*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Saturday, 30 November 2013

ခင္ေမာင္တိုး (၁) ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ခ်စ္သူသိေလ/ေစ



 

ခင္ေမာင္တိုး (၁) ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ခ်စ္သူသိေလ/ေစ

(၁၅-ႏိုဝင္ဘာ-၂၀၁၃ တြင္ ကြယ္လြန္ျခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္သည့္ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး အမွတ္တရ မိုးမခ အစီအစဥ္ – ၂)


ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၅၀-၂၀၁၂)
ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ဂီတ ဘဝ အစ ပထမ ဆယ္စုႏွစ္ က ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာသီခ်င္း “မ်က္သြယ္” နဲ႔ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး ကို လြမ္းဆြတ္ ဂုဏ္ျပဳ အၿပီးမွာ ဒုတိယ အစီအစဥ္ အေနနဲ႔ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ဂီတ ဘဝ ေနာက္ဆံုး ဆယ္စုႏွစ္လို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ မွာ ထြက္လာခဲ့တဲ့ “တိတ္တခုိး” ေတးစု ပါ “ခ်စ္သူသိေလ” နဲ႔ မိုးမခ ရဲ႕ “ခင္ေမာင္တိုး ရက္သီတင္းပတ္” အမွတ္တရ အစီအစဥ္ ကို ဆက္လက္ ခ်ီတက္ ခ်င္ပါတယ္။


သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရပ္ဝန္း ကို အၾကမ္းဖ်င္း ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ျပန္ ဆိုေတးေတြ၊ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္မွီး အျပင္းစား သီခ်င္းေတြ ႀကီးစိုး ေစ်းကြက္ဝင္ေနတာကို ေတြ႕ရပါမယ္။ ကိုယ္ပိုင္ ဂီတ၊ ကိုယ္ပိုင္ဟန္ နဲ႔ သီးျခား ရပ္တည္ တည္ရွိေနတဲ့ ဂီတပညာရွင္မ်ား နဲ႔ ေတးစုမ်ား လည္း အနည္းစု ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ထဲမွာ “ခင္ေမာင္တိုး” နဲ႔ “တိတ္တခိုး” ေတးစု ဟာ ထူးျခား ေပၚလြင္ေနခဲ့ၿပီး လူႀကီး၊ လူငယ္ မေရြး ႏွစ္ၿခိဳက္ သေဘာက် ခဲ့ၾကသလို ခင္ေမာင္တိုး အမာခံ ပရိသတ္ မ်ားရဲ႕ သဲသဲလႈပ္ အားေပးျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။

“တိတ္တခိုး” ေတးစု ဟာ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္း လို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ဘဝ ေရာင္းရင္း ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ရဲ႕ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာ ေတြကို ဂီတ ညီငယ္ မဇၥ်ိမလႈိင္း ဝိုင္းေတာ္သား ေတးေရးဆရာ ႏိုင္မင္း က သံစဥ္ထည့္ ေတးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ေတးစု ျဖစ္ပါတယ္။

ေတးစု ပါ သီခ်င္းမ်ား အားလံုး လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့ၿပီး ေခါင္းႀကီးေတး “တိတ္တခိုး” နဲ႔ ယခု တင္ဆက္ မယ့္ “ခ်စ္သူသိေလ” ႏွစ္ပုဒ္ ဟာ အထူး ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ “ေပါက္” သီခ်င္းမ်ားျဖစ္ခဲ့ကာ လူငယ္တိုင္းလိုလို ရဲ႕ ပါးစပ္ဖ်ား မွာ၊ ဂစ္တာဝိုင္းမွာ ေနရာယူခဲ့ပါတယ္။ အေဆာင္ညေတြမွာ “ခ်စ္သူသိေလ” အရင္းျပဳ ကဗ်ာ ရြတ္လိုက္၊ သီခ်င္း ဆိုလိုက္ နဲ႔ ေရႊနားေတာ္သြင္းရင္း အခ်စ္ဇယားခင္း ခဲ့ဖူးၾကတဲ့ လူငယ္မ်ား ႏိုင္ငံတဝွမ္း မနည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

ေတးစု တခုလံုး အေနနဲ႔ ဆိုရရင္လည္း “တိတ္တခိုး” ေတးစု ဟာ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ သီခ်င္းအသစ္ အဓိက အားျပဳ ထြက္ရွိႏိုင္ခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆံုး ေတးစုျဖစ္တဲ့ အတြက္ ခင္ေမာင္တိုး ဂီတ ဘဝ မွတ္တမ္း မွာ အေရးပါလွပါတယ္။

ဗမာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စတီရီယို ဂီတ သမိုင္းမွာ ကဗ်ာ အမ်ားအျပား ကို လူတိုင္း နားစြဲေအာင္ လွလွ ပပ၊ ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္၊ အရသာမပ်က္၊ သီခ်င္း လုပ္ကာ သီဆိုျပသြားခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုး အား ႏွေျမာ တသ လြမ္းဆြတ္ သတိရျခင္း မ်ားစြာျဖင့္…


ခ်စ္သူသိေလ (ကဗ်ာ)
(၁)
ပန္းပြင္႔ရွိမွ ရနံ႔ရတာ
မဟုတ္ပါဘူး၊ ဖူးသည့္ တစ္ငံု
ထံုသည့္တစ္ပြင့္ နမ္းခြင့္ တစ္ရွဳိက္
ရသည္႔ခိုက္မွ ထာ၀ရတည္
ကာလရွည္လ်ား ႏွလံုးသားမွာ
စြဲျမဲစြာျဖစ္ ထံုနံ႔ယစ္ေ၀
ပ်ံ႕ဆြတ္ေစ၏၊
ခ်စ္သူသိေလ…။
(၂)
မ်က္ႏွာေတြ႕မွ ျမင္ခြင္႔ရတာ
မဟုတ္ပါကြယ္
ဘယ္ကို သြားသြား
ဘယ္နား ေရာက္ေရာက္၊ ဘယ္ေလာက္ ေ၀းေ၀း
အေတြးမွာရွိ၊ အၾကည့္မွာျမင္၊
သူပဲထင္တယ္၊ ေကာင္းကင္လိုပဲ
ေမာ့ၾကည့္ဆဲမွာ၊ ေတြ႔ႏိုင္ပါ၏၊
ခ်စ္သူသိေလ…။
(၃)
အသံၾကားမွ နားမွာ ဆတ္ဆတ္
ၾကားလာတတ္တာ မဟုတ္ပါေလ၊
စမ္းေရသံၾကား သူ႔ စကားရွိ
ငွက္၏ ေတးမွာ သူ သံသာေတြ
ႏႈတ္ေျခြ စကား နားမွာတီးတိုး
ဟိုး… အရင္လို ရႊင္ခ်ဳ ိၾကည္ျမ
ၾကားေနရ၏၊
ခ်စ္သူသိေလ…။
(၄)
ခ်စ္သူသိေလ…
သတိရလွ်င္ ေဒသ အကြာ
ေနရတာကြဲ၊ ဘယ္လိုခြဲခြာ
ဘယ္ေလာက္ ကြာမလဲ…
ဘယ္မွာျဖစ္ျဖစ္၊ တြယ္တာ ရစ္ငင္
ထာ၀ရထင္ေသာ ရင္ထဲအရိပ္
စြဲလမ္းစိတ္ျဖင့္…
အိမ္မက္ တိုင္းမွာ ရွိေနသူ…။


ေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)
ဓာတ္ပံု မွ်ေဝသူ – ကိုသားငယ္


ခ်စ္သူသိေလ / ခ်စ္သူသိေစ (သီခ်င္း)
♫♪♫♪…
ပန္းပြင့္ရွိမွ.. ရနံ႔.. ရတာ.. မဟုတ္ဘူး..
ဖူးသည့္.. တငံု.. ထံုသည့္.. တပြင့္..
နမ္းခြင့္.. တရိႈက္.. ရခိုက္မွာ..
ထာဝရ.. အျမဲတည္..
ႏွလံုးသားမွာ.. စြဲျမဲစြာ.. ထံုယစ္..
ဆြတ္ပ်ံ႕ေန.. ခ်စ္သူ.. သိေစ..
♫♪♫♪…
ေတြ႕ခြင့္ရမွ.. မင္း.. မ်က္ႏွာ.. လဝန္း..
ၾကည့္ခြင့္.. တခါ.. ျမင္ခြင့္.. တလွည့္..
မင္း. .မရွိလည္း.. စြဲျမဲစြာ..
ဘယ္ေလာက္.. ေဝးေန..
ေမာ့.. ၾကည့္ရင္.. မိုးေကာင္းကင္လို.. ရွိ..
ေတြ႕လို႔ေန.. ခ်စ္သူ.. သိေစ..
♫♪♫♪…
ဘယ္ေလာက္.. ေဝးေဝး.. ဘယ္မွာ.. ျဖစ္ျဖစ္..
တြယ္ေႏွာင္.. ရစ္ငင္.. အိမ္မက္မွာ.. အစဥ္အျမဲ.. ရွိ..
ေနရာခ်င္း.. လြဲလြဲ.. ေဒသခ်င္း.. ကြဲကြဲ..
ျမင္ေယာင္.. စိတ္.. အစဥ္.. အိမ္မက္.. မွာ. ရွိ..
♫♪♫♪…
ဖြင့္ဟ.. ေျပာမွ.. ၾကားတတ္တာ.. မဟုတ္ဘူး..
စီးဆင္းတဲ့.. စိမ့္.. စမ္းေရ..
ေက်းငွက္တို႔.. တီးတိုးသံ..
ခ်ိဳစြာ.. ၾကားရင္
မင္း.. စကားသံ.. စြဲျမဲစြာ.. က်န္ရစ္..
ၾကားလို႔ေန.. ခ်စ္သူ.. သိေစ..
ခ်စ္သူသိေလ၊ စာသား – ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) ကဗ်ာ၊ သံစဥ္ – ႏိုင္မင္း၊ ေတးဆို – ခင္ေမာင္တိုး၊ ေတးစု – တိတ္တခိုး (၂၀၀၀)

From... မိုးမခ

No comments:

Post a Comment