ကြက္လပ္
မိသားစု စကားဝုိင္းမွာ ၾကားလိုက္ရတဲ့ သမီးငယ္ရဲ႕ စကားအတြက္ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီလို စကားမ်ဳိးကုိ ၾကားလိုက္ရတဲ့အတြက္ အံ့ၾသလြန္းတဲ့စိတ္၊ အားမလိုအားမရနဲ႔ ေဒါသျဖစ္မိတဲ့စိတ္၊ စိုးရိမ္ပူပန္မိတဲ့စိတ္ေတြအားလံုးကုိ ေရာေထြးခံစားမိရာက အျခားႀကံဳေတြ႕ဖူးတဲ့ ျပႆနာေတြကိုပါ ဆက္စပ္ၿပီး ”ကြက္လပ္” ဆုိတဲ့အေၾကာင္းအရာကို အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိပါတယ္။
”ကြက္လပ္”
ဆုိတာကုိ အေၾကာင္း အရာတစ္ခုခု၊ ေနရာတစ္ခုခု၊ ျပႆနာ တစ္ခုခုမွာ အၾကားအလပ္
ျဖစ္ေပၚေန တာ၊ ဟာကြက္ျဖစ္ေပၚေနတာ၊ အဆက္ အစပ္ ျပတ္ေ တာက္ေနတာ၊ ကြာဟခ်က္
ျဖစ္ေပၚေနတာေတြကို ကြက္လပ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ရည္ၫႊန္းေျပာဆိုႏုိင္သလို
မီဒီယာေလာက အေနနဲ႔ဆုိရင္ေတာ့ အျဖစ္မွန္နဲ႔ သတင္းအခ်က္ အလက္ ကြာဟခ်က္
(credibility gap) လို႔ ေျပာရင္ရမယ္ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုပါပဲ။
လက္ဆင့္ကမ္းမႈ
အဆက္ျပတ္ေနတဲ့ လူႀကီးနဲ႔ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြအ ၾကားက ျခားနားကြာဟခ်က္၊ (the
generation gap) ကိုလည္း ကြက္လပ္ ျဖစ္ေနတယ္ လို႔ပဲ ေျပာဆုိႏုိင္ပါတယ္။
ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ အေနနဲ႔က ေတာ့ မွတ္ဥာဏ္ဘယ္ေလာက္ ေကာင္း သလဲ (ဝါ)
စာက်က္အား ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းသလဲ ဆုိတာကုိ စစ္ေဆးတဲ့ ကြက္လပ္ျဖည့္ပါ
ေမးခြန္းကို ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျဖၾကမွာ မလဲြပါဘူး။ကြၽန္ေတာ္
အေတြးနယ္ခ်ဲ႕မိတဲ့ ”ကြက္လပ္” ဆုိတာကလည္း လူႀကီးနဲ႔ လူငယ္ေတြအၾကားက
မ်ဳိးဆက္ျပတ္ ေတာက္မႈ(the generation gap)ကိုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ
ပထမကမၻာ စစ္အတြင္း ႀကီးျပင္းအရြယ္ေရာက္လာ ၾကတဲ့ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြကို
ရည္ၫႊန္း တဲ့ ”လမ္းေပ်ာက္ေနတဲ့ မ်ဳိးဆက္တစ္ခု” (lost generation) ကို
ေျပာခ်င္တာ မဟုတ္ဘဲ စစ္အာဏာရွင္အဆက္ဆက္က ဖန္တီးပံုသြင္း တာကို ခံခဲ့ၾကရတဲ့
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြရဲ႕ အၾကားက ကြာဟသြားတဲ့
မ်ဳိးဆက္ျပတ္လပ္မႈ (the generation gap) ကို ေျပာခ်င္တာပါ။
ဟုတ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာ့လူမႈအသိုက္အဝန္းက လူငယ္၊ လူရြယ္အားလံုးဟာ
ႏွိမ့္ခ်ၿပီး ႐ုိးသားႀကိဳး စားတဲ့ စိတ္ဓာတ္၊ ႐ုိး႐ိုးက်င့္ ျမင့္ျမင့္ႀကံ
တတ္တဲ့ စိတ္ ဓာတ္ေတြကို အေျခခံက စၿပီး ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးတာကို ခံခဲ့ၾက
ရသူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေလးေတြဟာ
ငယ္ရြယ္စဥ္ ကေလး ဘဝကတည္းက ငါးပါးသီလ အေျခခံကစၿပီး သံုးဆယ့္ရွစ္ ျဖာ မဂၤလာ၊
သိဂၤါေလာ ဝါဒသုတ္ စတဲ့ လူ႔က်င့္ဝတ္တရားေတြနဲ႔ နီးနီးကပ္ကပ္ ယဥ္ပါး
ထိေတြ႕သင္ယူခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ”သားသမီးက်င့္ရာ ဝတ္ငါးျဖာ” ကို
အသက္ထက္ဆံုး လိုက္နာက်င့္ႀကံ ႏုိင္ခဲ့႐ုံမွ်သာမက ”တပည့္ဝတ္ငါးျဖာ” ကိုလည္း
မေမ့ မေပ်ာက္ လိုက္နာက်င့္ ႀကံႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ။ အျခား အျခားေသာ
လူမႈေရးက်င့္ဝတ္ေတြကို လည္း လိုက္နာႏုိင္ခဲ့ၾကတာကို ေတြ႕ ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့
ဒီလို အေျခခံစိတ္ဓာတ္ ေကာင္းမြန္ၾကတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မ်ဳိးဆက္
သစ္လူငယ္ေလးေတြရဲ႕ ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ ေသြး(IQ) နဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ အရည္အ
ေသြး(EQ)ေတြကို အညြန္႔တံုးေအာင္၊ မဖံြ႕ၿဖိဳးေအာင္ ေခတ္စနစ္ေတြကဖန္တီး
ေပးခဲ့တဲ့အတြက္ လူငယ္မ်ဳိးဆက္သစ္ ေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြရဲ႕အၾကားက ကြာျခား
သြားတဲ့ ”ကြက္လပ္”က ႀကီးမားလြန္း လွၿပီး အံ့ၾသဖြယ္ရာ
ျဖစ္လာခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ဟုတ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ မူလ တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္
ေျမးငယ္ႏွစ္ ေယာက္ကို အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာ တဲ့အတြက္ အာဇာနည္ဆုိတာ ဘာလဲ။
သိၾကရဲ႕လားလို႔ ေမးျမန္းလိုက္မိေတာ့ ေျမးအႀကီးက စဥ္းစားေနခုိက္မွာ ေျမး
အငယ္က ကြၽန္ေတာ္သိပါတယ္အဖုိးရဲ႕။ အဆုိေတာ္ အာဇာနည္ကို ေျပာတာ
မဟုတ္လားလို႔ျပန္ေမးပါတယ္။ ေျမး အႀကီးက တစ္ခဏမွ် စဥ္းစားၿပီး ေရႊ
တိဂုံဘုရား ေအာက္နားမွာ ရိွတယ္ေလ။ သားေတြ႕ဖူးပါတယ္လို႔ သူေတြ႕ျမင္စဥ္း
စားမိတဲ့အတိုင္း ေျဖၾကားခဲ့ၿပီးအခ်က္ အလက္အျပည့္အစံုကိုေတာ့ မေျပာႏိုင္
ရွာပါဘူး။
အဲဒီလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔
ငယ္ ရြယ္စဥ္ ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ဆရာက ဗိုလ္ခ်ဳပ္လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို ေျပာတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခ်က္ခ်င္း နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ၾက
ေပမယ့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးက သူ႔ရဲဲ႕ေျမးမ ေလး အေၾကာင္းကို ေျပာျပပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕
ေျမးမေလးဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို သိ ရဲ႕လားလို႔ အေမးခံ ရေတာ့ သိပါတယ္ အဖုိးရဲ႕လို႔
သြက္သြက္လက္လက္နဲ႔ ျပန္ ေျဖလိုက္ပါသတဲ့။ ေျမးမေလးဆက္ေျဖ လိုက္တာကေတာ့
ဟိုေန႔က တီဗြီထဲမွာ ေတြ႕လိုက္ ရတယ္ အဖိုးရဲ႕။ စစ္သားေတြ ကုိ
ကားနဲ႔လွည့္ၿပီး အေလးျပဳခံေနတာ ေလတဲ့။
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕
မ်ဳိးဆက္သစ္ လူ ငယ္ေလးေတြ အခုလို ဥာဏ္ရည္ဥာဏ္ ေသြးေတြေလ်ာ့နည္းလာရတာဟာ
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအခြင့္အာဏာရိွသူေတြရဲ႕ အစီအစဥ္တက် ဖန္တီးမႈေတြေၾကာင့္လို႔
ေျပာရင္ ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ငယ္ စဥ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဓာတ္ပံု
ကုိ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ႐ုံးျပင္ကနားေတြမွာ အေလးထားေနရာေပး ခ်ိတ္ဆဲြခဲ့ရာမွ
ဖယ္ရွားပစ္ခဲ့တာေတြ၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္း
ေတြကုိ လူငယ္၊ လူရြယ္ေတြ မဖတ္႐ႈႏုိင္ေအာင္ ပိတ္ခဲ့တာေတြ၊ အာဇာနည္ေန႔
အခမ္းအနား က်င္းပခြင့္ မေပးဘဲ ပိတ္ပင္ခဲ့တာေတြ၊ အာဇာနည္ေန႔ကုိ ဆရာေတြက
ကုိယ့္အစီအစဥ္နဲ႔ကိုယ္၊ စာသင္ခန္းထဲမွာ က်င္းပျပဳလုပ္တာကို ပိတ္ပင္႐ုံမွ်မက
ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈေတြ ပါ ျပဳလုပ္ ဖိႏွိပ္လာေတာ့ အာဇာနည္ဆုိ တာ အဆုိေတာ္
ျဖစ္သြားရသလို တပ္မ ေတာ္ေန႔ အခမ္းအနားမွာ ေမာ္ေတာ္ ကားနဲ႔ အေလးျပဳခံတဲ့
အႀကီးအကဲက လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ (ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း) အျဖစ္ အထင္ခံရတဲ့
အျဖစ္မ်ဳိးေတြက အဆန္းမဟုတ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ အခုလို အေျခအေနမ်ဳိးေတြဟာ
အထက္မွာ ကြၽန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့သလို ေခတ္၊ စနစ္ေတြက ဖန္တီးေပးလိုက္
တာေတြလို႔ပဲ နားလည္ခံစားရပါေတာ့တယ္။
ဒါတြင္
မကေသးပါဘူး။ ကြၽန္ ေတာ္တုိ႔ႏုိင္ငံရဲ႕ အထင္ကရျဖစ္တဲ့ ရန္
ကုန္တကၠသိုလ္ႀကီးဆုိရင္လည္း အာရွ တစ္ခြင္မွာထိပ္ဆံုးအဆင့္ကေန အဆင့္
နိမ့္ေလွ်ာ က်ခဲ့ရၿပီး ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ ကပ္၊ က်ီးနဲ႔ဖုတ္ဖုတ္
ျဖစ္သြားခဲ့ရပါ တယ္။ တစ္ေခတ္တစ္ခ်ိန္ က အဆင့္ ျမင့္ျမင့္နဲ႔
ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးဟာ ဂုဏ္ထူး တန္းအခ်ဳိ႕၊
ဘဲြ႕လြန္မဟာတန္း က်ဳိးတိုးက်ဲတဲနဲ႔ ေဒါက္တာဘဲြ႕အတြက္ အဆင္ေျပတ့ဲ နီး စပ္ရာ
အသိုက္အဝန္းက ပုဂၢိဳလ္ႀကီး အ ခ်ဳိ႕ေလာက္ကိုပဲ ေတြ႕ျမင္ရ တဲ့အေျခအ
ေနမ်ဳိးအထိ ျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။ ႏုိင္ငံ ရဲ႕ တကၠသိုလ္အသီးသီးဟာလည္း အ
ဆင့္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်တာခံရၿပီး အနယ္နယ္ အရပ္ရပ္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ ေရာက္ရိွသြား
ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီ အခ်က္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားလူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ရဲ႕
လူမႈေရးအသိစိတ္ဓာတ္ ေကာင္းမြန္ မႈေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးအသိ ႏိုးၾကားတက္ၾကြ
မႈေတြကို အညြန္႔တံုးသြားေစဖို႔အတြက္ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားက အကြက္က် က်
အစီအစဥ္ရိွရိွ စီမံဖန္တီးခဲ့ၾကတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပဲလို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ဒီလိုအေျခအေနေတြေၾကာင့္
ဗိုလ္ ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ေတြ အ ေၾကာင္းကို မသိနားမလည္ၾကေတာ့သ လို
နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး၊ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဦး
ေဆာင္ခဲ့ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာႀကီး ျဖစ္တဲ့ မ်ဳိးခ်စ္စာဆုိေတာ္
ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းကိုလည္း ေယာင္ ဝါးဝါးျဖစ္ေနၾကတာမ်ဳိးကို
ဝမ္းနည္းဖြယ္ ရာ ေတြ႕ျမင္လာရပါတယ္။ လြတ္လပ္ ေရးရၿပီး ဒီဘက္ေခတ္က
ကြၽန္ေတာ္တို႔ နုိင္ငံရဲ႕ၾကယ္ျဖဴႀကီးတစ္ပြင့္နဲ႔ ၾကယ္ငယ္ ငါးပြင့္ အလံေတာ္၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းရဲ႕ ျမန္မာ့ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ ပင္နီယံ (pinion) စက္သြားနဲ႔
ၾကယ္ငယ္ဆယ့္ ေလးလံုး အလံေတာ္၊ ဒီေန႔ ေခတ္အဝါ၊ အစိမ္း၊ အနီ၊သံုးေရာင္ျခယ္နဲ႔
ၾကယ္ျဖဴ အလံေတာ္ေတြကိုေတာင္ ကဲြျပားျခား နားစြာ မသိၾကေတာ့တဲ့
ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လူငယ္မ်ဳိးဆက္ေတြအတြက္ အေတာ္ ေလး ခံစားခဲ့ရပါတယ္။
ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့
ေျပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္အေျခအေနအရ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရးစတဲ့
နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ပရဟိတေက်ာင္းေတြ၊ အေမ့အိမ္စာ သင္ေက်ာင္းေတြ၊ ပညာ
ေရးကြန္ရက္ေတြ၊ ဘကစာသင္ေက်ာင္း ေတြ၊ အခမဲ့ေဆးကုသေပးတဲ့ ေဆးခန္း ေတြ၊
ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ႀကီးမ်ား ဦးေဆာင္တဲ့ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္
ကုသေပးမႈေတြ၊ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္္မႈ လုပ္ငန္းေတြ၊
စစ္ေဘးေရွာင္ ျပည္သူေတြကုိ ကူညီမႈ လုပ္ငန္းေတြ၊ နာေရးကူညီမႈလုပ္ငန္းေတြ နဲ႔
အျခားလူမႈေရးေဖာင္ေဒးရွင္း အဖဲြ႕ အစည္းအသီးသီးဖဲြ႕စည္းၿပီး ကူညီတာ ေတြကို
ေတြ႕ျမင္လာရေတာ့ အေတာ္ ေလး ၾကည္ႏူးခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလိုပါပဲ ယခင္က
ပိတ္ပင္ခံခဲ့ရတဲ့ စာအုပ္စာ တမ္းေတြ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခြင့္ ရလာၾကတဲ့ အတြက္လည္း
လူငယ္လူရြယ္ေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ ကုိ ျမႇင့္တင္ေပး ရာ
ေရာက္တာကိုေတြ႕ရၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း တတ္ႏိုင္တဲ့အပိုင္းက
ပါဝင္ေဆာင္ရြက္လာႏုိင္ခဲ့လို႔ စိတ္သက္ သာမႈ ျဖစ္ရပါတယ္။
ဒါေပမဲ့
မိသားစုစကားဝိုင္းမွာ သမီးငယ္ေျပာတဲ့ အေၾကာင္းအရာႏွစ္ ခုေၾကာင့္
ကြၽန္ေတာ့္မွာ ဝမ္းသာပီတိ ျဖာခဲ့ရတာနဲ႔အမွ် ”ေဟဟုတ္ရဲ႕လား” လို႔
ေအာ္မိေလာက္ေအာင္ လည္း အ့့ံ အားသင့္ခဲ့ရပါတယ္။ကြၽန္ေတာ့္သမီးရဲ႕
သူငယ္ခ်င္းက Language School တစ္ခုက အဂၤလိပ္ စာ သင္ျပတဲ့
ဆရာမတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး စာသင္ခ်ိန္မွာ အဲဒီဆရာမႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ အျဖစ္တစ္ခုကို
ေျပာျပတာပါ။ အဲဒီ ဆရာမ သင္ျပေနတဲ့အခန္းထဲမွာ မူလ တန္းအရြယ္၊
အသက္ဆယ္ႏွစ္ဝန္းက်င္၊ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား သံုးေလးဆယ္ ေက်ာ္ ရိွၿပီး
သင္ၾကားမႈပံုစံက စာခ်ည္း သက္သက္ သင္ျပတာရိွသလို ကစားတဲ့ နည္းနဲ႔
စာသင္ၾကားတဲ့အခ်ိန္လည္း ရိွ ပါသတဲ့။ သင္တန္းခ်ိန္တစ္ခုအတြင္းမွာ
အဲဒီဆရာမနဲ႔ လက္ေထာက္ဆရာမ သံုး ေယာက္က ေက်ာင္းသားေလးေတြကုိ စာသက္သက္ပဲ
သင္ၾကမွာလား၊ ကစား ရင္း စာသင္ၾကမွာ လား လို႔ ေမးလိုက္ ေတာ့ ကစားရင္းပဲ
သင္ပါဆရာမလို႔ ေက်ာင္းသားအားလံုးက ေျဖၾကပါသ တဲ့။ ဆရာမေတြကမေန႔ကလည္း ကစား
ရင္း သင္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီကေန႔ စာသက္သက္ကို သင္ၾကားဖို႔ တုိင္ပင္
ဆံုးျဖတ္ၾကၿပီး ကေလးတုိ႔ေရ ဒီေန႔ေတာ့ စာကိုပဲ သင္ၾကရေအာင္ေနာ္လို႔ ေျပာ
လိုက္တဲ့ အခါ ေက်ာင္း သားေလးတစ္ ေယာက္က ထုိင္ေနရာမွထရပ္ၿပီး၊ ဆရာ မတို႔
ေက်ာင္းက ဒီမိုကေရစီလည္း မရိွ ဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ကအားလံုး၊ ဆရာမ တုိ႔က
ေလးေယာက္ တည္းရိွတဲ့ဟာကို မတရားဘူးဗ်ာလို႔ ေျပာပါသတဲ့။ ဒီ အေတြ႕အႀကံဳ
အျဖစ္အပ်က္ေလးက ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ၿပံဳးၾကည္ႏူး ေစခဲ့ေပမယ့္
…..
ကြၽန္ေတာ့္သမီးက ဆက္ၿပီး ေျပာ
ပါေသးတယ္။ သူ႕ရဲ႕ တပည့္ႏွစ္ဦးက ႏုိင္ငံျခားမွာ အလုပ္လုပ္ေနရာမွ ေခတၱ
အလည္ျပန္လာခ်ိန္မွာ လာေရာက္ႏႈတ္ ဆက္ဂါရဝျပဳတဲ့အတြက္ သူကလည္း
တပည့္ႏွစ္ဦးကို ျပန္လည္ ေကြၽးေမြး ဧည့္ခံဂုဏ္ျပဳလိုက္ပါသတဲ့။ ေကြၽးေမြး
ဧည့္ခံပဲြမွာ သမီးရဲ႕ တပည့္ႏွစ္ဦးက သူတုိ႔နဲ႔အတူ ႏုိင္ငံျခားမွာ အလုပ္လုပ္
တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြတစ္ဦးကုိ ေခၚလာခဲ့ၿပီး မိတ္ဆက္ေပးပါသတဲ့။
ထမင္းစားပဲြမွာ သူတုိ႔ အလုပ္အကိုင္အ ေၾကာင္း၊ အဲဒီႏုိင္ငံအေၾကာင္း၊ ကိုယ့္
ႏုိင္ငံထဲမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျပာင္းအ လဲေတြအေၾကာင္းကို စကားစပ္မိသလို
ေျပာဆိုျဖစ္ၾကပါတယ္တဲ့။ လူမႈေရးနယ္ ပယ္က ရန္ပံုေငြရွာေဖြတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖပဲြ
ေတြ၊ ပညာေရးရန္ပံုေငြ ေထာက္ပံ့တဲ့ အလွဴပဲြေတြ၊ ဝမ္းမုိးအလွဴပဲြေတြ အ
ေၾကာင္းကအစ၊ က်န္းမာေရးပညာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္းေတြ အေၾကာင္းက အ လယ္၊ ဆရာေတာ္၊
သံဃာေတာ္ႀကီးေတြ ဦးစီးဦးေဆာင္ေပးတဲ့ လူမႈေရး၊ ပညာ ေရး၊ က်န္းမာေရးကိစၥေတြ
အဆံုး ေျပာ ျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ မွာ တပည့္မတစ္ဦးက
တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရလာဟန္နဲ႔ ”ဆရာမရယ္၊ ဟုိက လူေတြက သူတုိ႔တတ္ႏိုင္သေလာက္
စုေဆာင္းၿပီး ေဖာင္ေဒးရွင္းတစ္ခုကို လွဴေပးဖို႔ သမီးကို ပိုက္ဆံေပး လိုက္ၾက
တယ္။ ဒါနဲ႔ သမီးက ဖုန္းနဲ႔ အက်ဳိးအ ေၾကာင္းေျပာၿပီး ဘယ္လိုလွဴရမလဲလို႔
စံုစမ္းေတာ့ ဘယ္ေလာက္လွဴမွာလဲ လို႔ ေမးတယ္ဆရာမရဲ႕။ ကြၽန္မက လွဴမယ့္ ေငြ
ပမာဏကိုေျပာလိုက္ေတာ့ ျပန္ယူ သြားပါတဲ့။ ေငြႏွစ္သိန္း လွဴခုိင္းလိုက္ တာ
ဆရာမရဲ႕။
ေငြတစ္သိန္း၊ ႏွစ္သိန္း
ဆုိလည္း မနည္းပါဘူး ဆရာမရယ္။ တစ္ခုခုေတာ့ လဲြေခ်ာ္ေနၿပီ ထင္တယ္
ေနာ္ဆရာမ”လို႔ေျပာရွာပါတယ္။ ကြၽန္မ က ဘာစကားမွ ဝင္မေျပာရေသးမီ
အျခားတပည့္မတစ္ေယာက္ကဝင္ၿပီး ေဒါသတႀကီးနဲ႔ ေျပာပါတယ္။ ”နင္က အခုေျပာတာ
ဘယ္သူလဲလို႔ ဖုန္းလက္ခံ တဲ့လူရဲ႕ နာမည္ကုိမေမးလိုက္ ဘူးလား တဲ့”
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတုိ႔နဲ႔အတူပါလာ တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေလးက
ဝင္ၿပီးေျပာလိုက္တာကေတာ့။”နင္တို႔ကလည္းဟယ္။ အလုပ္႐ႈပ္ခံေနရေသး တယ္။
ကုိယ့္ဟာကိုယ္ သြားရင္ရတာပဲ။ ကုိယ့္မွာ ကားလည္း ရိွေနရဲ႕သားနဲ႔။
ေဒၚခင္ၾကည္ဆီကုိ။ ကိုယ္တုိင္သြားလွဴလိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေန႔သြားမလဲ။
ငါလည္းလိုက္မယ္” တဲ့။
ခင္ေမာင္ေအး(ေခ်ာက္) Popular News မွ ကူးယူေဖၚၿပသည္...
No comments:
Post a Comment