒံုရင္း က
ဒံုရင္း လို႔ေတာင္ မဆိုႏိုင္ဘဲ ဆင္းရဲတြင္းက ပိုေတာင္ နက္သြားခဲ့ရတယ္
ဆိုတဲ့ အေျဖကို ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ “သူတို႔ အမ်ိဳးေတြ” ေတာ့ ခ်မ္းသာ သြားေလရဲ႕..။
တိုင္းျပည္မွာေတာ့
အလႊာမ်ိဳးစံု က ‘ျဖဴစပ္စပ္’ နဲ႔ ‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’ မ်ားသာမက ‘ညိဳတုိတို’
မ်ားပါ လူမႈ၊ စီးပြား၊ ပညာ အေၾကာင္းရင္းခံ မ်ိဳးစံုနဲ႔ ေမြးရပ္ေျမကို
စြန္႔ခြာခဲ့ရ၊ စြန္႔ခြာေနရဆဲပါပဲ။ ‘ျဖဴစပ္စပ္’ နဲ႔ ‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’
မ်ား ေမြးရပ္ေျမ မွာ လူ႔ ဂုဏ္သိကၡာ ရွိရွိနဲ႔ ေနခ်င္ေအာင္၊ ေနႏိုင္ေအာင္
လူမႈစနစ္၊ ႏိုင္ငံေရး စနစ္တခု မဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ရံုသာမက ‘ညိဳတုိတို’ မ်ားပါ
တိုင္းျပည္ကို စြန္႔ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ရတယ္။
ယေန႔
ေခတ္ တိုင္ေအာင္လည္း ‘ညိဳတုိတို’၊ ‘ျဖဴစပ္စပ္’၊ ‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’
မ်ားအားလံုး သမမွ်တ ေနႏိုင္ေပမယ့္ အခင္း၊ အက်င္းမ်ိဳး တိုင္းျပည္မွာ
မဖန္တီးႏိုင္ေသးပါဘူး။
မ်က္ေမွာက္ေခတ္စနစ္
မွာလည္း စစ္ဝါဒ ကို ပံုဖ်က္ဖို႔ရာ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” အက်ိဳး ကို
ေရွးရႈလ်က္ ဆိုျပန္ကာ ဒီမိုကေရစီ သကာရည္ က်ိဳးတိုးက်ဲတဲ ေလာင္းရင္း
ပတ္တီးရိုက္ဖို႔ ၾကံစည္တဲ့ လမ္းေၾကာင္း မွာ တေက်ာ့ျပန္ အမ်ိဳးသားေရး
မိႈႈင္းလံုး ပေရာဂ နဲ႔ ‘ျဖဴစပ္စပ္’၊ ‘ႏွာေခါင္းရွည္ရွည္’ မ်ား ဓားစာခံ
စာရင္း ဆက္ဝင္ကာ အျပစ္ဖို႔စရာ “လြယ္ကူ ပစ္မွတ္” ဆက္ျဖစ္လ်က္ အလႊာစံုက
‘ညိဳတုိတို’ အမ်ားလည္း သမိုင္းမေက်၊ သင္ခန္းစား မယူႏိုင္ဘဲ
“ဟုတ္လိမ့္ႏိုးႏိုး” နဲ႔ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ေန တာ ျမင္ေန ရတယ္။
ဆိုေတာ့ “က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ရဲ႕ ‘အနာဂတ္’ က လည္း ‘အတိတ္’ သမိုင္းလို ျဖစ္ လတၱံ႔။
“သူတို႔ အမ်ိဳးေတြ” ေတြေတာ့ ခ်မ္းသာ ျမဲ ခ်မ္းသာ လတၱံ႔ ပဲေပါ့..။
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
From_ Today Myanmar
“က်ဴပ္တို႔ အမ်ိဳးေတြ” ဟာ သနပ္ခါး ထူထူ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီ ရဲတြတ္တြတ္၊ အဝတ္ အစား အေရာင္ ေတာက္ေတာက္၊ ‘႐ွန္’ တဘက္ လား ‘႐ွာ’ တဘက္ လား က်ေနာ္ မသိတဲ့ တဘက္ျခံဳ ဆင္ယင္မႈနဲ႔ ‘က်ဴပ္’ ေတြ၊ ‘ေတာ္’ ေတြခ်င္း ေထြးကာ စကားကို က်ယ္က်ယ္ေလာင္ ေျပာရင္း၊ အခ်င္းခ်င္း စၾက ေနာက္ၾက ရင္း ဘုရားေပၚ တက္လာတတ္ၾကတယ္။
From_ Today Myanmar
No comments:
Post a Comment