ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ တစ္ေနရာ(ဓာတ္ပုံ−ေက်ာ္ဇင္သန္း)
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ႀကီးမားတဲ့ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းဆုိင္ရာ အလွည့္ အေျပာင္းတစ္ခုကို ေရာက္ေနပါ ၿပီ။ ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေဆာက္ အအံု အျမင့္ ကန္႔သတ္မႈ အစီအစဥ္ကို ပထမ ဆံုး အႀကိမ္အျဖစ္ မူၾကမ္းေရးဆြဲ ထားၿပီးျဖစ္ သလို လာမယ့္ ရက္ သတၱပတ္ အနည္းငယ္အတြင္း မွာ အဲဒီ မူၾကမ္းကို အမ်ားျပည္သူက တရားဝင္ သံုးသပ္ႏုိင္ေတာ့ မွာျဖစ္ ပါတယ္။
ဒီ အစီအစဥ္က ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္း အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္ မႈေတြ ကို ၿမိဳ႕ရဲ႕ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ေန ရာေတြ မွာသာ ေဆာက္လုပ္ေစၿပီး ၿမိဳ႕ရဲ႕ မူလ ထူးျခားမႈ လကၡဏာ ေတြကို မပ်က္ ယြင္းေအာင္ထိန္း သိမ္းထားႏုိင္ ဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ သူမတူ မႈနဲ႔ ေနထိုင္ႏုိင္မႈေတြ ကို လက္ရွိနဲ႔ ေနာင္ မ်ဳိးဆက္ေတြ အထိ ထိန္း သိမ္းထားႏုိင္ဖို႔ အေရးပါလွ တဲ့ ပထမေျခလွမ္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို အေဆာက္အအံု အျမင့္ ကို ကန္႔သတ္ သတ္မွတ္တယ္ ဆုိ တာဟာ ႏုိင္ငံ တကာမွာ က်ယ္ က်ယ္ျပန္ ႔ျပန္႔အသံုး ခ်ေနၾကတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္းေရးဆြဲျခင္း ဆုိင္ရာ အေျခခံ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။
သတ္မွတ္ေနရာေတြ မွာေဆာက္ လုပ္မယ့္ အေဆာက္အအံု အသစ္ ေတြ အတြက္ အျမင့္ဆံုးေဆာက္ လုပ္ႏိုင္ မယ့္ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ကိုျပ႒ာန္းၿပီး က်န္တဲ့ေနရာေတြ မွာ မိုးေမွ်ာ္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္ အအံုေတြ ကို လြတ္လပ္စြာေဆာက္ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ တာပဲျဖစ္ပါ တယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ အတြက္ သတ္မွတ္ ထားတဲ့ အျမင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ မႈကိုေတာ့ ၿမိဳ႕ရဲ႕ သူမတူ ထူးျခားမႈ ေတြကို အေျခခံ ၿပီးေရးဆြဲထား တာျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ ကို တျခားၿမိဳ႕ေတြနဲ ႔မတူဘဲ ထူးျခား ေစတဲ့ လကၡဏာေတြ ကို မပ်က္ မယြင္းေစဖို႔ ၿမိဳ႕လယ္ မွာ အျမင့္ ေလးထပ္ ကေန ေျခာက္ထပ္အထိ ပဲ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳမယ္ ဆုိတဲ့ ကန္႔သတ္ခ်က္ ကိုသတ္မွတ္ၿပီး ကာကြယ္ထား တာျဖစ္သလို ဒီၿမိဳ႕ လယ္ မွာေနထုိင္တဲ့ အမ်ားျပည္ သူ တိုက္႐ိုက္ အက်ဳိးခံစားႏုိင္မယ့္ စီးပြားေရး ပံုစံေပၚေပါက္ လာေစဖို႔ တိုက္တြန္း အားေပးတာပဲျဖစ္ပါ တယ္။
ရန္ကုန္ ရဲ႕ ထူးျခား လွတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္၊ မ်ားျပား စံုလင္ တဲ့ လူမႈ အသိုက္အဝန္း၊ စိမ္းလန္း လွပ တဲ့ ေျမခင္း ကြက္လပ္ေတြ၊ ေရႊတိဂံု နဲ႔ ဆူးေလကို ဖူးေျမာ္ရတဲ့ ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းေတြ နဲ႔ ရွည္လ်ား တဲ့ ျမစ္ကမ္း နားေတြ ကို ပိုင္ဆုိင္ထား ျခင္းဟာ ေဒၚလာ ဘီလီယံနဲ႔ ခ်ီၿပီး ဝင္ေငြ ရႏုိင္မယ့္ ေရရွည္ အက်ဳိးစီး ပြားျဖစ္ ထြန္းႏုိင္တဲ့ ၿမိဳ႕ျပ အခင္း အက်င္းကို ပိုင္ဆုိင္ထားတယ္ ဆုိ တဲ့ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။
ဒါေတြကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ စီမံခန္႔ခြဲႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ အာရွ ရဲ႕ေနခ်င့္ စဖြယ္အေကာင္း ဆံုးၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ႏိုင္ မယ့္ အလား အလာေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို အခြင့္အေရးေတြ ကို လက္မလႊတ္ ရေစဖို႔ အခုလို အေဆာက္အအံု အျမင့္ ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း ဆုိတဲ့ အစီအစဥ္ ေပၚေပါက္ လာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ အခု အဆိုျပဳထားတဲ့ အစီအစဥ္ က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္ အအံုေတြ မေဆာက္ လုပ္ႏုိင္ဖို႔ ပိတ္ပင္ တားဆီးေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
မွန္ျပတင္းေတြ၊ သံမဏိေတြနဲ႔ တဖိတ္ဖိတ္လက္ ေနတဲ့ အထပ္ျမင့္ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ ေတြ ရွိတဲ့ ေခတ္မီ လွပတဲ့ ၿမိဳ႕ရန္ကုန္ျဖစ္လာဖို႔ အားလံုး က ေမွ်ာ္ လင့္ၾကမွာပါ။ စဥ္းစား ရမွာ ဒီ အထပ္ျမင့္ေတြက ဘယ္ေနရာေတြ မွာ ရွိသင့္တာလဲ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ တစ္ခုလံုး ကို ဆာကူရာ နဲ႔ စင္တာပြိဳင့္ လို မိုးေမွ်ာ္ တုိက္ႀကီးေတြနဲ႔ ျပည့္ေနေစခ်င္ တာလား။
ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ အထပ္နိမ့္ အေဆာက္အအံုေတြ ကို အစားထိုး လုိက္တာ ေတြနဲ႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္ ရွိမယ့္ ဂုဏ္သတိၱ ကို တကယ္ပဲ ဖ်က္ဆီး လုိက္ေတာ့ မွာလား။
အေဆာက္ အအံုအျမင့္ ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ စနစ္တက် ထိန္း ခ်ဳပ္တာက အဲဒီ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေတြ ကို တစ္မ်ဳိး တစ္ဖံုေျပာင္းလဲေစပါ တယ္။
အရင္လို ေျမတန္ဖိုး နဲ႔ အထပ္အျမင့္ေပၚ မူတည္ၿပီး ေဈး ကစားျခင္း မ်ဳိးကေန ေနရာရဲ႕ ထူး ျခားမႈနဲ႔ တန္ဖိုး ရွိမႈေတြ ကိုအားျပဳ တဲ့ စီးပြားေရး ပံုစံမ်ဳိးအျဖစ္ ေျပာင္း လဲလာေစပါတယ္။
အေမြအႏွစ္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္ တည္းနဲ႔ တင္ ရန္ကုန္ရဲ႕ အမွတ္ သေကၤတ တစ္စိတ္ တစ္ပုိင္းျဖစ္ လာၿပီး တန္ဖိုး ရွိရွိ အက်ဳိးအျမတ္ ျဖစ္ထြန္းေစမွာျဖစ္ပါတယ္။
အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသ တစ္ခြင္ က စီမံခန္႔ခြဲမႈ ပိုအားနည္းတဲ့ အိမ္ နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြ ထဲမွာ ရန္ကုန္က တစ္မူ ထူးျခားၿပီး ကြဲထြက္ လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို နဲ႔ စိတ္ကူး ေကာင္း၊ ဖန္တီးမႈ အားေကာင္းတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ၊ ဒီဇိုင္း လုပ္ငန္းေတြ နဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေတြကေန တစ္ဆင့္ ေဒသခံေတြ ရဲ႕ တစ္ႏုိင္ တစ္ပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ ငန္းေလးေတြကို ေဒၚလာ ဘီလီယံ ေပါင္းမ်ားစြာ အက်ဳိး အျမတ္ရေစ မယ့္ စီးပြားေရး ပံုစံသစ္ တစ္ခု အုတ္ျမစ္ ခ်ေပးႏုိင္မွာျဖစ္ပါ တယ္။
ဒီလို အေဆာက္အအံု အျမင့္ ကန္႔သတ္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြ သာ မရွိခဲ့ဘူး ဆုိရင္ ေနာင္အႏွစ္ ၂၀ ၾကာတဲ့အခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ က ဘယ္ လို ပံုစံျဖစ္ေနမလဲ။ ရွန္ဟိုင္း၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ကြာလာလမ္ပူ၊ ဆစ္ဒနီနဲ႔ ရီယိုဒီဂ်ေနး႐ိုး ၿမိဳ႕ေတြ ကိုသာၾကည့္ပါ။
ဒီၿမိဳ႕ေတြဟာ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္ အအံုေတြ ကို စီမံ ခန္႔ခြဲရာ မွာ အားနည္း ခဲ့လို႔ လူေန သိပ္သည္း မႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္ တြဲျပႆနာ ႀကီးေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳ ေနရပါၿပီ။ ယာဥ္ေၾကာ အင္မတန္ ႐ႈပ္ေထြးၾကပ္ ညပ္ တာေတြ၊ ကား ရပ္စရာေနရာ ရွားပါးမႈ၊ အသံနဲ႔ ေလထု အလြန္အမင္းညစ္ညမ္း လာမႈ၊ ေနေရာင္ျခည္ နဲ႔ ေလ ေကာင္းေလသန္႔ ကို တုိက္႐ိုက္ မရ ရွိႏုိင္ေတာ့တာ စတဲ့ အခ်က္ေတြ သာမက လမ္းမေတြေပၚက သက္ ဝင္လႈပ္ရွားမႈေတြ ဆိတ္သုဥ္း သြား ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ လူမႈအသိုက္ အဝန္းေတြ အတြက္ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်ရ မႈေလ်ာ့နည္း လာတယ္။
လူမႈ အသိုက္အဝန္းကို အစိတ္စိတ္ အျမႊာျမႊာ ကြဲသြားေစတယ္။ ဒီႏွစ္ အနည္းငယ္ အေတာအတြင္း မွာပဲ ရန္ကုန္မွာ ဒီျပႆနာေတြ အားလံုး ကို စတင္ ခံစားေနရၿပီ။ သို႔ေပမဲ့ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္ အအံုစီမံ ခန္႔ခြဲမႈ အားနည္း လို႔ ျဖစ္လာမွာ နဲ႔ ယွဥ္ရင္ေတာ့ ဘာမွ မဟုတ္ေသး ပါဘူး။
ကမၻာေပၚ က ၿမိဳ႕ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ အထပ္ျမင့္ေတြ ကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ အားနည္း တာေၾကာင့္ ဆုိးရြားတဲ့ အက်ဳိးဆက္ေတြ ကို ခံစား ခဲ့ရပါတယ္။ ဗန္ကူးဗား မွာ ဆုိရင္ အထပ္နိမ့္ေတြ ရဲ႕ အခင္း အက်င္းကို အစား ထိုးေနရာ ယူခဲ့ တဲ့ မိုးေမွ်ာ္တုိက္ေပၚ က လူ႔ အသိုက္ အဝန္းၾကားမွာ တင္းမာမႈ ေတြ ၾကာရွည္ စြာျဖစ္ေပၚ ခဲ့ပါ တယ္။
အလားတူ မဲလ္ဘုန္း မွာ လည္း မိုးေမွ်ာ္တုိက္ေတြ ႀကီးစိုး ရာ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာၿမိဳ႕ လယ္ ဧရိယာမွာ လူမႈ အသိုက္ အဝန္း အခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးမႈ မရွိ လို႔ ဆယ္စုႏွစ္နဲ႔ ခ်ီၿပီး ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အၿမဲတမ္း ခ်ဲ႕ထြင္ ေနတဲ့ တ႐ုတ္ျပည္ မွာဆုိလည္း ကူမင္း ၿမိဳ႕ျပင္က ခ်န္းကုန္း လုိၿမိဳ႕ ေတြမွာ အထပ္ျမင့္ေတြ က ပိုင္း ျခားထား လို႔ ေဘးခ်င္း ကပ္လ်က္ ေနေပမယ့္ အထီးက်န္ ဆန္ေနတဲ့ လူ႔အသိုက္ အဝန္းကိုျမင္ရမွာပါ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ရဲ႕ ေနရာခ် ထားပံု က်ဥ္းေျမာင္း မႈေၾကာင့္ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုေတြ အတြက္ ပိုတိုး လာတဲ့ အေျခခံ လို အပ္ခ်က္ေတြကို ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ စြမ္း ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕ရန္ ကုန္ရဲ႕ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားျဖန္႔ျဖဴး ေရးက ပံုမွန္ မရွိပါဘူး။ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕လယ္ ရဲ႕ ေရေျမာင္း စနစ္နဲ႔ မိလႅာ စနစ္က အေဆာက္ အအံု ေတြရဲ႕ ေအာက္ေျခပိုင္း မွာ ေရွး ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့တာျဖစ္လို႔ ေရဆိုးေရညစ္ေတြ နဲ႔ မိလႅာ လွ်ံတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးေတြျဖစ္လာၿပီး အေဆာက္ အအံုေဖာင္ေဒးရွင္း ကို ပ်က္စီးေစ သလို က်န္းမာေရး ကို လည္း ထိခိုက္ေစပါတယ္။
ေရ ဆုိးေရညစ္ေတြ နဲ႔ ေသာက္သံုးေရ ပိုက္ေတြ သြယ္တန္းပံု ကလည္း ပံုစံ သိပ္မက် လွတာေၾကာင့္ က်န္း မာေရးျပႆနာ သာမက ၿမိဳ႕ေန ျပည္သူေတြ အတြက္ ေနေပ်ာ္မႈကို လည္း ဆုိးဆိုး ရြားရြား ထိခုိက္ေစ ပါတယ္။
တျခား ၿမိဳ႕ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား က ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေမြအႏွစ္ေတြ ကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ အတြက္ အ ေဆာက္ အအံု အျမင့္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ကို ခ်မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စင္ကာပူ ရဲ႕ သမုိင္းဝင္ ဧရိယာမွာ အေဆာက္ အအံု အျမင့္ေတြ လံုးဝေဆာက္ခြင့္ မျပဳထားပါဘူး။ ဟႏြိဳင္းၿမိဳ႕ ဆုိ လည္း ပဲရစ္ၿမိဳ႕ ရဲ႕ စံနမူနာ အ တုိုင္း ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ မွာ အထပ္ ျမင့္ေဆာက္တာေတြ ကို တားျမစ္ ခဲ့ၿပီး ေပ ၄၀ ထက္ ပိုမျမင့္ ဖို႔ သတ္ မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
အထပ္ျမင့္ တုိက္ ေတြကိုေတာ့ ၿမိဳ႕အစြန္ေတြ မွာပဲ ေဆာက္လုပ္ၾက ဖို႔ ႏႈိးေဆာ္ခဲ့ပါ တယ္။ အထပ္နိမ့္ အေဆာက္ အအံုေတြ ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ျပ လကၡဏာ ေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကား တဲ့ ဝါရွင္တန္ မွာ ဆိုရင္ အျမင့္ေပ ၉၀ ကေန ၁၃၀ အတြင္း ပဲေဆာက္လုပ္ခြင့္ ရွိ ပါတယ္။
မဲလ္ဘုန္းၿမိဳ႕ ရဲ႕ သမိုင္း ဝင္ၿမိဳ႕လယ္ ဧရိယာမွာဆုိ အျမင့္ ၁၃၂ ေပ ထက္ မပိုဖို႔ ကန္႔သတ္ထား တာေၾကာင့္ အဲဒီေနရာ ရဲ႕ထိပ္တန္း သမုိင္း အေမြအႏွစ္ အေဆာက္ အအံုေတြ ကို ကာကြယ္ႏုိင္ ခဲ့ၿပီး ယခင္ ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ လမ္း က်ဥ္း ကြန္ရက္ေလး အတြင္း မွာပဲ တီထြင္ ဆန္းသစ္တဲ့ စက္မႈလုပ္ ငန္းေတြ၊ လက္လီအေရာင္းဆုိင္ ေတြနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြ ကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးႏုိင္ခဲ့ပါ တယ္။
ဒါေပမဲ့ ဒီလို အျမင့္ထိန္း ခ်ဳပ္မႈေတြ မရွိခဲ့တဲ့ မဲလ္ဘုန္း ရဲ႕ စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာေနရာ မွာ ေတာ့ သက္ဝင္ လႈပ္ရွားမႈ မရွိတဲ့ အေဆာက္ အအံုအျမင့္ႀကီးေတြ နဲ႔ သာမန္ကာ လွ်ံကာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ ကပဲ ႀကီးစိုးေနပါတယ္။
တျခားၿမိဳ႕ေတြ မွားခဲ့တဲ့ အမွားေတြ ကို ရန္ကုန္မွာ ထပ္မွား ဖို႔ မသင့္ပါဘူး။ ရန္ကုန္ဟာ အိမ္ နီးခ်င္းၿမိဳ႕ေတြ ရဲ႕ အမွားေတြ ကို သင္ခန္းစာ ယူၿပီးအားလံုး ကို ခုန္ ပ်ံေက်ာ္လႊား သြားမယ္ဆို ပိုမို ေတာက္ပၿပီး စနစ္ တက် ရွိလွတဲ့ အနာဂတ္ ကို ရရွိ ပိုင္ဆိုင္ရမွာပါ။ ဒီ႔ထက္ ပိုတဲ့ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ေတြနဲ႔ အားေပး အားေျမႇာက္ျပဳ မႈ ေတြ ရွိလာမယ္ ဆုိရင္ အခု အဆိုျပဳ ထားတဲ့ အေဆာက္အအံု အျမင့္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈ အစီ အစဥ္ေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဟာ ၂၀၃၀ မွာ အာရွ ရဲ႕ ေနေပ်ာ္ဖြယ္ အေကာင္းဆံုးၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာႏုိင္ ပါတယ္။
ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈေတြ နဲ႔ မြန္းက်ပ္ၿပီး မုိးေမွ်ာ္ တိုက္တာႀကီး ေတြ အတိနဲ႔ နဂို ရွိရင္းစြဲ လကၡဏာ ေတြ ကေန ေသြဖည္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕မွာ မေနခ်င္ဘူး ဆိုရင္ မၾကာမီ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ ရဲ႕ ဇုန္ သတ္မွတ္မႈေကာ္မတီ ကျပဳလုပ္မယ့္ အမ်ားျပည္သူ ေဆြးေႏြးပြဲ မွာ မိမိရဲ႕ထင္ျမင္ခ်က္ ကို ပါဝင္ေဆြးေႏြးႏုိင္ ပါတယ္။
ဒါမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီး ကမၻာ့တန္း ဝင္ၿမိဳ႕ႀကီး တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္လာ ဖို႔နဲ႔ ၿမိဳ႕ ေနျပည္သူေတြ ရဲ႕ ဘဝေတြကို လည္း ေျပာင္းလဲ ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ အေကာင္းဆံုး ပါဝင္ကူညီႏုိင္မယ့္ အခြင့္ အလမ္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
(ေမာင္႐ူပသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး ဆုိင္ရာ ကြၽမ္းက်င္သူ တစ္ဦးျဖစ္ သည္။)
7day
From...Search Myanmar
No comments:
Post a Comment