*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Friday 11 October 2013

အဘိဓမၼာ အခါ ေတာ္ေန႔ ( သီတင္းကြ်တ္လျပည့္ )

သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန ႔ ျမင္ကြင္းမ်ား ကို ပုံေဖာ္ ထားဟန္
သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ ေန႔ အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ ေန႔ အေၾကာင္း ကို လူ အမ်ားစု သိရွိ ၾကတာ မ်ားပါသည္။ လူ အမ်ား သိရွိထား ၾကသလို ပင္ ဗုဒၶ လက္ထက္ ေတာ္ မွ စကာ ယေန႔ အထိ အစဥ္အလာ ေကာင္း ခဲ့ေသာ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္ တစ္ေန႔ လည္း ျဖစ္ေန သည္။


သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေန႔ ၏ ဂုဏ္ပုဒ္မ်ား

ဘုရား သားေတာ္ ရဟန္း ေတာ္မ်ား ၀ါတြင္း သုံးလ အတြင္းမွ ၀ါကၽြတ္ ေသာေန႔၊
အျပစ္ရွိ က ေျပာၾကား ပါရန္ ၀ါဆုိ ေသာ သံဃာ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္မာန္ အမႈျပဳ ၾကေသာ မဟာ ပ၀ါရဏာေန႔၊
ဘုရားရွင္ တာ၀တႎ သာ နတ္ျပည္ ၌ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ ကို ေဟာၾကား ေအာင္ျမင္ ေတာ္မူ ေသာ အဘိဓမၼာ အခါ ေတာ္ ေန႔၊
နတ္ျဗဟၼာ အေပါင္း ျခံရံ လ်က္ တာ၀တႎသာ မွ သကၤႆ နဂိုရ္ ျပည္ သို႔ ဆင္းသက္ ေတာ္ မူေသာေန႔၊
ထုိသို႔ ဘုရားရွင္ ဆင္းသက္ ေတာ္မူ သည္ ကုိ ရည္စူး ပူေဇာ္ေသာ အားျဖင့္ ဆီးမီး စသည္ ထြန္းညွိ ပူေဇာ္ ေသာေန႔၊
စၾကာ၀ဠာ တုိက္ တစ္ေသာင္း မွ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါ အားလုံး တုိ႔သည္ တဦး ကို တဦး အခ်င္းခ်င္း ျမင္ေနၾက ရၿပီး လူ ႔ျပည္ နတ္ ျပည္ ျဗဟၼာ့ ျပည္ အား ျဖင့္ ဒုိးယိုေပါက္ ထုတ္ခ်င္း ေပါက္ ေရာင္ျခည္ ေတာ္မ်ား ျဖင့္ လင္ထိန္ ေနကာ ဘုရားရွင္ အား အတူ တကြ ၾကည္ညိဳ ပူေဇာ္ ရေသာ ေန႔၊
နတ္လူ အမ်ား တို႔သည္ ဘုရားရွင္ ၏ တန္ခိုးေတာ္ အနႏၲ ကို ဖူးျမင္ ၾကရကား အားက် ၾကည္ညိဳ စိတ္ ျဖင့္ သကၤႆ ၿမိဳ႕ တြင္ စုေ၀း ေနၾကေသာ ပရိသတ္ အမ်ားစု ၏ ဘုရား ဆုပန္ ေသာ ေန႔ စေသာ ဂုဏ္ေပါင္း တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္စံု ေသာ ေန႔ထူး ေန ႔ ျမတ္ ပင္ျဖစ္ပါသည္။

တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ မၾကြခင္ အေျခအ ေန မ်ား

ဗုဒၶျမတ္စြာ သည္ ဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူ ၿပီး ( ၇ ) ၀ါ ေျမာက္၀ါဆုိ ခါနီး တြင္ သာ၀တၳိၿမိဳ႕ က႑သရက္ ဥယ်ာဥ္ အတြင္း၌ တိတၳိ မ်ား ႏွင့္ တန္ခိုးၿပိဳင္ မည္ ဟု ေၾကညာ ေတာ္မူ ကာ ေရမီး အစုံစုံ တန္ခိုး ျပာဋိဟာ တုိ႔ကို ျပေတာ္မူ ခဲ့သည္၊ ဃရဏီ မည္ေသာ အနာ ဂါမ္ ဥပါသိကာမ၊ စူဠအနာထပိဏ္ မည္ေသာ အနာဂါမ္ ဥပါသကာ၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱ စီရ မည္ေသာ ရဟႏၲာ သာမေဏ မ၊ စုႏၵ မည္ေသာ ရဟႏၲာ ကိုရင္ေလး၊ ဘိကၡဳနီ လက္၀ ဲေတာ္ရံ တန္ခိုး အရာ ဧတဒဂ္ရ ရဟႏၲာ မ ဥပၸလ၀ဏၰာ ႏွင့္ လက္၀ဲေတာ္ ရံ အရွင္ မဟာ ေမာဂၢလာန္ မေထရ္ တို႔က ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ အစား တိတၳိ တို႔ႏွင့္ တန္ခိုး ၿပိဳင္ပါမည္ ဟု ေလ်ာက္ထား ၾက သည္၊

သို႔ေသာ္ လည္း ဘုရားရွင္ သည္ ဤေနရာ တြင္ ငါဘုရား ၏ တာ၀န္ ျဖစ္သည္၊ သင္ တုိ႔ႏွင့္ မသက္ဆိုင္ ပါ၊ တကယ္ အေရးႀကဳံ လာလ်င္ ငါဘုရား ထမ္းေဆာင္ ရမည့္ တာ၀န္ ကို မည္သူ တဦး တေယာက္ ကမွ မထမ္းေဆာင္ နုိင္ၾက ေပဘူး ဟု မိန္႔ျမြက္ ေတာ္မူကာ ကဏွဥသဘ ဇာတ္ေတာ္ ( ဇာ ႒ ၁၊ ၁၊ ၁၉ ) ႏွင့္ နႏၵိ၀ိသာလ ဘုရား အေလာင္း ႏြားလား ဥသဘ ဇာတ္ေတာ္ တို႔ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူကာ တပည့္ ပရိသတ္ မ်ား ကို ေျဖသိမ့္ ေပးေတာ္မူ ခဲ့သည္။

ထုိ႔ေနာက္ တြင္ေတာ့ ကိုယ္ေတာ္ တိုင္ ေတေဇာ ကသိုဏ္း သမာပတ္ ၏ အစြမ္းျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္ ေအာက္ပိုင္း မွ မီးေတာက္ အလ်ံ မ်ား ထြက္ေန ေသာ္ လည္း ကိုယ္ေတာ္ အထက္ပိုင္း မွ အာေပါ ကသိုဏ္း သမာပတ္ ၏ အစြမ္း ျဖင့္ ေရ အလ်ံမ်ား ထြက္က် ေနေအာင္ တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ဖန္ဆင္းျပ ေတာ္မူ သည္၊ ခႏၶာ ကိုယ္ ေနာက္ပိုင္း မွ ေရ အလ်ံမ်ား က်ေန လ်င္ ေရွ႔ပိုင္း ကိုယ္မွ မီးေတာက္ မ်ား ထြက္ေန ေအာင္ ဖန္ဆင္း ျပေတာ္မူ ခဲ့သည္၊ ပရိသတ္ ထဲ မွ တေယာက္ ခ်င္းစီ ၏ စိတ္ အလိုကို ၾကည့္ေတာ္မူ ကာ သူတို႔ စိတ္ အလိုက်၊ ျမင္ခ်င္ သလို တန္ခိုး အမ်ိဳးအစား ကို ဖန္ဆင္း ေတာ္မူၿပီး ႏႈတ္ေတာ္ မွ လည္း တရား ေဟာေတာ္မူ သည္။

ဘုရားရွင္ ၏ စိတ္ ျဖစ္စဥ္ လ်င္ျမန္ လြန္းေသာ ေၾကာင့္ ကသိုဏ္းစ်ာန္ မ်ား ကို နုိင္နုိင္ နင္းနင္း ၀င္စား ကာ တန္ခိုးေတာ္ တို႔ကို တမ်ိဳးၿပီး တမ်ိဳး မရုိး နိုင္ေအာင္ ဖန္ဆင္း ေနသည္ ကို ၾကည့္ရႈ ဖူးျမင္ ရသူ လူအေပါင္း တုိ႔၏ စိတ္ ထဲတြင္ တၿပိဳင္နက္ တည္း ေရေရာ မီးေရာ ထြက္ေန သေယာင္ ထင္မွတ္ ေနၾက ရသည္။ ဤကား ဘုရားရွင္ ၏ တိတၳိတို႔ႏွင့္ တန္ခိုး ၿပိဳင္စဥ္ ျမင္ကြင္း တစ္ခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ထို အခ်ိန္မွ စ၍ တိတိၳိ တို႔လဲ ကစဥ့္ ကလ်ား ဖရုိမရဲ ထြက္ေျပး ၾကကာ ပုရာဏ ကႆပ သည္ ကား မိမိ လည္ပင္း တြင္ သဲအိုး ကို ႀကိဳးခ်ည္ ဆြဲကာ ျမစ္ထဲ ခုန္ခ်ၿပီး ဘ၀ နိဂုံး အဆုံး သတ္ သြားသည္ ဟူ၏၊ ယေန႔ အထိ အ၀ီစိငရဲ မွာ ရွိေနသည္ ဟု ဆုိပါသည္။

ေရမီး အစုံစုံ ေသာ တန္ခိုး ျပာဋိဟာ တို႔ကို ျပေတာ္မူ ၿပီး သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ညာဖက္ ေျခဖ၀ါး ကို လွမ္းကာ ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ ထိပ္ေပၚ နင္းၿပီး၊ ဘယ္ဖက္ ေျခလွမ္း ကို ျမင့္မိုရ္ ေတာင္ထိပ္ တြင္ ခ်ေတာ္မူ သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ ပင္လယ္ က သစ္ပင္ ေျခရင္းမွ သိၾကားမင္း ၏ ပ႑ဳကမၺလာ ျမေက်ာက္ျဖာ ထက္တြင္ ထုိင္ေတာ္ မူ ကာ လူ႔ ဘ၀က မယ္ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ ဖူးေသာ မယ္ေတာ္ မာယာ တျဖစ္လဲ သႏၲဳႆိတ နတ္သား အမႈးျပဳ ေသာ နတ္ ျဗဟၼာ မ်ား အား အဘိဓမၼာ ပ႒ာန္း တရား ေတာ္ႀကီး ကို အက်ယ္ တ၀င့္ ေဟာျပ ေတာ္မူ ခဲ့သည္၊

ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ သည္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ တြင္ ၀ါတြင္း သုံးလ ပတ္လုံး ေန႔မနား ညမနား ပ႒ာန္း တရား ေတာ္ ကို ေဟာၾကား ေတာ္မူ ရာ တြင္ နတ္ တုိ႔ အတြက္ မိနစ္ ပိုင္းမွ် ျဖစ္ေသာ္ လည္း လူသား ျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္ အတြက္ မူ အစာ အာဟာရ မဘုန္းေပး ပဲ မျဖစ္ နုိင္ရ ကား ပုံတူ နိမၼိတ ဘုရားရွင္ ကုိ ဖန္ဆင္း ၿပီး တရား ကို ဒီ ေနရာမွ ဒီ ေနရာ အထိ ေဟာခဲ့ ေစ သတည္း ဟု အဓိ႒ာန္ ကာ ကိုယ္ေတာ္တုိင္ က ေျမာက္ကြ်န္း အေနာ တတၱ ေရအိုင္ သို႔ ၾကြကာ ဆြမ္းဘုန္းေပး ေတာ္ မူၿပီး တဖန္ ျပန္ လည္ ေဟာ ၾကားေတာ္ မူ ခဲ့သည္၊ နတ္ျဗဟၼာ တို႔၏ စိတ္တြင္ ကား ဘုရားရွင္ တ ပါး တည္း ေဟာၾကား ေနသည္ ဟု မွတ္ထင္ ေန ၾက၏၊ ျပန္ေ ရာက္ ပါမွ တရားေတာ္ ကို ေရာက္သည့္ ေနရာမွ ဆက္လက္ ေဟာၾကား ေတာ္မူ သည္၊

အရွင္ သာရိပုတၱရာ သည္ လည္း လူ႔ျပည္မွ တက္ကာ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းဘုန္း ေပးေနစဥ္ အတြင္း ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ ကို ျပဳစု ေပး ေတာ္မူ ၏၊ ထုိအခ်ိန္ ေလးအတြင္း မွာ ပင္ သာရိပုတၱရာ ငါ ဘုရား ကေတာ့ ဒီေန႔ မွာ အဘိဓမၼာ တရား ကို ဒီေနရာ ကေန ဒီေနရာ အထိ ဘယ္လို ဘယ္လုိ ေဟာထား ခဲ့တယ္ ဆုိၿပီး အက်ဥ္းဆုံး နည္းကုိ လမ္းျပ ညႊန္ေတာ္ မူ ၏၊ ထုိ အက်ဥ္းဆုံး ကုိပင္ အရွင္ သာရိပုတၱရာ က လည္း သူ ဥာဏ္ ရွိသလို ခ်ဲ႕ထြင္ ကာ ေရွးအခါ က လင္းနို႔ သား ငါးရာ အျဖစ္ ျဖင့္ အဘိဓမၼာ တရား ကို နာဖူး ခဲ့ေသာ ပါရမီ အထုံ ရွိခဲ့ သည့္ တပည့္သား ရဟန္း ေနာက္လိုက္ ငါးရာ ကို တဆင့္ ျပန္လည္ ေဟာၾကား ခဲ့သည္။ ( ထုိရ ဟန္းမ်ား သည္ ၀ါမဆိုခင္ အခ်ိန္က ဘုရားရွင္ တန္ခိုး ျပသည္ကို ၾကည္ညိဳ ကာ သာသနာ႔ ေဘာင္ ၀င္ေရာက္ ခဲ့ၾကေသာ လူ ဒကာ မ်ား ျဖစ္ၾက၏ )

ယေန႔ စာေရးသူ တို႔ သင္ယူ ေလ့လာ ေနၾက ရေသာ အဘိဓမၼာ ပ႒ာန္း တရားေတာ္ မ်ား သည္ အရွင္ သာရိပုတၱရာ ေဟာၾကား ေတာ္မူ ခဲ့ေသာ မက်ဥ္း မက်ယ္ နည္းမွ် သာ တည္း၊ အကယ္ ၍သာ ဘုရားရွင္ ေဟာခဲ့ သလို အက်ယ္ တ၀င့္ သင္ယူ ရပါမူ မည္သုိ႔မွ် ဆုံးခန္း တုိင္မည္ မဟုတ္ ဟု မွတ္ထင္ ရေပသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ဥာဏ္ ရွိလ်င္ ရွိသ ေလာက္၊ ခ်ဲ႕ထြင္ နုိင္ လ်င္ ခ်ဲ႕ထြင္ နုိင္ သေလာက္ နည္းေပါင္း မ်ားစြာ နယ္ပယ္ ေပါင္း မ်ားစြာ က်ယ္၀န္း ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ သည္ ကား သီတင္း ကြ်တ္ လျပည့္ မေရာက္ ခင္ တနည္းအား ျဖင့္ ၀ါ မကြ်တ္ ခင္ နတ္ျပည္ သို႔ တက္လွမ္း ကာ တရားေဟာ ပုံ ျဖစ္ပါသည္။

သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန႔ ၏ ျမင္ကြင္းမ်ား

ဗုဒၶျမတ္စြာ သည္ အဘိဓမၼာ တရားေတာ္ ကို ေဟာၿပီး သည့္ အခါ အရွင္ ေမာဂၢလာန္ က နတ္ျပည္ တက္ လာကာ ျမတ္စြာ ဘုရား လူ႔ျပည္ မွာ ဘယ္ေနရာ မွာ ဆင္းသက္ ပါမလဲ ဘုရား ဟု ေလ်ာက္ထား ေသာ ေၾကာင့္ .. ငါ၏ သားႀကီး လက္ယာ ေတာ္ရံ သာရိပုတၱရာ ႏွင့္ တပည့္ ငါးရာ ရွိေနရာ သကၤႆ ၿမိဳ႕ ကုိ ဆင္းေတာ္မူ မယ္၊ သုိ႔ေသာ္ လည္း ယခု လက္ရွိ သာ၀တၳိ က ပရိသတ္ေတြ အားလုံး ကို တန္ခိုးေတာ္ နဲ႔ မနက္ခင္း မွာ ေက်ာင္း ကို ဥပုသ္ေစာင့္ သြားၾက သလို သကၤႆၿမိဳ႕ ကို ေခၚေစ မယ္ ဟု မိန္႔ေတာ္ မူ သည္။ ထုိသို႔ ဆင္းသက္ စဥ္ သိၾကားမင္း သည္ ေစာင္းတန္း သုံးမ်ိဳး ဖန္ဆင္း ကာ အလယ္ ပတၱျမား ေစာင္းတန္း မွ ဆင္းသက္ ေတာ္မူ သည္။

ျဗဟၼာ ပရိသတ္ မ်ား က ဘုရားရွင္ ၏ လက္၀ဲဘက္ ေငြ ေစာင္းတန္း မွ ၄င္း၊ နတ္ ပရိသတ္ မ်ား က လက္ယာ ဘက္ ေရႊေစာင္း တန္း မွ ၄င္း၊ ပဥၥသီခ နတ္သား က ဘုရားရွင္ ၏ လက္ယာ ဘက္ မွ ေဗလု၀ နတ္ေစာင္း ကို တီးခတ္ ကာ ဂုဏ္ေတာ္ တို႔ကို ရြတ္ဆုိ သီၾကဴး လ်က္၄င္း၊ မာတလိ နတ္သား က လက္၀ဲဘက္မွ နတ္ ပန္းနံ႔သာ မ်ား ႀကဲခ် လ်က္၄င္း၊ျဗဟၼာ့ျပည္ မွ တန္ခိုး အႀကီးဆုံး မဟာ ျဗဟၼာႀကီး သည္ ဘုရားရွင္ အား ထီးမိုး လ်က္ ၄င္း၊ သုယာမ နတ္မင္း ႀကီး သည္ ဘုရား ရွင္အား သားၿမီး ယပ္ခပ္ ေပးလ်က္ ၄င္း ၾကည္ႏူ းမဆုံး နုိင္ေသာ အသေရ ေတာ္ ျဖင့္ ရတနာ ေစာင္းတန္း အသီးသီး မွ ဆင္း သက္ ေတာ္မူ ခဲ့သည္၊ အထူးျခား ဆုံးကား လူေတြ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြ အားလုံး တေယာက္ မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ျမင္နုိင္ ၾကျခင္း ျဖစ္ရ ကား အေတြးျဖင့္ ျမင္ေ ယာင္ ၾကည့္သည္ ကပင္ ေတာ္ေတာ္ ပီတိ ျဖစ္စရာ ေကာင္း ပါလိမ့္ မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လည္း ျမင္သမွ် ပရိသတ္ မ်ား က ဆီမီး မ်ိဳးစုံ ထြန္းညွိ ကာ ပူေဇာ္ ႀကိဳဆုိ ေနၾက ရကား အားက် ၾကည္ညိဳ ေသာ ေၾကာင့္ ဘုရားဆု ေတာင္း ၾကျခင္း မ်ားလည္း ျဖစ္နုိင္ ပါသည္။

ဘုရားရွင္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ မွ အဆင္း တြင္ ပရိသတ္ အားလုံး တို႔အား တရား ေဟာေတာ္ မူ ရာ လင္းနိဳ႕သား ငါး ရာ ျဖစ္ဖူး ေသာ ရဟန္း ငါးရာ ရဟႏၱာ ျဖစ္ေတာ္မူ ၾကသည္၊ ေနာက္ တဖန္ ဘုရားရွင္ ၏ သကၤႆ ၿမိဳ႕ ၌ လက္ယာ ဘက္ ေျခခ် မိရာ ႒ာန တြင္ ဘုရား အားလုံး တို႔ မစြန္႔လႊတ္ ရာ ေနရာ တစ္ခု ျဖစ္ေသာ အ၀ိဇဟိတ ႒ာန အျဖစ္ အစလ ေစတီ ဟု ယေန႔တုိင္ ေခၚေ၀ၚေနၾက ဆဲ ျဖစ္ သည္။

ယေန႔ ေခတ္ သကၤႆနဂိုရ္ ၿမိဳ႕

ဗုဒၶျမတ္စြာ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူ ၿပီး ေနာက္ပိုင္း သာသနာ သကၠရာဇ္ ( ၂၁၈ ) ခုႏွစ္ တြင္ သီရိဓမၼာ ေသာက မင္းႀကီး သည္ ဘုရား ရွင္ နတ္ျပည္ မွ ဆင္းသက္ ခဲ့ရာ ေနရာ ၌ ေစတီႀကီး တစ္ဆူ၊ ေက်ာင္းတုိက္ ႀကီး တစ္ခု ႏွင့္ ဆင္ရုပ္ ပါ ေက်ာက္တုိင္ တစ္တုိင္ ကို စိုက္ထူ ထားခဲ့ သည္၊ သုိ႔ရာ တြင္ ခရစ္ႏွစ္ ( ၁၁၈၃ ) တြင္ ဇယခ်ႏၵရ Jayachandra မည္ေသာ ဟိႏၵဴဘာသာ ကိုး ကြယ္ ေသာ မင္း သည္ သာသနာပ ပုဏၰား တုိ႔၏ စကားကို နားေထာင္ ကာ အစလ ေစတီ ေနရာ ရွိ အေသာကမ င္းႀကီး ေကာင္းမႈ ေစတီႏွင့္ ေက်ာင္း တုိက္ႀကီး တုိ႔ကို အစ ေဖ်ာက္ ဖ်က္ဆီး ပစ္ခဲ့ ေလ သည္။ တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေသာ ရွင္ ဘုရင္ မေကာင္း လ်င္ သာသနာ သည္ လည္း ေရရွည္ မတည္တံ့ နိုင္ ဟူေသာ သာဓက တစ္ရပ္ ပင္ မဟုတ္ ပါေလာ ....

1842 ခုႏွစ္ တြင္ ဘရစ္တစ္ ပညာရွင္ အလက္ဇႏၵား ခ်န္နင္ဂန္ Alexander Cunningham မွ ရွာေဖြ ေတြ႔ရွိ ခဲ့ၿပီး ထုိမွေနာက္ ႏွစ္ေပါင္း ( ၈၇ ) ႏွစ္ အၾကာတြင္ အနာဂါရိက ဓမၼပါလ Sir Anagarika Dharmmapala က သီရိလကၤာ နုိင္ငံမွ လာေရာက္ ရွာေဖြ ေဖာ္ ထုတ္ ခဲ့ျပန္ သည္။

သကၤႆၿမိဳ႕ ၏ ေျမာက္ဖက္ တြင္ ဂဂၤါျမစ္ ရွိ၍ ေတာင္ဘက္ တြင္ ယမုံနာ ျမစ္ ရွိရကား ျမစ္ႏွစ္ခု ၾကားက ထူးျခား ေသာ ၿမိဳ႕ ဟု ပင္ဆုိရ ပါမည္၊ မထုရာ ၿမိဳ႕မွ ၄ ယူဇနာ ( မုိင္ေပါင္း ၂၄ မိုင္ ) မွ်သာ ေ၀းကြာ ၏၊( ဣေတာ မထုရာယ စတူသု ေယာဇေနသု သကၤႆံနာမ နဂရံ အတိၳ ) မွတ္ခ်က္ -- ေခတ္သစ္ အေနာက္ တုိင္း ပညာရွင္ တုိ႔၏ တုိင္းထြာ ခ်က္ အရ တယူဇနာတြင္ ( ၈ ) မိုင္ မွ် သာ ရွိသည္ ဟု သတ္မွတ္ ၾကသည္၊ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေပမ်ား တြင္ ၁၀ မုိင္၊ ၁၂ မိုင္ စသည္ ျဖင့္ မူကြဲ မ်ားစြာ ေတြ႔ရ တတ္ ေသး၏။ ဗုဒၶ ေခတ္ က ယူဇနာ အကြာအေ၀း ကို သုံး ၾကၿပီး ယေန႔ ေခတ္မွာ ေတာ့ ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ား ေရွးေခတ္ က သုံးခဲ့ ၾကသလို အေတာင္၊ အထြာ အသုံး အႏႈံး မ်ားလဲ မသုံး ေတာ့ပါ၊ မုိင္၊ တုိင္၊ ကီလိုမီတာ စသည္ ျဖင့္သာ သုံးၾက ေတာ့ သည္၊ တုိးတက္ ေသာ ေခတ္ ကာလ ၏ ျပယုဂ္ တစ္ခုပင္ တည္း။

ယေန႔ အခ်ိန္တြင္ သကၤႆၿမိဳ႕Sankasya သည္ အိႏိၵယ နုိင္ငံ ဥတၱရာ ပရာ ေဒရွ္ ( Uttar Pradesh ) ျပည္နယ္၊ အေရွ႕ပိုင္း အိႏိၵယ ရထား လမ္းေပၚ ရွိ ကိုဟာဘတ္ ႏွင့္ ဖရုခါဗဒ္ ( Farukhabad ) ၿမိဳ႕ အၾကား ပခန ( Pakhna ) ဘူတာ မွ ၅ မိုင္ ေ၀းကြာ ေသာ ဗဆႏၲပုရ္ ( Basantpur ) ရြာ အနီး၌ တည္ရွိ ေနဆဲ ျဖစ္ ပါသည္။
ဤ သို႔ေသာ အျဖစ္ အပ်က္မ်ား ကို ေလ့လာ ျခင္း ျဖင့္ သီတင္းကြ်တ္ လျပည့္ေန႔ တြင္ သံဃာေတာ္ မ်ား က ပ၀ါရဏာ ျပဳရန္ စုေ၀း ၾက ရျခင္း၊ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ အားလုံး တုိ႔သည္ လည္း ဘုရားရွင္ အား ဆီးမီး မ်ိဳးစုံ ျဖင့္ ပူေဇာ္ ျခင္း၊ အဘိဓမၼာ ပ႒ာန္း တရားေတာ္ ျဖင့္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္ ၾကျခင္းျဖင့္ ေကာင္းျမတ္ ေသာ အထြဋ္အျမတ္ ျဖစ္ေသာ ဘုရားရွင္ ၏ ဂုဏ္ေတာ္ တုိ႔ကို အာရုံ ျပဳကာ အထူး တလည္ ၾကည္ညိဳ စရာ ေန႔ထူး ေန႔ျမတ္ တေန႔ သာ ျဖစ္ပါ ေတာ့ သည္။

ေမတၱာျဖင့္


အရွင္သုနႏၵာလကၤာရ M.A ( ပန္းကမၻာ )
 
From_Facebook

No comments:

Post a Comment