*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Friday 4 October 2013

ပခံုးႏွင့္ မမွ်ေအာင္ ေလးေသာ္လည္း ဘဝသည္ ပစ္ခ်၍ မရ


 

”ေဘးဖယ္၊ ေဘးဖယ္”ဟူသည့္ အသံႏွင့္ အတူ ထုိေနရာ ၌ လူ တစ္စု ေျခသံ ခပ္ျပင္းျပင္းျဖင့္ ဒုန္းစိုင္း သြားေနၾကသည္။ နက္ျပာေရာင္ တီရွပ္ လက္ရွည္ႏွ င့္ ေဘာင္း ဘီရွည္ မ်ားကို ညီတူ ဝတ္ဆင္ ထားသည့္ ထုိ သူမ်ားတြင္ ခႏၶာကိုယ္ေတာင့္တင္း သူ မရွိသေလာက္ ရွားသည္။ 

သို႔ေသာ္ ၎တုိ႔သည္ ကိုယ္ ခႏၶာႏွင့္ မမွ် သည့္ အထုပ္ အပိုးႀကီး မ်ားကို ထမ္းပိုးရင္း အေျပး အလႊားသြား လာေနသည္။ ေနရာ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ၏ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရွိ ေမာ္တင္ ဆိပ္ကမ္း၊ တူညီ ဝတ္စံု ဝတ္ ဆင္ထားေသာ အလုပ္သမား မ်ားသည္ ဆိပ္ကမ္း သို႔လာေရာက္ ကပ္ေသာ သေဘၤာ၊ စက္ေလွ မ်ားေပၚ သို႔ ကုန္ ပစၥည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အတင္ အခ်ျပဳလုပ္ ေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ထုိ သူမ်ားထဲ၌ အသက္ ၂ဝ ခန္႔ လူငယ္ မ်ားႏွင့္ အသက္ ၅ဝ ေက်ာ္ လူႀကီးပိုင္းမ်ား ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရသည္။


ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး အတြင္းရွိ ေမွာ္ဘီ၊ ေထာက္ၾကန္႔ အစရွိသည့္ၿမိဳ႕နယ္ မ်ား၌ စိုက္ပ်ဳိး သည့္ ေဂၚဖီ ထုပ္မ်ား ခန္႔မွန္းေျခ အားျဖင့္ ေဂၚဖီထုပ္ ၃ဝ ခန္႔ ထည့္ သြင္းထား သည့္ ဆာလာအိတ္ မ်ားကို ထမ္းပိုး၍ ဧရာဝတီတုိင္း သို႔သြားေရာက္သည့္ သေဘၤာ ေပၚသို႔ တင္ေဆာင္ၿပီး ၿမိတ္၊ ေကာ့ေသာင္း သို႔ သြားမည့္ စက္ေလွ မ်ားေပၚ သို႔လည္း သံပီပါ မ်ားကို တြန္းတင္ေနၾကသည္။

ေလးပင္ေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ကို ထမ္းပိုးေနရ ေသာ္လည္း ၎တို ႔၏ မ်က္ႏွာမ်ား ကမူ အၿပံဳးမပ်က္၊ အုပ္စု လုိက္ စေနာက္၍ ပင္ ကုန္ ကားေပၚရွိ ပစၥည္းမ်ား သတ္မွတ္ရာ သေဘၤာ၊ စက္ေလွေပၚသို႔ အျမန္ ဆံုးေရာက္ရွိေရး ကို ခပ္သုတ္ သုတ္လုပ္ေဆာင္ ေနၾကသည္။

 ေမာ္တင္ ဆိပ္ကမ္း၌ ကြန္ကရစ္ လမ္းမွ ေရ ျပင္က်ယ္ ဆီသို႔ တံတားေလး ငါးစင္း အၿပိဳင္ ထုိးထား သည္။ သြပ္မုိးျဖင့္ တံတားမ်ား ရွိသကဲ့သို႔ အမုိးမ ပါရွိသည့္ တံတားမ်ား လည္းရွိရာ ရာသီဥတုဒဏ္ ကို ၎တို႔ အျပည့္ အဝ ခံစားရမည္မွာ မလြဲ။

မုိးရာသီျဖစ္သျဖင့္ ေနသာေနရာ မွ ႐ုတ္တ ရက္ မုိးကရြာခ် လိုက္ရာ ျမစ္ ကိုျဖတ္စဥ္ တုိက္ေသာ ေလႏွင့္ အတူ မုိးစက္ မုိးေပါက္မ်ား က တံတား ၏ ေနရာ အႏွံ ႔စိုရႊဲသြားသည္။ အေျပး အလႊား သြားလာ ေနေသာ ထုိ လုပ္သားမ်ား က်ဲသြားၿပီး ငွက္ေလးမ်ား နားေန သလုိပင္ တံတား၏ အမိုးႏွင့္ နီးကပ္ေနသည့္ အျမင့္ ဆံုးတန္း(ထုပ္တန္း)ေပၚ၌ အစီအရီ ထုိင္၍ မိုးခိုေနၾကၿပီ။ 

သူ႔ အရပ္ႏွင့္ သူ႔ဇာတ္ က အကိုက္။ မုိးေရစက္ မ်ားကိုသုတ္ရင္း ထုပ္တန္းေပၚမွ ဆင္းလာ သူက”ေနပူ မုိးရြာဒီ လုိပဲ။ ေတာ္႐ံံုေနမေ ကာင္း ျဖစ္ တာ၊ ကိုက္ခဲ တာေလာက္ ကေတာ့ ေဆး တစ္လံုး ေသာက္ၿပီး အလုပ္ လာဆင္းရတာပဲ” ဟုေျပာသည္။

၎သည္ အသက္ ၃ဝ ေက်ာ္ မွ စတင္၍ ယင္း အလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိတြင္ ၅၂ ႏွစ္ သို႔ေရာက္ ရွိၿပီျဖစ္ကာ အသက္ ၆ဝ ျပည့္ ပါ က လုပ္ငန္းခြင္ မွႏုတ္ထြက္ ရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ ေသာ္ ၎တုိ႔ အေနျဖင့္ အျခား အစိုးရ ဝန္ထမ္းမ်ား ကဲ့သို႔ ပင္စင္ အက်ဳိးခံစားခြင့္ မရွိ။

 ေန႔စဥ္ ရရွိသည့္ လုပ္အား ခမွ လူမႈဖူ လံုေရး ေၾကး ၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ က႐ုဏာေၾကး ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ဖယ္ထား ခံရၿပီး နာမက်န္းျဖစ္ပါက လူမႈ ဖူလံုေရး ထည့္သြင္းေငြျဖင့္ လူမႈ ဖူလံုေရးေဆးခန္း မ်ား၌ ကုသ မႈခံ ယူႏုိင္ျခင္းႏွင့္ အလုပ္ ထြက္ ပါက က႐ု ဏာေၾကး ထည့္သြင္း ထားေငြကို ျပန္လည္ ထုတ္ႏုိင္ျခင္း စသည့္ ငါးၾကင္း ဆီႏွင့္ငါးၾကင္းေၾကာ္ သည့္ အက်ဳိး အျမတ္ ရလဒ္ သာ ၎တု႔ိ အတြက္ ရွိသည္ဟု လုပ္သားမ်ား က ေျပာသည္။”က႐ုဏာေၾကး ခံစားခြင့္ ကလည္းဗ်ာ လုပ္ သက္ ၅ ႏွစ္ မွရတာပါ။ 

လုပ္သက္ နည္းတဲ့သူ ဆိုမေပး ဘူး။ ၅ ႏွစ္ ဆုိ တစ္သိန္းေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရတာ။ ဒါက ထြက္ေတာ့ တစ္ခါ ပဲေပးတယ္”ဟု လုပ္သက္ ၅ႏွစ္ျပည့္ လုနီး ကုန္တင္ကုန္ခ် အလုပ္သမား တစ္ဦး က ၎တုိ ႔ခံစားခ်က္ ကိုေျပာရင္း ထုိအခ်က္မွာ မျဖစ္သင့္ေၾကာင္း ရင္ဖြင့္သည္။ သို႔ေသာ္ အလုပ္ အကိုင္ရွား ပါးမႈႏွင့္ ပညာ အရည္ အခ်င္းနည္းပါးမႈတု႔ိေၾကာင့္ ရရာ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနရ သည့္အေပၚ ၎တို႔ အေနျဖင့္ ေစာ ဒက တက္ရဲသည့္ အေျခအေနမရွိ။ 

၎တို ႔မွာ အစိုးရဌာန တစ္ခုျဖစ္သည့္ အလုပ္သမား၊ အလုပ္ အကိုင္ႏွင့္ လူမႈ ဖူလံုေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ မွ အလုပ္ သမားမ်ားျဖစ္ သျဖင့္ အျခား အစိုးရ ဝန္ ထမ္းမ်ား ကဲ့သို႔ ပင္စင္ ခံစားခြင့္ႏွင့္ အစိုးရ မွ ေျမ ကြက္ ခ်ထားေပးလာရန္ မွာ သူတို႔ ၏ အေတာင့္တ ဆံုး အိပ္မက္ျဖစ္သည္ ဟု ဆုိသည္။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး ကုန္တင္ ကုန္ခ် အ လုပ္သမားဥပေဒ ကို ယခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၂ဝ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ဆ႒မ ပံုမွန္ အစည္း အေ ဝးတြင္အတည္ျပဳလုိက္သည္။ အတည္ျပဳ လုိက္ေသာ ဥပေဒ တြင္ ထို လုပ္သားမ်ား ၏ အိပ္မက္ အသက္ဝင္မႈ မရွိခဲ့။ 

သို႔ေသာ္ ဥပေဒၾကမ္းေရးဆြဲ မႈတြင္ တိုင္းေကာ္ မတီ ဖြဲ႕ စည္းရာ ၌ အလုပ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ မ်ား ပါဝင္မႈ မရွိခဲ့ ဘဲ ဥပေဒ အတည္ျပဳခ်ိန္၌ ဥပေဒၾကမ္း စိစစ္ေရးေကာ္မတီ ၏ ေထာက္ျပမႈျဖင့္ ေရြးေကာက္ ခံ အလုပ္သမား ကိုယ္ စားလွယ္ ၃ ဦး အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ရန္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ အတည္ျပဳလုိက္ေသာ ကုန္တင္ ကုန္ခ် ဥပေဒ ၌ အခန္း ၁၃ ခန္းႏွင့္ ပုဒ္မ ၃၈ ခုပါဝင္သည္။ 

အခန္း ၄၊ ပုဒ္မ ၇ ၊ အပိုဒ္ခြဲ (င) တြင္ လုပ္သားမ်ား အား ေဒသႏၲ ရကုန္ေ စ်းႏႈန္းႏွင့္ အညီ လုိက္ေလ်ာ ညီေထြ ရွိမည့္ လုပ္ခႏႈန္း ထားမ်ားေပးေဆာင္ ရန္ အခ်က္ပါဝင္သည္။ သို႔ေသာ္ယင္းကို ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ား ၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ သာညႇိႏႈိ င္းေဆာင္ ရြက္၍ အတည္ျပဳရမည္ ဟု ဥပေဒ ၌ ထပ္ပိုး ၍သတ္ မွတ္ထားသည္။ ေခတ္ကာလႏွင့္ အညီ ေျပာင္းလဲ လာေသာ ေငြေၾကး စနစ္အေပၚ လံုေလာက္ သည့္ လုပ္ အားခ မျဖစ္မေန ေပးေဆာင္ရန္ဟု ဥပေဒ ၌ အတိ အလင္း ထည့္သြင္းထား မႈ မရွိေပ။

 ေမာ္တင္ ဆိပ္ကမ္း၌ ပင္ ဧရာဝတီ တုိင္းေဒသႀကီးျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ သို႔သြားေသာ သေဘၤာ မ်ားႏွင့္ ၿမိတ္၊ ေကာ့ေသာင္း သို႔သြားေသာ ကမ္း႐ိုးတန္း သြား စက္ေလွမ်ားေပၚ သို႔ ကုန္တင္ ကုန္ခ်ျပဳ လုပ္၍ ရေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အတြက္ ရရွိေသာ တန္ဆာခ မွာ မတူညီ။

 ၿမစ္ဝကြၽန္းေပ ၚပုိ႔မည့္ အရက္ဖာ အႀကီး အတြက္ တန္ဆာခ ၁၇ဝ က်ပ္ ရရွိေသာ္လည္း ကမ္း႐ိုးတန္း သုိ႔ သြားမည့္ စက္ေလွမ်ားေပ ၚသို႔ တင္ေဆာင္ခ မွာ ေငြက်ပ္ ၇ဝခန္႔ သာ ရ ရွိသျဖင့္ ေစ်းႏႈန္း ညီတူ သတ္မွတ္ေပးေရးကို ကမ္း႐ိုးတန္းသြား စက္ေလွ မ်ား၌ ကုန္တင္ ကုန္ခ်ျပဳလုပ္ေနသည့္ လုပ္သားမ်ား က အေရးဆုိထားသည္ဟု ၾကားသိရ သည္။ 

သို႔ေသာ္ ညီတူ ခံစားခြင့္ ကိုယေန႔ အထိ မရရွိေသးေပ။ ယင္းျဖစ္ရပ္ ကို ဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္ မဲဆႏၵနယ္ အမွတ္(၂) မွ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေနမ်ဳိးေအာင္ က အစိုးရ အေနျဖင့္ လုပ္သားမ်ား အတြက္ တန္းတူ ဝန္ေဆာင္ခ သတ္ မွတ္ေပးႏုိင္ေရး ရွိ မရွိကုိ (ၿပီးခဲ့သည့္ စက္တင္ဘာ၌ က်င္းပခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး)တြင္ ေမးျမန္းခဲ့ရာ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ တြင္ သတ္မွတ္ ထားေသာႏႈန္းထား ထက္ ၂ဝ ရာ ခိုင္ႏႈန္း ထပ္မံ တုိးျမႇင့္ထားၿပီး ႏွစ္စဥ္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ တန္ဆာခ မ်ားတုိးျမႇင့္ သတ္မွတ္ သြားရန္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏွ င့္ ေမြးျမဴေရးဝန္ႀကီး ဦးစိုးမင္းက ကတိျပဳခဲ့သည္။ 

သို႔ေသာ္ ဝန္ႀကီး၏ အဆုိအရ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ ႏွင့္ ကမ္း႐ိုးတန္း သြားေရယာဥ္ မ်ားေပၚသို႔ တင္ ေဆာင္ ရေသာ ကုန္ ပစၥည္း မ်ားအတြက္ ဝန္ေဆာင္ခ ညီတူ သတ္မွတ္ႏုိင္ေရးမွာ အေကာင္ အထည္ေပၚ လာႏုိင္ သည့္ အေျခအေန မရွိေသးေပ။ ကမ္း႐ိုးတန္းသြား စက္ေလွမ်ား မွာ ကုန္တန္ ခ်ိန္ အမ်ားအျပား ကို ကုန္သည္ အနည္းငယ္ မွ တင္ ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဧရာဝတီတုိင္း သြား သေဘၤာမ်ား ၌ ကုန္တန္ခ်ိန္ အနည္း ငယ္သာ ပါဝင္ေသာ္လည္း ကုန္သည္ ဦးေရအမ်ားအျပားမွ တင္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ သျဖင့္ တန္ဆာ ခေစ်းႏႈန္းကို ညီတူထားရွိေရး ညႇိ ႏႈိင္း၍မရႏိုင္ဟု ဝန္ႀကီးက ဆို သည္ ။

ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီးအတြင္း လုပ္သား ၃၄ဝဝ ေက်ာ္ ရွိသည့္ ကုန္တင္ ကုန္ခ် အလုပ္သမား မ်ားသည္ လခစား ဝန္ထမ္းမ်ား မဟုတ္၊ ေန႔စားလုပ္ သားမ်ားျဖစ္ၿပီး ကုန္တင္ ကားမ်ား အက်နည္း သည့္ ရက္မ်ား၌ လက္ ဗလာျဖင့္သာ အိမ္ျပန္ၾကရ သူမ်ားျဖစ္သည္။”ကြၽန္ေတာ္ တို႔က လမ္းမေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ကုန္ တင္ကုန္ ခ်ဌာနခြဲ ၂ေလ၊ လုပ္သားက ၂ဝဝေလာက္ ရွိတယ္။ 

၁၆ေယာက္ ကို တစ္ဂိုဏ္း ဖြဲ႕ထားေတာ့ ၁ဝဂုိဏ္းေလာက္ ရွိတယ္”ဟု ဦးထြန္းလင္း (အမည္ လႊဲ)က ေျပာ သည္။  ေမာ္တင္ ဆိပ္ကမ္း သို႔ လာေရာက္ လုပ္ကိုင္ ေသာ ကုန္တင္ ကုန္ခ် အလုပ္သမားမ်ား မွာ ၿမိဳ႕ စြန္ မ်ား မွ လာေရာက္မႈ မ်ားၿပီး နံနက္ ၈ နာရီ အ ေရာက္ေကာ္မတီ႐ံုး သို႔ လာရ သည္။ ႐ံုးသို႔ ေရာက္ ရွိပါက အလုပ္ခန္႔ အပ္စဥ္က ဝန္ထမ္းမ်ား အားေပး ထားသည့္ နံပါတ္ျပား မ်ားကိုထပ္ ၍ မဲစ နစ္ျဖင့္ အုပ္စု(ဂုိဏ္း) ခြဲေရး စတင္သည္။ 

ကံေကာင္းပါ က နံ ပါတ္စဥ္ေစာသည့္ အသုတ္ထဲ သို႔ပါၿပီး ကံေခ သည့္ေန႔မ်ားတြင္ ေနာက္ဆံုး နံပါတ္မ်ား ရရွိသည္ ဟု ဦးထြန္းလင္းက ဆိုသည္။  ေနာက္ဆံုး နံပါတ္က်ေရာက္ၿပီး ကုန္ကား အ က်နည္းပါက ကုန္ထမ္း ရန္ အေျခ အေနမေပးေတာ့ ဘဲ ေရွ႕ဂိုဏ္း မ်ားျဖင့္လုပ္ ငန္းျပတ္ သြား သျဖင့္ ေရ ေသာက္ ၍ ျပန္ရ သည့္ေန႔ရက္ မ်ားကလည္း ၎၏ လုပ္သက္ႏွစ္ ၂ဝ အတြင္း ရက္ေပါင္း မနည္းေတာ့ ဟု ေျပာျပသည္။

”အသြား အျပန္ ကားခ ကုန္႐ံုေပါ့။ ဒီအလုပ္ ၾကမ္းကို အာဟာရ မရွိရင္ မလုပ္ႏုိင္ဘူး ဆိုေတာ့ အေပါင္း အသင္းေတြ ဆီက ၅ဝဝ ေလာက္ေခ်းငွား ၿပီး ထမင္းစား ရတဲ့ အခါ လည္းရွိတယ္။ ပညာမ တတ္တဲ့ အခါ က်ေတာ့ ဒီ အလုပ္ကိုပဲ ေရရွည္ လုပ္ လာတာ။ သားသမီးေလးေယာက္ ရွိတယ္။ သူတို႔ ေက်ာင္းစရိတ္ကို အဓိက ရွာရေတာ့ ဝမ္းေရး ကို ေတာ့ ရွက္ရွက္ နဲ႔ေျပာရရင္ ခ်ဥ္ေပါင္ဟင္း တစ္ လွည့္ ကန္စြန္း ရြက္ေၾကာ္ တစ္လွည့္နဲ႔ ေျဖရွင္းလာ တာ”ဟု ဦးထြန္းလင္း က ရင္ဖြင့္သည္။ 

၎ စတင္လုပ္ ကိုင္ခဲ့ သည့္ ၁၉၉ဝေက်ာ္ ခုႏွစ္ မ်ားကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ ယခု ထက္ေတာ့ အတန္ အ သင့္ေျပ လည္ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ တစ္ေန႔ ၂၅ဝဝ၊ ၃ဝဝဝျဖင့္ မိသားစု စား ဝတ္ေနေရး ေျဖရွင္း၍ ရ သည္။ လုပ္ငန္း သေဘာအရ တန္ဆာခ ခြဲေဝရာတြင္ ေဘာတုိင္မွဴး (လုပ္သားမ်ားအား ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ ကဲ ေပးသူ) သို႔ ေပးေဆာင္ရ သည့္ေဝစုမွာလည္း ယခု ထက္ နည္း သည္ဟု ၎က ေျပာျပသည္။ 

”အလုပ္သမားမွဴးျဖစ္သြား ရင္ေတာ့ လုပ္ သား တစ္ဦး (၅ဝဝဝ) ဆိုရင္ အလုပ္ သမားမွဴးက ၃ဝဝဝဝ ေလာက္ ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အလုပ္သမား မွဴး ေတြက ေခၚဖို ႔မရွိပါဘူး။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တုန္း ကေတာ့ ေခၚတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း ေတြပဲ ရခဲ့တာပါ။ သာမန္လူ ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ ပဲ အစြမ္းထက္ေနေန မွဴးျဖစ္ မလာပါဘူး”ဟု လုပ္ သက္ၾကာျမင့္ေသာ္လည္း ဒံုရင္းဘဝမွ တက္မလာ သည့္ ၎၏ အျဖစ္ကို ေျပာျပသည္။ 

ကုန္တင္ ကုန္ခ် လုပ္ငန္း အတြက္ အသက္ အရြယ္ မေရြးလုပ္ငန္း လုပ္ကို င္ခြင့္ ရွိၿပီး အသက္ ၂ဝေက်ာ္မွ ၆ဝခန္႔ အထိ လုပ္သားမ်ား လုပ္ကိုင္မႈ ရွိ ေၾကာင္း၊ လုပ္သားေခၚယူမႈ မွာ ရွားပါးၿပီး ႏွစ္အ တန္ၾကာမွသာ တစ္ႀကိမ္ ေခၚ ယူေလ့ရွိသည္ ဟု လုပ္ သားမ်ားထံမွ သိရသည္။ ”လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္လ ၊ႏွစ္လေလာက္ ကပဲ လူ ၅ဝ ေလာက္ေခၚ တယ္။ မေခၚတာ ၄၊ ၅ ႏွစ္ရွိၿပီ။ ထြက္တဲ့ လူေတြမ်ား သြားလို႔ေခၚတာ။ 

မ်ားေသာ အားျဖင့္ ဒီအလုပ္ မွာ ႏွစ္ရွည္ လုပ္တဲ့ သူေတြ မ်ားပါတယ္” ဟု လုပ္သက္ ၅ ႏွစ္ရွိ ကုန္တင္ ကုန္ ခ် အလုပ္သမား ဦးစိန္ေသာင္း (အမည္လႊဲ) က ေျပာ သည္။ ၎သည္ အဆုိပါ လုပ္ငန္းတြင္ လုပ္သက္ႏု  လုပ္သား တစ္ဦးပင္ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ကနဦး အသက္ ေမြးလုပ္ငန္း မွာ နာရီျပင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး အိမ္ခန္း ငွား ကာ ဆုိင္ဖြင့္ ခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ 

အိမ္ခန္း ငွား ခမ်ား ေစ်း တက္လာ သျဖင့္ အလီ လီေျပာင္းေရႊ႕ ခဲ့ရၿပီး ၄င္း ၏ ဆုိင္ပါ ေပ်ာက္ခ်င္း မလွေပ်ာက္ကာ အ ထမ္း သမားဘဝ သို႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။”အခုေတာ့ ေလးလေလာက္ရွိၿပီ။ အိမ္ငွားခ ပူစရာ မလုိေတာ့ဘူး”ဟု ေျပာေသာ သူ၏ မ်က္ႏွာ တြင္ စိတ္ အေမာေျပသြားသည့္ ဟန္ကို ေတြ႕လုိက္ရ သည္။ အိမ္ငွားခ မပူ ပင္ ရေတာ့ သည္မွာ ၎တို႔ ၏ အလုပ္မွ ရရွိသည့္ အခြင့္အေရး မဟုတ္။

 သန္လ်င္ ၿမိဳ႕နယ္ ရွိ သဘာဝ တရားရိပ္သာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မွ ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီး ဦးဥတၱမ က ေန ထိုင္ စရာအ ခက္အခဲရွိ သူမ်ား ၎ေက်ာင္း၌ ၁၅ ရက္ တရား လာထုိင္ပါက ၁၅ ေပ ပတ္လည္ ေျမကြက္ တစ္ကြက္ ေပးသည္ ဟု ၾကားသိရသည့္ အေပၚ ၎က ႀကိဳး စား အား ထုတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ ျဖစ္ သည္။

”အဲဒီ တုန္းက (သတင္းၾကား တုန္းက) လႈိင္ သာယာမွာ ငွားေနတာ။ လႈိင္သာယာ ကေန မနက္ ၅ နာရီေလာက္ သန္လ်င္ကို သြား ဟိုေရာက္ ရင္ တစ္နာရီ ခြဲေလာက္ တရား ထုိင္၊ ၿပီးရင္ လမ္းမေတာ္ အလုပ္ လာဆင္း၊ ၁၅ ရက္ေနေတာ့ ဦးဇင္း က တကယ္ေျမကြက္ေပးတယ္။ ေရာင္းစား/ေပါင္စား လုိ႔ေတာ့ မရဘူး။ စည္းကမ္း သတ္ မွတ္ထား တယ္။ 

ရ ရခ်င္း မေဆာက္ႏုိင္ေသးဘူး။ ဝါးခင္း ဓနိမိုး ကိုေတာင္ တစ္သိန္းခြဲႏွစ္သိန္းေလာက္ ကုန္ခဲ့တာ”ဟု ၎၏ အျဖစ္ ကို ေျပာသည္။ ၎ေနထုိင္ရာ သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္ ၁၈ ကုန္း အနီး သဘာဝ တရားရိပ္ သာ ေစတနာ ရြာတြင္ ၎ႏွင့္ ဘဝတူ အိမ္ေထာင္စု တစ္ေထာင္ ခန္႔ရွိေနၿပီျဖစ္ကာ ဆရာေတာ္ ၏ ေစတနာျဖင့္ ၎တို႔ ဘဝတြင္ အပူ အပင္ မ်ား တစ္ဝက္ခန္႔ ၿငိမ္းေအးသြား ၿပီဟု ၎ကေျပာ သည္။

”ဆရာေတာ္ ကေတာ့ မေသ မခ်င္း ေနလုိ႔ရ တယ္ေျပာ ထားတယ္။ မိသားစု ဝင္ တစ္ေယာက္ တရား ထုိင္႐ံု နဲ႔ တစ္ မိသားစုလံုးေနလို႔ ရတယ္”လုိ႔ ၎က ဆက္လက္ေျပာ သည္။

 ေလာကီႏွင့္ေဝးရာ ခရီး ဆက္ေနၾကသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပင္ ပုထုဇဥ္ လူသားတုိ ႔၏ ေနထုိင္ေရး အ ခက္အခဲ ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ မႈ ေပးေန ရ ျခင္း သည္ ျပည္ သူဗ ဟိုျပဳ စနစ္ျဖင့္ ေရွ႕ဆက္မည္ ဟု ေၾကြးေၾကာ္ေနေသာ အစိုး ရ ၏ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ မ်က္ကြယ္ျပဳမႈ ကို မီးေမာင္း ထုိးျပေနသကဲ့ သို႔ရွိရာ လူထု အနာ ဂတ္ဘာလဲ … ဘယ္ လဲ ဟု ေမးရန္မွ တစ္ပါး …။


ေဝမာထြန္း 
 thithtoolwin 
 From – Popular Myanmar News Journal




No comments:

Post a Comment