မီးမ်ား ထိန္လင္းေနသည့္ ေနရာတစ္ခု ၌ ကေလးငယ္ မ်ားစြာတို႔ ေဆာ့ ကစားေနၾကသည္။ ထိုသို႔ ကစားေနျခင္း က ကေလး သဘာဝမို႔ ထူးဆန္းသည့္ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ ထူးျခားေနသည္ က ၎တို႔ ကစားရာေနရာျဖစ္သည္။
ကေလးငယ္မ်ား သည္ ဖေယာင္းတိုင္ မီးမ်ား ထြန္းညႇိ ထားသည့္ အုတ္ဂူျဖဴျဖဴ တို႔ၾကား ေျပးလႊားေဆာ့ က စားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ညက နက္သထက္ နက္လာသည္ႏွင့္ အမွ် လူငါးဆယ္ေက်ာ္ခန္ ႔ရွိမည့္ လူအုပ္ႀကီး က ၎တို႔ ၏ အလယ္ ရွိ စည္းဝိုင္း သဖြယ္ေနရာ ကို ပို၍ အာ႐ံုတုိးစိုက္ လာၾကသည္။
အခ်ဳိ႕ေသာ လူအမ်ားစုမွာ မူ အနီးအနား တြင္ မတ္တတ္ရပ္ သူရပ္၊ ဟိုတစ္စု ဒီတစ္စုႏွင့္ လူအုပ္ႀကီး ထံမွ ထြက္လာမည့္ အသံကို နားစြင့္ေနၾက ဟန္တူသည္။
သတ္မွတ္ ထားသည့္ အခ်ိန္က်ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည့္ အသံကို ဇရပ္ အတြင္း မွ ေလာ္စပီ ကာ ျဖင့္ ေျပာေသာ အခါ ယင္း လူအုပ္ႀကီးမွာ ပို၍ လႈပ္္ လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္တြင္မူ ယင္း စည္းဝိုင္း နားႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ တစ္ခုလံုး ဆယ္မိနစ္ ခန္႔ မီးအေမွာင္ က်သြားခဲ့သည္။ အဆုိပါ ဆယ္မိနစ္ ခန္ ႔အခ်ိန္သည္ သခ်ဳႋင္းႏွင့္ အနီးပတ္ ဝန္းက်င္ရွိ ေဝ မာနိကၿပိတၱာ၊ မကြၽတ္ မလြတ္ေသးသူ မ်ား အတြက္ ရည္စူး က်င္းပသည့္ ”အကြၽတ္အလြတ္” ပြဲ၏ အစာ အာဟာရေကြၽးေမြး ခ်ိန္ပင္ ျဖစ္သည္။
”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ” ဟူသည္ မကြၽတ္ မလြတ္ေသးသည့္ ပုဂၢိဳလ္ အပါအဝင္ ေဝမာနိကၿပိတၱာ မ်ားအား ရည္စူးျပဳလုပ္ေပးသည့္ ပြဲ လည္းျဖစ္သည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ ယင္းပြဲျပဳလုပ္ၿပီး ပါက ၿပိတၱာႏွင့္ မကြၽတ္ မလြတ္ေသး သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား တစ္ေနရာတည္း တစ္ထုိင္တည္း ကြၽတ္လြတ္ သြားၾကပါ သလားဟု အျငင္း ပြားဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။
ထုိ႔အျပင္ ထုိသို႔ေသာ အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္၍ ကြၽတ္တန္း ဝင္သြားၾကလွ်င္ တေလာကလံုး၌ နာနာ ဘဝ၊ ၿပိတၱာႏွင့္ သရဲ တေစၧမ်ား လံုးဝ မရွိေတာ့ သလားဟုလည္း ထပ္မံေစာဒက တက္စရာရွိ လာႏုိင္ ပါသည္။
ထုိသို႔ေသာ ေမးခြန္းတို႔၏ အေျဖကို ျမန္မာတစ္ႏုိင္ငံလံုး တြင္ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲမ်ား အခမဲ့လိုက္ လံျပဳ လုပ္ေပးေနသည့္ မႏၲေလးေအာင္ေျမ သာဇံၿမိဳ႕နယ္မွ ကလ်ာဏ မိတၱ လူမႈကူညီေရး အသင္း၏ ဥကၠ႒ ဦးခင္ေမာင္တင့္ က အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ လုပ္သူ၊ လွဴဒါန္းသူ ႏွင့္ အလွဴခံ ပုဂၢိဳလ္ၿပိတၱာမ်ား အၾကားရွိရမည့္ အခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ တကြ ေျဖသည္။
အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္မည့္ သူမ်ား အေနျဖင့္ ၎ပြဲကို.....
(၁) မကြၽတ္ မလြတ္ျဖစ္ေနသည့္ ၿပိတၱာႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ရည္စူးျပဳလုပ္ ရမည္ျဖစ္ သည္။
(၂) ၎ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကို ပြဲျပဳလုပ္သူမ်ား ၏ အသံျဖင့္ ဖိတ္ေခၚ ရမည္။
(၃) မကြၽတ္ မလြတ္ေသး သူမ်ားအား ရည္စူး လွဴဒါန္းသည့္ လွဴဖြယ္ ပစၥည္းမ်ားကို လက္ခံ သူမွာ သီလ၊ သမာဓိ၊ သိကၡာျပည့္ စံုသည့္ ဆရာေတာ္ မ်ားျဖစ္ရမည္ စသည့္ အခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စံုရမည္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔အျပင္ အမွ်အတန္း ရယူၾကမည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဘက္၌လည္း.......
(၁) အကြၽတ္ အ လြတ္ ပြဲ ေရစက္ခ် အမွ် ေဝခ်ိန္တြင္ ယင္းေနရာ၌ ရွိေနရမည္။
(၂) အမွ်အတန္း ရယူမည့္ သူ၏ အကုသိုလ္ အၾကြင္းအက်န္ မ်ား ကုန္စင္ရမည္။
(၃) ၎တုိ႔ေရာက္ရွိေၾကာင္း အနံ႔၊ အသံ တစ္ ခုခုျဖင့္ ျပသရမည္ ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ပဲခူးတိုင္း အတြင္းရွိ နတ္တလင္းၿမိဳ႕ ၏ ေပါက္ပင္ သုသာန္တြင္မူ သႀကၤန္ အၿပီးရက္ပိုင္း အတြင္း”အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ”ကို ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေလ့ရွိသည္။ သာ မန္ အခ်ိန္မ်ား တြင္ လူစည္ကားရန္ မဆိုႏွင့္ ျဖတ္လမ္း သဖြယ္ျဖစ္၍ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသာ ျဖတ္သန္း တတ္ၾကေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ သခ်ဳႋင္းျဖတ္လမ္း အား ေယာင္၍ ပင္ အသံုး မျပဳၾကေၾကာင္း နယ္ခံမ်ားက ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ အခ်ိန္တြင္ မူ သခ်ဳႋင္းမွာ ထိုသို႔ မဟုတ္ေတာ့ေပ။
သခ်ႋဳင္းသို႔ လူႀကီးမ်ား သာမက ကေလးငယ္မ်ား ကပါ လာေရာက္ၾကသည္။ မီးေရာင္ မရႏိုင္သည့္ သခ်ဳႋင္းေနရာ တခ်ဳိ႕၌ ပင္ ကေလးငယ္မ်ား သြားလာ လ်က္ရွိသည္။ ကေလးငယ္ မ်ား၏ မ်က္ႏွာတြင္မူ အေၾကာက္ တရား မေတြ႕ရေခ်။ ကေလး သဘာဝေျပးလႊား ေဆာ့ကစားရန္ သာ စိတ္အား သန္ဟန္ရွိေန သည္။
လူငယ္လူရြယ္ မ်ားစြာ ကို လည္း သခ်ဳႋင္း အတြင္း ေတြ႕ရၿပီး အခ်ဳိ႕က ပြဲလုပ္သူမ်ား ကေပးထားသည့္ ဖေယာင္းတုိင္ ငယ္မ်ား ကို ဂူမ်ား အေပၚတြင္ လိုက္လံ ထြန္းညႇိေပးေနၾကသည္။
အမွန္ တကယ္ပင္ သခ်ဳႋင္းေျမေပၚတြင္ သြားလာ လႈပ္ရွားမႈျပဳေနသည့္ လူတို႔က မနည္းမေနာ ျဖစ္သည္။ သခ်ဳႋင္း အဝင္တြင္ ဆုိင္ကယ္၊ စက္ဘီးရပ္ရန္ ေနရာပင္ မရွိ။ မိသားစု လိုက္ လမ္းေလွ်ာက္ လာၾကသူမ်ား လည္း ရွိသည္။ ”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ ” ကို ည ၈ နာရီ ၌စမည္ ဆုိေသာ္ လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ညဥ့္နက္ ရန္ ေစာင့္ဆုိင္းၾကသည္။
နတ္တ လင္းၿမိဳ႕ ေပါက္ပင္ သုသာန္မွာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္မ်ား က ယခု ကဲ့သို႔ သပ္သပ္ရပ္ ရပ္ မရွိ။ ခ်ံဳ ေတာႀကီး သာသာျဖစ္ေနသည္ ဟု သုျဗဟၼစာရီ အဖြဲ႕ တြင္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ ဆယ္ေက်ာ္ ခန႔္ လုပ္ ကိုင္ေနသည့္ အဘုိးဦးတင့္က ဆုိသည္။
အဆုိပါ ခ်ံဳေတာႀကီး အား ရွင္းလင္း၍ ယခုကဲ့ သို႔ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ျဖစ္ေစရန္ အုတ္ေျမတြင္း ဆရာေတာ္ ဘႏၵႏၲဝိသုတ (အဂၢမဟာပ႑ိတ) ဘႏၵႏၲသုမန အဂၢမဟာ ဂႏၳဝါစက ပ႑ိတက ႀကီးမွဴးေဆာင္ရြက္ ခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
လူတို႔ မျဖစ္မေန ေသရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေသဆံုးသူ မ်ား အားျမႇဳပ္ႏွံ သၿဂႋဳဟ္ေပး မည့္ ေနရာ အား ျဖစ္ က တတ္ဆန္း မျဖစ္ေစလုိ ခဲ့သည္က ဆရာေတာ္ႀကီး ၏ စိတ္ကူးျဖစ္ၿပီး ယင္းအတြက္ စတင္ ရွင္းလင္း ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။
အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲမွာလည္း သခ်ဳႋင္းေျမ သန္႔ ရွင္းသပ္ရပ္ လာေစရန္ ျပဳလုပ္သည့္ တစ္ခုေသာ အစဥ္ အလာ လည္းျဖစ္သည္ဟု ဦးတင္က ဆုိသည္။ ”ဆရာေတာ္က သခ်ဳႋင္းေျမႀကီး မလာေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့ အရာမ်ဳိး မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲလုပ္ရင္ အနည္းဆံုး ဒီသခ်ဳႋင္း မွာေဆြမ်ဳိးေတြ ေသ ဖူးတဲ့ သူေတာ့ လာမယ္။ လူ လာ မ်ားရင္ သခ်ဳႋင္းက အရင္တုန္း ကလုိ ခ်ဳံေတာႀကီး မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီး လုပ္ခဲ့တာလည္း ပါတယ္”
”အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ”သည္ ေၾကာက္လန္႔စရာ မသြားအပ္သည့္ေနရာ တစ္ခု အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထား သည့္ သခ်ႋဳင္းေျမ အား ပြဲလမ္း သဘင္တစ္ခု သဖြယ္ စည္ကားေစေသာ္ လည္း လြယ္ကူ လွသည္ေတာ့ မဟုတ္ ဟု ယင္းပြဲမ်ား ဦးေဆာင္ျပဳလုပ္သူ ဦးခင္ေမာင္တင့္ က ဆိုသည္။ ”လူေတြေၾကာက္တဲ့ သခ်ႋဳင္းကို မီးေတြ ထိန္လင္း ၿပီး လွေနေအာင္ တန္ဆာဆင္ရတယ္” ဟူ၍ျဖစ္သည္။
လက္ရွိတြင္မူ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ ၏ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ အက်ိဳးေက်းဇူး မွာ သုသာန္အား ေကာင္းမြန္ ေသာ ဇရပ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ သၿဂႋဳဟ္ စက္ႏွင့္ျဖစ္ေနေစၿပီျဖစ္သည္။
သခ်ဳႋင္း အဝင္လမ္းမွ အစ ေျမျမႇဳပ္ သၿဂႋဳဟ္ ရာေနရာ အဆံုး ခ်ံဳပင္ျမက္ပင္ မ်ား ဖံုးအုပ္မေနေတာ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္ မမူခင္ ၿမိဳ႕အ တြက္ျပဳ လုပ္ ေပးသြား သည့္ အႀကီးမား ဆံုးေက်းဇူး တရားျဖစ္သည္ ဟု သုျဗဟၼစာရီ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕လံုးက ဆုိသည္။
အဘိုးဦးတင္ က သၿဂႋဳဟ္စက္ ထားရာ ေနရာသို႔ သြားကာ သၿဂႋဳဟ္စက္ တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ရင္း ”လူ ရယ္ လို႔ျဖစ္လာ ရင္ သုသာန္ ဆိုတာနဲ႔ မကင္းပါဘူးဗ်ာ” ဟု ဆိုေလသည္။ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ အေပၚ ယံုၾကည္ မႈ ရွိ၊ မရွိဟူ သည္ ျပဳလုပ္သူ ၏ စိတ္သေဘာထားေပၚ ၌သာ သက္ ေရာက္မည္ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း ယင္း ဆုေတာင္း ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က အနိ႒ာ႐ံု ဟု သတ္မွတ္ ခံထား ရသည့္ သခ်ဳႋင္းေျမ မ်ားမွာ လူသြားလူလာ ရွိလာ သည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္လာ သည္။ သခ်ဳႋင္းေျမေပၚတြင္ ေခ်ာ္မ လဲေစ ရန္ သတိေပးၾက သည့္ လူအမ်ားက သားသမီးမ်ား သခ်ဳႋင္းေျမ အတြင္း ေျပးလႊားေဆာ့ ကစားေန ၾက သည့္ အေပၚပိတ္ပင္ မႈေလ်ာ့နည္းစျပဳ လာသည္။
”ေသ ေသာသူသည္ သုသာန္သို႔သြား သည္”ဟု ဆုိေသာ္လည္း မေသခင္ ကပင္ သုသာန္သို႔ သြားရဲ လာရဲျဖစ္လာၾက သည္က မ်က္ျမင္ ဒိ႒ အက်ဳိးမ်ားျဖစ္သည္ ဟု အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္ သူတို႔က ဆုိၾကသည္။
သုျဗဟၼစာရီ အဖြဲ႕မွ အဘုိးဦးတင္ကမူ ”ယံုတာ မယံုတာ သူတို႔ အလုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ၿပိတၱာေတြ အတြက္ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ အာဟာရေကြၽး လို႔ သူတို႔ မစားခဲ့ဘူး ဆုိရင္ေတာင္ ပိုး မႊား တိရစၧာန္ေတြ စားသြား လည္း ကုသိုလ္ ရပါတယ္”ဟု ဆုိသည္။ အသက္ ၁၉ ႏွစ္ခန္႔ ရွိ ေမာင္ၿဖိဳးမင္းထက္ က အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ ကို လာေရာက္ျခင္း က ယခုႏွစ္ႏွင့္ ဆုိ လွ်င္ ႏွစ္ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္ဟု ဆုိသည္။
”ယံုလို႔ရယ္ေတာ့ မဟုတ္ေပမယ့္ မႏွစ္ကစ လာၾကည့္ျဖစ္တယ္။ အဲလူေတြလုိပဲ ေရွ႕ဆံုးေနရာနားမွာ တုိးၾကည့္တာေလ”ဟု စည္းဝိုင္း နံေဘးေနရာကို လက္ ညႇဳိးထုိးျပသည္။
သူက တေစၧသရဲ မ်ားကိုယ္ထင္ျပကာ လာေရာက္စားေသာက္ၾကမည္ဟု ထင္၍ လာၾကည့္ ျခင္းဟုလည္း ဆုိသည္။ သို႔ေသာ္ သူထင္ ထားသလုိ မျဖစ္ခဲ့။
”ေကြၽးတာ အမဲသား ဟင္းနဲ႔ တစ္ပံု၊ သက္သတ္လြတ္ ကတစ္ပံု။ သက္သတ္လြတ္ ထမင္းပံုက အသား ဟင္း ထမင္းပံုထက္ ပိုေလ်ာ့ေန တာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘာ ေၾကာင့္မွန္းေတာ့မသိဘူး” ဟု သူေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရပံု ကို ဆုိသည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ပင္ ယခုႏွစ္ လည္း လာေရာက္ ၾကည့္႐ႈျခင္းျဖစ္သည္ ဟုေျပာ သည္။
မယံုၾကည္မႈ ဆုိ ျခင္းထက္ သိလုိ စိတ္သာ မ်ားလာခဲ့ သည္ဟုသိရသည္။ အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲမ်ားအား တစ္ႏုိင္ငံလံုး လိုက္လံျပဳလုပ္ေန သည့္ ဦးခင္ေမာင္တင့္ က ရွမ္းျပည္နယ္ ေနာင္ခ်ဳိၿမိဳ႕ အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲသို႔ သီေပါၿမိဳ႕ မွ မကြၽတ္ မလြတ္ေသး သူမ်ား တက္လာၾကေသာ္လည္း အစားအစာမ်ား စားခြင့္ မရ ခဲ့ေၾကာင္း၊ အမွ် အတန္းယူခြင့္ မရခဲ့ေၾကာင္း သီေပါ ရွိ ၎တို႔ ၏ ေဆြမ်ဳိးမိတ္ သဂၤဟမ်ားထံ အိပ္ မက္ေပး ခဲ့ သည္ကို ႀကံဳခဲ့ဖူးေၾကာင္း ဆိုသည္။
”ေနာင္ခ်ဳိမွာ လွဴတဲ့ အထဲမွာသီေပါက လူေတြ မပါဘူးေလ။ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြ ပါမွ ေရစက္ခ် အမွ်ေဝေပး ရင္ရတာ”ဟု ဦးခင္ေမာင္ တင့္က ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္တုန္းက ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ထူးျခားျဖစ္စဥ္ တစ္ခု ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာသည္။
”တခ်ဳိ႕ကအရမ္း သနားဖို႔ေကာင္းတယ္။ မိသားစု ကလည္း ေသၿပီးၿပီးေရာ အလွဴ အတန္းလုပ္ မေပး ၾကေတာ့ ဘူး။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္ေတြ အတြက္ အကြၽတ္အ လြတ္ပြဲ က ေကာက္ ႐ိုးတစ္မွ်င္ပဲ” ၎က အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲျပဳလုပ္သူ ဦးခင္ေမာင္တင့္ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။
ထို႔ ေၾကာင့္ ၎တို႔အေနႏွင့္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူ သြားၿပီျဖစ္ သည့္ မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ႀကီး အပါအဝင္ ေရႊက်င္ ဆရာေတာ္၊ ျဗဟၼစိုရ္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ တုိ႔၏ အဆံုး အမၾသဝါဒ တရားမ်ားကို ခံယူ၍ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ မ်ား ဆက္ လက္ျပဳ လုပ္ေနဆဲျဖစ္သည္ဟုသိရသည္။
ထို႔ျပင္ သူ႔ထံတြင္ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခုလည္း ရွိေနေသးသည္ ဟုဆိုျပန္သည္။ ယင္းက အကြၽတ္အ လြတ္ ပြဲ ကို တစ္ဦးတည္း အလွဴရွင္ျဖင့္ လက္ခံက်င္းပမႈ မျပဳျခင္း ပင္ျဖစ္ သည္။ အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲဟူ သည္ ႏုိင္ငံ အတြင္း ရွိ မကြၽတ္မလြတ္ေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္ အေပါင္းကို စုစည္း ကုသိုလ္ေပးျခင္းျဖစ္ရာ မိသားစု တစ္စုတည္း ၏ သီးျခား အလွဴ အတန္း မျဖစ္လုိဟုလည္း ဆုိသည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းပြဲ အေပၚယံုၾကည္မႈ ရွိလာရန္ မတိုက္တြန္း လိုေၾကာင္းလည္း ထပ္ေလာင္းဆိုသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ သာမက ကမၻာေပၚရွိ ႐ိုမန္ကက္သလစ္ ဘာသာ ကိုးကြယ္ၾက သည့္ႏုိင္ငံမ်ား တြင္ လည္း ေသ ဆံုးၿပီးသူမ်ား အတြက္ ဆုေတာင္းပြဲ ကို ႏွစ္စဥ္ ႏုိဝင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပၾကသည္။ ၎ဆုေတာင္းပြဲေန႔ ကို ” All Soul’s Day ” ဟု သတ္မွတ္ၿပီး ႏုိဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေလ့ရွိ သည္။
”All Saints’ Day ‘ႏွင့္ ဆက္စပ္ က်င္းပျခင္းျဖစ္သည္ ဟုလည္းသိရသည္။ သရဲ ပြဲေတာ္ ည” Hollowe’en Day ‘ကို မူ ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္ေန ႔ညတြင္ က်င္းပၿမဲျဖစ္သည္။ ဝိညာဥ္မ်ား အတြက္ ဆုေတာင္းပြဲ ကို ေသလြန္ၿပီး အျခား တစ္ဖက္၌ ရွိေနသူမ်ားအတြက္ ရည္စူးျပဳ လုပ္ျခင္းျဖစ္ကာ သခ်ဳႋင္းမ်ားတြင္ မီးထြန္းျခင္း၊ ေဆြမ်ဳိးႏွင့္ ခ်စ္ခင္ ရသူမ်ား အတြက္ ပန္းစည္း မ်ားခ်ကာ ဘာသာေရး အရ ဆုေတာင္းေပးၾက ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အကြၽတ္အလြတ္ပြဲ သည္ ယံုၾကည္သူတို႔ အတြက္မူ မကြၽတ္ မလြတ္ သူမ်ားက အစားမ်ား လာေရာက္ စားေသာက္သည္ ဟု ဆုိၾကေသာ္ လည္း မယံုၾကည္သူမ်ား အတြက္မူ ”ဘာမွလည္း မဟုတ္ ပါဘူး ကြာ”ဟု ဆုိကာ လွည့္ထြက္ သြားၾကသည္။
မည္သုိ႔ပင္ ဆုိေစ ယံုၾကည္သူႏွင့္ မယံုၾကည္ သူမ်ား ေရာ ျပြမ္းေနျခင္း ကပင္ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ ၏ ညအခ်ိန္ကို စည္ကားေနေစခဲ့သည္။
”လာၾကည့္တဲ့ လူေတြကေတာ့ အမွ်ေပးေဝမယ့္ ေန႔ထက္ ဒီလုိ အစာေကြၽးမယ္ ဆုိတဲ့ည မွာ ပိုမ်ားတာပဲ” ဟု သုျဗဟၼစာရီ အဖြဲ႕၏ တာဝန္ခံ တစ္ဦးက ေျပာသည္။ အစာ အာ ဟာရ ေကြၽးေမြးပြဲည ၿပီးဆံုးသြားေသာ္ လည္း အကြၽတ္အလြတ္ ပြဲလုပ္သူမ်ား အေနႏွင့္ေတာ့ အလုပ္ မၿပီးေသးေခ်။ သိမ္းဆည္း စရာမ်ား၊ လွည္း က်င္း စရာမ်ား ကို ေဝ ယ်ာဝစၥအဖြဲ႕ မွ ျပဳလုပ္ၿပီး သည္ ႏွင့္ ေနာက္ေန႔ မနက္တြင္ ေဝမာနိကၿပိတၱာႏွင့္ မကြၽတ္မလြတ္ သူမ်ား အတြက္ အမွ်အတန္းေပးေဝ ရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ကို ထပ္မံ ဖိတ္ၾကား ရဦး မည္ဟုလည္း သိရသည္။
သခ်ဳႋင္း ကို ပြဲလမ္းသဘင္ေနရာ တစ္ခုအျဖစ္ စည္ကားေစေသာ အကြၽတ္ အလြတ္ပြဲ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ သည္ မျမင္ရေသာ အက်ဳိးရလဒ္ အျပင္ ျမင္သာထင္သာ သည့္ ရည္မွန္း ခ်က္တစ္ခုလည္း ပါေသး သည္ ဟု ဦးခင္ေမာင္တင့္က ဆိုသည္။ ယင္းမွာ …. ”ကြၽန္ေတာ္ ဘာလုိ ႔ဒီအလုပ္ကို စြဲၿမဲ လုပ္ေနလဲသိလား။ လူေတြရဲ႕အယူသီးမႈေတြ ကို တိုက္ ဖ်က္ခ်င္ တယ္”ဟူ၍ျဖစ္သည္။
သုတလင္း
Popular Myanmar
From...Search Myanmar
No comments:
Post a Comment