ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးအခ်ိန္ဟာ အဆင္းအတက္ အခ်ိန္ေတြပါ။ ေျမမ်က္ နွာျပင္ အထက္ (၇)မိုင္ေလာက္မွာ ပ်ံသန္းေနတဲ႔ ေလယာဥ္ေတြ မေတာ္တဆျဖစ္မူ႔က ဘိုးရင္း ကုမဏၰီရဲ႕ စာရင္းျပဳစုထားခ်က္အရ (၉)ရာခိုင္နုန္းပဲရွိတယ္။
အခုေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ႔ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းပိုင္ Boeing 777 ေလယာဥ္ဟာ ဘာလို႔ေပ်ာက္ ဆံုး သြားရတာလဲဆိုတာကို ပညာရွင္ေတြ အမ်ိဳးမိ်ဳးေတြးဆ ေနၾကပါတယ္။
အျဖစ္အပ်က္ဟာ အလြန္လ်င္ျမန္ျပီး အေရးေပၚေခၚဆိုမူ႔ မျပဳလုပ္နိုင္ေလာက္ေအာင္ ကို ျမန္ဆန္ခဲ ႔ မယ္လို႔ ခန္႔မွန္း ရတယ္။
ဒါဆိုရင္ ေလယာဥ္ေပ်ာက္ဆံုးသြားရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္နိုင္တဲ႔အရာေတြက ဘာေတြလဲ။
၁။ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္ ပ်က္စီးတာလား ??
ေလယာဥ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႔ ကိုယ္ထည္ေတြကို အလူမီနီယံ အေျခခံတဲ႔ သတၱဳစပ္ေတြ နဲ႔ ျပဳလုပ္ ထားတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ စိုထိုင္းဆမ်ားတဲ႔ေဒသေတြမွာ ပင္လယ္ဆားငံေရေၾကာင္႔ ေဆြးေျမ႔နိုင္ ပါတယ္ ။ ဒါေပမယ္႔ သမိုင္းေၾကာင္းကိုျပန္ၾကည္႔ရင္ ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ေတာင္႔ျဖစ္ခဲအရာပါလို႔ ပညာ ရွင္ေတြကသံုးသပ္ပါတယ္။
၂။ ရာသီဥတု ဆိုးရြားခဲ႔လို႔လား??
ေလယာဥ္ေတြ ကို မုန္တိုင္းထဲ မွာေတာင္မွာ ပ်ံသန္းနိုင္ေအာင္ ဒီဇိုင္းျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲေျပာေျပာ (၂၀၀၉)ခုနွစ္တုန္းကေတာ႔ ရီယိုကေန ပဲရစ္ကို ျပန္သန္းတဲ႔ ေလယာဥ္တစ္စီး မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင္႔ သမုဒၵရာထဲ ထိုးက်ပ်က္စီးခဲ႔ဖူးတယ္။ ေလယာဥ္ရဲ႕ အျမန္နုန္းျပကိရိယာက ခ်ိဳ႔ယြင္းခဲ႔တယ္။
ေလယာဥ္မူးကလဲ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြမွားခဲ႔တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ ေလယာဥ္ပ်က္က်ျပီး ပါလာတဲ႔ ခရီး သည္ (၂၂၈)ေယာက္ အသက္ဆံုးရံုးခဲ႔ရတယ္။ ဒါေတာင္ ေလယာဥ္မူးက အေရးေပၚေခၚဆိုမူ႔ မျပဳ လုပ္ခဲ႔ဘူး။ အခု မေလးရွားေလယာဥ္ ျဖစ္ရပ္မွာေတာ႔ ၾကည္လင္တဲ႔ေကာင္း ကင္ ရွိေန လို႔ ရာသီ ဥတု ဆိုးဝါးတယ္ဆိုတာကို ေမ႔လိုက္လို႔ရပါတယ္။
၃။ အင္ဂ်င္နွစ္လံုး စလံုးရပ္သြားတာလား ??
(၂၀၀၈)ခုနွစ္မွာ ျဗိတိန္ေလေၾကာင္းလိုင္းက Boeing 777 ေလယာဥ္ဟာ ဆီပို႔တဲ႔စနစ္ မွာ ေရခဲ ပိတ္ဆို႔ျပီး အင္ဂ်င္ရပ္တန္႔ သြားခဲ႔လို႔ ကြင္းမေရာက္ခင္ ေပ(၁၀၀၀)ေလာက္အလိုမွာ ထိုးက်ခဲ႔တယ္။ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရသူေတာ႔မရွိခဲ႔ပါဘူး။
ေလယာဥ္ေတြဟာ အင္ဂ်င္နွစ္လံုး စလံုး ရပ္သြားခဲ႔ရင္ေတာင္ ေလဟုန္စိးျပီး မိနစ္(၂၀)ေလာက္ ပ်ံလို႔ရပါေသးတယ္။ အဲ႔ဒီအခ်ိန္ဟာ အေရးေပၚဖုန္းေခၚဆိုဖို႔ လံုေလာက္တဲ႔အခ်ိန္ပါ။ ရုတ္တရက္ေပ်ာက္သြားတာဆိုေတာ႔ အင္ဂ်င္ရပ္သြားတာ မျဖစ္နိုင္ျပန္ပါဘူး။
၄။ ဗံုးခြဲခံရတာလား????
ေလယာဥ္ေတြကို ေကာင္းကင္ယံမွာ ေဖာက္ခြဲခံရတဲ႔ျဖစ္ရပ္က မၾကာခဏၾကံဳဖူးၾကလို႔ ဒါလဲထည္ ႔ စဥ္းစားရမဲ႔အထဲမွာ ပါပါတယ္။
၅။ အနုၾကမ္းစီးခံရသလား?
ပံုမွန္အနုၾကမ္း စီးခံရရင္ေတာ႔ နီးစပ္ရာေလယာဥ္ကြင္းမွာ ဆင္းသက္ျပီး သူတို႔လိုခ်င္တာ ေတာင္းဆို ပါ လိမ္႔မယ္။
9/11 တုန္းကလို အနုၾကမ္းစီးတာဆိုရင္ေတာ႔ ပင္လယ္ထဲ ထိုးဆင္းခုိင္းမွာပဲ။ အခိုးခံရတဲ႔ Passport စာအုပ္ နွစ္အုပ္ အေၾကာင္း သတင္းထြက္လာျပီးေနာက္မွာ အၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္ခံ ရနိုင္တယ္လို႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ထင္ျမင္ယူဆၾကတယ္။
ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ အခုခ်ိန္အထိ သူတို႔ လုပ္တာပါလို႔ ေၾကျငာထားတာမရွိေသးဘူး။ တကယ္ေတာ႔ ထိုင္းလို၊ မေလးလို နိုင္ငံေတြကေန နိုင္ငံကူးလက္မွက္ အတုနဲ႔ ဥေရာပကို ခိုးဝင္တာ အသစ္အဆန္း တစ္ခုေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။
၆။ ေလယာဥ္မွူးက ေသေၾကာင္းၾကံသလား???
(၁၉၉၀)ပတ္ဝန္းက်င္တုန္း ကေတာ႔ ေလယာဥ္မွူးေတြ ေလယာဥ္ကို ထိုးဆင္းတယ္လို႔ ယူဆရ တဲ႔ ျဖစ္ရပ္နွစ္ခုျဖစ္ပြားခဲ႔တယ္။ အစိုးရေတြက အဲ႔လိုမေၾကျငာေပမယ္႔ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား က ေသေၾကာင္းၾကံတာလို႔ ယူဆၾကတယ္။ ျဖစ္နိုင္ေခ်ေတာ႔နည္းပါတယ္။
၇။ မွားယြင္းပစ္ခ် ခံရသလား?
(1988)ခုနွစ္တုန္းက အေမရိကန္ေရတပ္ ဟာ အီရန္ခရိးသည္တင္ ေလယာဥ္ကို မွားယြင္းပစ္ခ်ခဲ႔ဖူး လို႔ လူ(၂၉၀)လံုး ေသဆံုးခဲ႔ဖူးတယ္။ (၁၉၈၃)ခုနွစ္တုန္းကလဲ ရုရွားတိုက္ေလယာဥ္ေတြက ကိုရီးယားေလေၾကာင္းလိုင္းကို မွားယြင္းပစ္ခ်ခဲ႔ဖူးတယ္။
ထူးျခား တာကေတာ႔ မေလးရွားေလေၾကာင္းလိုင္းဟာ (၂၀၁၃)ခုနွစ္မွာ ေဒၚလာသန္းသံုးရာေက်ာ္ အရံုးေပၚခဲ႔တယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာသတင္းေထာက္ေတြကမေလးရွားေလေၾကာင္း လိုင္း ရဲ႕ အာမခံကုမဏၰီေတြဟာ ဘယ္သူေတြလဲလို႔ မရမကေမးေနၾကတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေလယာဥ္အစိတ္အပိုင္းေလး တစ္ခုေလာက္ မေတြ႔မခ်င္း တစ္ေနရာရာမွာ ရွိေန တယ္လို႔ လူေတြကေတာ႔ေမ်ာ္လင္႔ေနၾကတုန္းပါပဲ။
Monday, March 10, 2014
http://au.news.yahoo.com/world/a/21890724/what-could-have-happened-to-flight-mh370/
http://www.dnaindia.com/world/report-what-could-have-happened-to-malaysia-airlines-flight-mh370-1968111
Hla Han
From...Search Myanmar
No comments:
Post a Comment