ႀကိမ္လံုးသံတစ္ရႊမ္းရႊမ္း ႏွလံုးသားမွာ ျမားေတြမစူးစတမ္း
- By ေက်ာ္ဇင္ထြန္း (ျမစ္မခ)
ဇူလိုင္လ(၃)ရက္ေန႔က
ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ရွိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ အဂၤလိပ္စာ ဆရာမက
ေမာင္ဆိုင္းလတ္ေအာင္ဆိုသည့္ ေက်ာင္းသားကို စာသင္ေနစဥ္ စာအုပ္တြင္
ပံုဆြဲေနသည္ ဟုဆိုကာ ဦးေခါင္းကိုတုတ္ျဖင့္ အခ်က္(၂၀)ေက်ာ္ ရိုက္ႏွက္ခဲ့သည့္
သတင္းကို ဖတ္လိုက္ရသည္။
သတင္းဖတ္ၿပီး အေတာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိကာ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသားဘ၀က အျဖစ္အပ်က္ တို႔ကို သတိရမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ထင္းရွဴးန႔ံေတြသင္းပ်ံ႕ေနေသာေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ေလးတစ္ၿမိဳ႕၌ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က
ေက်ာင္းတြင္ရုိက္ႏွက္ဆံုးမသည့္ အေလ့အထမွာ ယခုေခတ္ထက္ ပိုေခတ္ စားမည္ဟု
ထင္သည္။ မိဘေတြကိုယ္တိုင္က ကိုယ့္သား၊ သမီးေက်ာင္းအပ္သည့္ အခါ
“ဆိုးလို႔ကေတာ့ ရုိက္သာရုိက္ ဆရာမ၊ မက်ိဳးမပဲ့ရင္ၿပီးေရာ” ဟု ေျပာၿပီး ေက်ာင္းအပ္ေလ့ရွိသည္။
ဆရာ/ဆရာမကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ႏွင့္ ပံုအပ္လိုက္သည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ကေလးကို ဂရုမစိုက္မွာစိုး၍လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ငါးတန္းေက်ာင္းသား
အရြယ္ေလာက္က ထင္သည္။ ကာယခ်ိန္တြင္ ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္က အခန္း အျပင္ဘက္က
ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္တြင္ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ ေျပာျပေနသည္။ ထိုစဥ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
အုပ္စုႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ လူအံုေနတာ ေတြ႔လိုက္ၾကရသည္။
ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ သြားစံုစမ္းၿပီးျပန္လာေတာ့ ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္က “ဘာမွ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဆရာမေဒၚခ်ယ္ရီ မူးလဲလို႔ပါ။” ဟု ေျပာပါသည္။ ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္စကားက ဤမွ်ႏွင့္ ရပ္သြားေသာ္ ဘာျပႆနာမွျဖစ္လာမည္ မဟုတ္။
သို႔ေသာ္ “အင္း… သူ႔ခမ်ာေနမေကာင္းရတဲ့ အထဲ အေၾကြးေတြကလည္းမ်ားၿပီး အဟာရျပည့္ေအာင္ မစားႏိုင္ရွာေတာ့ မူးလဲတာေနမွာေပါ့။”
ဟု ေဒၚသူဇာႏြယ္က ဆက္ေျပာပါသည္။ ထိုစဥ္က ဆရာမ ေျပာသည့္စကားကို
ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ အတန္းသားအားလံုးမည္သူမွ သိပ္စိတ္မ၀င္စားၾကပါ။ ကေလး
ဘာသာဘာ၀ ေဆာ့ဖို႔သာ အားသန္ ၾကပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔
ေက်ာင္းပိတ္ရက္မို႔ ကိုယ့္အိမ္၀န္းက်င္ အနီးအနားက ကေလးမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္
ကစားေနပါသည္။ ထိုစဥ္ ေက်ာင္းသားႀကီး ၂ ေယာက္ေရာက္လာၿပီး “ေဟ့ေကာင္
ေက်ာ္ဇင္ထြန္း မင္းကို အတန္းပိုင္ဆရာမ ေခၚခိုင္းလိုက္တယ္။
မင္းေတာ္ေတာ္ျပႆနာရွာတဲ့ေကာင္ပဲ။ ဆရာမ ေဒၚခ်ယ္ရီ မူးလဲတာကို
အေၾကြးေတြမ်ားၿပီး အဟာရျပည့္ေအာင္မစားႏိုင္လို႔မူးလဲတာ လို႔ဆရာမ
ေဒၚသူဇာႏြယ္က ေျပာတယ္ဆိုၿပီး မင္းကေလွ်ာက္ေျပာလို႔ အခု ေက်ာင္းမွာ ဆရာမေတြ
အႀကီးအက်ယ္ ျပႆနာတက္ေနတယ္။ မင္းကလည္း မင္းပဲ၊ ဘာလို႔ေလွ်ာက္ေျပာတာလဲ။” ဟု ဘုမသိဘမသိ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ေက်ာင္းက ေခၚခိုင္းသည္ဟုဆိုကာ ကၽြန္ေတာ့္ကို လာေခၚပါသည္။
ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့
အတန္းပိုင္ဆရာမႏွင့္ အျခားဆရာမ သံုးေလးေယာက္ကိုေတြ႔ရသည္။ ဆရာမက “သား၊
ေက်ာင္းမွာ ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္နဲ႔ ေဒၚခ်ယ္ရီတို႔ ျပႆနာတက္ေနၾကတယ္။ ေဒၚခ်ယ္ရီ
မူးလဲတာကို အေၾကြးေတြမ်ားၿပီး အဟာရျပည့္ေအာင္မစားႏိုင္လို႔မူးလဲတာ လို႔
ေဒၚသူဇာ ႏြယ္က ေျပာတယ္ဆိုၿပီး သားကေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္လို႔ ဆရာမတို႔ၾကားရတယ္။
အဲဒါ ဟုတ္လား။” ဟု အတန္းပိုင္ဆရာမက ေမးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္က “ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္ အဲဒီလိုေျပာတာ ဟုတ္တယ္ ဆရာမ၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ဘူး။” ဟု ျပန္ေျပာပါသည္။
“ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားပါဦးသားရယ္၊ သားမ်ား နားၾကား လြဲေနတာလား။ အခု ဆရာမႏွစ္ေယာက္က ျပႆနာျဖစ္ေနၾကၿပီ။” ဟု ဆရာမကေျပာသည္။ “ဟင့္အင္း…ကၽြန္ေတာ္နားၾကားမလြဲပါဘူး ဆရာမ၊ ဆရာမ ေဒၚသူဇာႏြယ္ အဲဒီလိုေျပာတာ တစ္တန္းလံုးၾကားပါတယ္။” ဟု ကၽြန္ေတာ္ကျပန္ေျပာရာ အတန္းပိုင္ဆရာမ သက္ျပင္းခိုးခ်လိုက္တာကို သတိျပဳလိုက္မိသည္။
ထိုေန႔ကအိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့
အေဖ့ကို ေက်ာင္းမွာျပႆနာျဖစ္တဲ့ကိစၥ ေျပာျပျဖစ္သည္။ အေဖက အဲဒီလို
ေျပာတယ္ဆိုတာ ေသခ်ာလို႔လား ဟုေမးသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ေသခ်ာေၾကာင္းေျပာၿပီး
ေက်ာင္း ဖြင့္တဲ့ေန႔က်ရင္ ဘယ္လိုေျပာရမလဲဟု အေဖ့ကိုေမးသည္။ အေဖက
ေခတၱစဥ္းစားၿပီး “ေအး…မွန္တယ္ဆိုရင္လည္း အမွန္အတိုင္းပဲ ေျပာျပလိုက္ေပါ့ကြာ။” ဟုေျပာပါသည္။
အေဖသည္
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေမာင္ႏွစ္မအားလံုးကို လိမ္ညာမေျပာရန္ ငယ္စဥ္ကတည္းက သင္ၾကား
ထားပါသည္။ ၿပီးေတာ့ မွန္ရာေျပာရန္ မေၾကာက္ဖို႔ကိုလည္း အၿမဲဆံုးမတတ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွစ္မအားလံုး ဘာလုပ္လုပ္ အေဖ့ကို မလိမ္၀ံ့ပါ။
ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္သည့္ေန႔
ပထမဦးဆံုးစာသင္ခ်ိန္တြင္ အတန္းပိုင္ဆရာမႏွင့္အတူ အရိုက္ၾကမ္းသည္ဟု
ေက်ာင္းတြင္ နာမည္ႀကီးသည့္ ဆရာတစ္ေယာက္ပါ
ကၽြန္ေတာ္တို႔အတန္းထဲတြင္ေရာက္ေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆရာ့လက္ထဲမွာ
ႀကိမ္လံုးတစ္လံုး။ ဆရာက ထိုႀကိမ္လံုးကို တရႊမ္းရႊမ္းႏွင့္ဆျပေနသည္။
သတၱိရွိလွ်င္ စမ္းၾကည့္ေပါ့ကြာဆိုသည့္ အမူအရာႏွင့္…။
တေအာင့္ၾကာေတာ့
ျပႆနာ ဓါတ္ျပားေဟာင္းႀကီးကိုျပန္ဖြင့္ပါသည္။ ဆရာမက တစ္တန္းလံုး ၾကား ေအာင္
အသံျမွင့္၍ “သားတို႔၊ သမီးတို႔၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ အပတ္ …..ေန႔က ကာယခ်ိန္မွာ ဆရာမ
ေဒၚခ်ယ္ရီ မူးလဲသြားတာကို အေၾကြးေတြမ်ားၿပီး အဟာရျပည့္ေအာင္
၀ယ္မစားႏိုင္လို႔ မူးလဲသြားတာပါလို႔ ဆရာမေဒၚသူဇာႏြယ္က ေျပာတယ္ဆိုၿပီး
ေမာင္ေက်ာ္ဇင္ထြန္းက ေျပာခဲ့တယ္။ ဆရာမေဒၚသူဇာႏြယ္ အဲဒီလို ေျပာခဲ့တယ္ဆိုတာ
ဟုတ္သလား။” ဟုေမးရာ တစ္တန္းလံုး ဇာတ္တိုက္ထားသည့္အလား “မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမ” ဟု သံၿပိဳင္ေျဖၾကပါသည္။
ဆရာမက ထိုေမးခြန္းကို အတန္းထဲရွိ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားမ်ားအား သံုးခါတိတိေမးရာ သံုးႀကိမ္လံုး “မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမ” ဟုသာ ေျဖၾကပါသည္။ တစ္တန္းလံုးက “မဟုတ္ပါဘူး ဆရာမ”
ဟု ေျဖသံၾကားလိုက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ အင္အားမဲ့မဲ့သြားသလို
ခံစားလိုက္ရၿပီး မ်က္ရည္မ်ား ၀ဲလာပါသည္။ အတန္းကို တစ္ခါေမးၿပီးတိုင္း
ကၽြန္ေတာ့္ဘက္သို႔ တစ္ခါလွည့္ကာဘယ္လိုလဲဆိုသည့္ အၾကည့္ျဖင့္
“ေမာင္ေက်ာ္ဇင္ထြန္း၊ သားမ်ားနားၾကားလြဲသလား၊” ဟု ေမးပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကလည္း
ယခင္ေျဖဆိုခဲ့သည့္အတိုင္းသာ ျပန္ေျဖပါသည္။ ႀကိမ္လံုးကိုင္ထားေသာ ဆရာက
မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ ၾကည့္ၿပီး ႀကိမ္လံုးကို ေလထဲတြင္
တရႊမ္းရႊမ္းေ၀ွ႔ယမ္းျပပါသည္။
သံုးႀကိမ္ေမးၿပီး
အေၾကာင္းမထူးေသာအခါ ဆရာ/ဆရာမမ်ား ျပန္ထြက္သြားပါသည္။ အတန္းရွိ
ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသား အေတာ္မ်ားမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပႆနာေကာင္ဆိုသည့္
အျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္ၾကပါသည္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးမ်ားက ပိုၾကည့္သည္ဟု
ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မည္သူ႔ကိုမွ စကားေျပာခ်င္ စိတ္မရွိေတာ့ပါ။
ထိုကိစၥျဖစ္ခဲ့သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေလွ်ာက္ေျပာသည္ဆိုတာကေတာ့
မမွန္ပါ။ ကေလးသဘာ၀ အိမ္ေရာက္တာႏွင့္ ကစားဖို႔သာ အာရံု ေရာက္ေနတာက
မ်ားပါသည္။ ကံမေကာင္းခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာလို႔ ထိုသတင္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြား
သည္ဆိုၿပီး ျပႆနာျမားဦးက ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ လွည့္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ကာယခ်ိန္တြင္
ကေလးအသီးသီး ေဆာ့ကစားေနၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ တည္း
ခ်ယ္ရီပင္ေအာက္တြင ္ထိုင္ေနပါသည္။ မည္သူႏွင့္မွ စကားေျပာခ်င္စိတ္၊
ကစားခ်င္စိတ္မရွိ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ကစားေနၾက ကူးမား
ေရာက္လာၿပီး “ေက်ာ္ဇင္ထြန္း ကစားရေအာင္ေလ” ဟုလာေခၚပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က ေခါင္းႏွင့္ ကင္းၿမီးေကာက္ေထာင္လွ်င္ အၾကာႀကီး ေထာင္ႏိုင္၍ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက သေဘာက်ၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ္က
မကစားခ်င္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာရာ ကူးမားက တစ္ခ်က္ၾကည့္ၿပီး “ဆရာမေဒၚသူဇာႏြယ္
ေဒၚခ်ယ္ရီကို အေၾကြးေတြမ်ားလို႔ မူးလဲသြားတယ္လို႔ေျပာတာ ဟုတ္တယ္ေလကြာ။
ငါကေၾကာက္လို႔ မေျပာရဲတာ။” ဟု ခပ္တိုးတိုး ေျပာပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ အံ့အားသင့္ၿပီး ကူးမား ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ သူက “လာပါကြာ၊ စိတ္ညစ္မေနပါနဲ႔၊ ကစားရေအာင္”
ဟုဆိုကာ အတင္းဆြဲ ေခၚပါသည္။ ကူးမား၏၀န္ခံစကားက ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ဓာတ္ကို
ျမွင့္တင္ေပးလိုက္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ ကူးမားကို ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ထိုေန႔က ကၽြန္ေတာ္ ကူးမားႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္တည္း ကင္းၿမီး ေကာက္ေထာင္တမ္း
ကစားၾကသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္က ပို၍အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေထာင္ႏိုင္ပါသည္။
လက္ထဲက ႀကိမ္လံုးကို တရႊမ္းရႊမ္းဆၿပီး မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ ၾကည့္ခဲ့ေသာ္လည္း မရိုက္ခဲ့သည့္ ဆရာ့ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ရွစ္တန္းေက်ာင္းသားအရြယ္တြင္
ကၽြန္ေတာ္အညာၿမိဳကေလးတစ္ျမိဳ႕သို႔ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း
ေမာင္ဆိုင္းလတ္ေအာင္လို ပံုဆြဲ၀ါသနာပါသူျဖစ္ရာ ေတြ႔ရာ သင္ခန္းစာ စာအုပ္မ်ား
တြင္ ႀကံဳသလို ဆြဲေလ့ရွိပါသည္။
တစ္ရက္သား
ျမန္မာစာဆရာက စာအုပ္စစ္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ပံုဆြဲထားသည္ကို ေတြ႔သြားပါသည္။
စစ္သားသားသမီး ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ဆြဲသည့္ပံုမ်ားမွာ
ေသနတ္ပံုကအမ်ားစုျဖစ္သည္။ စာရြက္တစ္ရြက္လွန္လိုက္၍ ေသနတ္ပံုတစ္ပံုေတြ႔လွ်င္
ဆရာက ဟ…ေသနတ္ပံုေတြပါလားဟုဆိုကာ “ဒိုင္း” ဟုပါးစပ္ကရြတ္ၿပီး ေခါင္းကို လက္ဆစ္ျဖင့္ေခါက္သည္။ စက္လတ္ပံုဆြဲထားသည္ကို ေတြ႔ေသာအခါ ဟား…စက္ေသနတ္ႀကီးပါလား “ဒက္..ဒက္..ဒက္..ဒက္..ဒက္”
ဟုရြတ္ၿပီး ငါးခ်က္ေလာက္ ဆက္တိုက္ေခါက္ရာ အေတာ္ အီစလံေ၀သြားပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ့ကို စိတ္မဆိုးေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္တြင္ သားသမီးမ်ား၏
ေခါင္းကို ရိုက္ႏွက္ဆံုးမသည့္ အေလ့ အထ မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္ငယ္စဥ္က
အလြန္ဆိုး၍ မၾကာခဏ အရိုက္ခံရေလ့ရွိေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္သည္ စနစ္တက်
ရိုက္ႏွက္ဆံုးမပါသည္။ ထိုသို႔ရိုက္ႏွက္အျပစ္ေပးရာတြင္
ကၽြန္ေတာ္က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ျပစ္မွဳကို ေက်က်နပ္နပ္၀န္ခံၿပီး
ရိုက္သင့္/မရိုက္သင့္ ေမးျမန္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က ရိုက္သင့္
သည္ဟုဆိုပါမွ စနစ္တက် ရိုက္ႏွက္ဆံုးမပါသည္။ ထိုသို႔ အရိုက္ခံရေလာက္ေအာင္
ျပစ္မွဳတစ္ခုခု က်ဴးလြန္ထားေသာ္လည္း ထမင္းစားခ်ိန္နီးပါက
အျပစ္ေပးေလ့မရွိသလို ဦးေခါင္းကိုလည္း မည္သည့္ အခါမွ ရိုက္ႏွက္ေလ့မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က ေက်ာင္းအပ္သည့္အခါ “ဆိုးလို႔ကေတာ့ ရုိက္သာရုိက္ ဆရာမ၊ မက်ိဳးမပဲ့ရင္ၿပီးေရာ”
ဟု ေျပာၿပီး ေက်ာင္းအပ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘယ္မိဘမွ
ကိုယ့္သားသမီးကို ရိုက္တာ ႀကိဳက္မည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းတြင္
လံုး၀မရိုက္ရေတာ့ၿပီေလာ ဟု ေမးလာပါက အေတာ္အေျဖရခက္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။
ေက်ာင္းသားမ်ားဆိုသည္ကလည္း
လူစံု၊ စရိုက္စံုပင္ျဖစ္ပါသည္။ မရိုက္ရဆိုၿပီး ျပႆနာျဖစ္တိုင္း ေက်ာင္း
စည္းကမ္းႏွင့္ အေရးယူပါက ထိုေက်ာင္းသားနစ္နာပါလိမ့္မည္။ ထိုကိစၥကို
မည္ကဲ့သို႔ ေျဖရွင္းၾကမည္နည္း။
ကၽြန္ေတာ္သည္
ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးမဟုတ္သလို ကေလးစိတ္ပညာႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း နကန္း တစ္လံုးမွ်
သိသူမဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ လူတိုင္းလိုကေလးဘ၀ကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾကသည့္အေလ်ာက္
ကေလးတို႔သဘာ၀ကို ကိုယ္ခ်င္းစာ နားလည္ႏိုင္ပါသည္။
ေလာကတြင္
ရွိရွိသမွ်သတၱ၀ါတိုင္း အသိအမွတ္ျပဳခံခ်င္ၾကသည္။ ျမစ္ႀကီးနားက
ေမာင္ဆိုင္းလတ္ ေအာင္လို ကၽြန္ေတာ္လည္း ငယ္စဥ္ကပံုဆြဲ၍ အရိုက္ခံခဲ့ရသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ ျမန္မာစာ ဆရာသည္ ေခါင္းေခါက္ၿပီးသည္ႏွင့္ “မင္းပံုေတြက
ေကာင္းသားပဲကြ။ ဒီလိုလုပ္ပါလား၊ မင္းပံုဆြဲစာအုပ္တစ္အုပ္ သပ္သပ္ထား။
ပန္းခ်ီဆရာ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ရန္ကုန္ကိုဆင္း၊ အဲဒီမွာ ငါ့သား တစ္ေယာက္ ပန္းခ်ီ….ဆီမွာဆြဲေနတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ စာပဲႀကိဳးစားပါဦးကြာ” ဟု အား ေပးစကားဆိုသည္။
ထိုစဥ္က
ေခါင္းအေခါက္ခံရ၍ ထူပူေနသည္ကိုပင္ ေမ့သြားပါသည္။ ဆရာက
ငါဆြဲထားတဲ့ပံုေတြကို အသိအမွတ္ေတာ့ျပဳတာပဲဟုလည္း ေက်နပ္သြားသည္ထင္ပါသည္။
ယခုျပန္စဥ္းစားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ထိုပထမဆံုးအႀကိမ္အတြက္
ေခါင္းေခါက္ဆံုးမျခင္းမလုပ္ဘဲ အသိအမွတ္ျပဳ သတိေပးၿပီး ေနာက္
တစ္ႀကိမ္အျပစ္လုပ္မွသာ သင့္ေတာ္သလို ဆံုးမလွ်င္
ပိုမေကာင္းပါလားဟုေတြးမိပါသည္။
သို႔ေသာ္
ကၽြန္ေတာ္အေခါက္ခံရသည့္ အျဖစ္က ေမာင္ဆိုင္းလတ္ေအာင္ ဦးေခါင္းအရိုက္ခံရ
သေလာက္ မဆိုးဟုထင္သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ ကေလးဦးေခါင္းကို
မရိုက္သင့္ဟုသာျမင္ပါသည္။ ကေလးတို႔မွာ ကိုယ္ခႏၶာသာ ႏုနယ္သည္မဟုတ္၊
စိတ္ခံစားမွဳကလည္း ႏုနယ္ေသးသည္သာ ျဖစ္သည္။ ဆရာ/ဆရာမကို ေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး
ေက်ာင္းစာသင္ရမွာမေပ်ာ္ပိုက္ေတာ့လွ်င္ ထိုေက်ာင္းသား အတြက္
အလြန္နစ္နာပါသည္။
ကိုယ့္သားသမီးလို
သေဘာမထားဟု ဆိုရေအာင္ကလည္း အခ်ိဳ႕မိဘမ်ားမွာ အသိဥာဏ္နိမ့္ပါး၍
ကိုယ့္သားသမီးကိုပင္ ကၽြဲရိုက္ႏြားရိုက္ ရိုက္သည့္မိဘမ်ိဳးလည္းရွိပါသည္။
အခ်ိဳ႕ ခႏၶာကိုယ္ က်ိဳး/ကန္း သြားသည္အထိ ရိုက္ႏွက္ဆံုးမေသာ မိဘမ်ိဳးကိုလည္း
ေတြ႔ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့
မေကာင္းျမစ္တား၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္ ဆိုသည့္အတိုင္း သားသမီး/တပည့္တို႔ကို
သေဘာေပါက္ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳတင္၍ ႏႈတ္ျဖင့္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ၿပီး
အျပစ္က်ဴးလြန္သည့္အခါက်မွသာ ကာယကံရွင္က လိုလိုလားလား၀န္ခံၿပီး
ထိုက္သင့္သည့္ အျပစ္ဒဏ္အား စနစ္တက် ေပးသည့္ မိဘ/ဆရာသမားမ်ား
မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာပါေစဟု ဆုေတာင္းမိပါသည္။
ဆရာ/ဆရာမမ်ားဆိုသည္ကလည္း
ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ၄င္းတို႔၏အိမ္တြင္းေရး အဆင္မေျပမွဳမ်ား၊
ေလာကဓံအထုအေထာင္းမ်ား မ်ားစြာႀကံဳေတြ႔ရၿပီး တပည့္ဆိုးမ်ားႏွင့္ ႀကံဳ
ရေသာအခါ မိမိကိုယ္တိုင္ သတိမထားလိုက္မိဘဲ နည္းလမ္းမမွန္သည့္
ဆံုးမမွဳမ်ိဳးႏွင့္ သတိ လက္လြတ္ တံု႔ျပန္လိုက္မိသည္မ်ားလည္း ရွိႏိုင္ပါသည္။
သို႔ေသာ္
ဆရာ/ဆရာမမ်ားဆိုသည္မွာ စစ္သားေတြကိုအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ တပ္မွဴးတစ္ေယာက္
မဟုတ္သလို ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ မန္ေနဂ်ာတစ္ေယာက္၊ သို႔မဟုတ္
လုပ္သား ေပါင္းမ်ားစြာကို ႀကီးၾကပ္အုပ္ခ်ဳပ္ ေနရေသာ စက္ရံုမွဳးတစ္ေယာက္လည္း
မဟုတ္ပါ။ ႏုနယ္လွေသာႏွလံုးသားေပါင္းမ်ားစြာက မိမိတို႔၏
အေျပာအဆို၊အေနအထိုင္၊အျပဳအမူမ်ားကို စံနမူနာ ယူ ၾကည့္ရွုေနၾကၿပီး
ပညာရင္ႏို႔ေသာက္စို႔ရန္ ငံ့လင့္ေနၾကသည့္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ေျမာက္
မ်ားစြာအား ပညာႏွင့္ေမတၱာေပးေ၀ရမည့္ အာစရိယမ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။
ႀကိမ္လံုးကို
ေလထဲတြင္ တရႊမ္းရႊမ္းေ၀ွ႔ယမ္းျပရင္း မ်က္ေထာင့္နီႀကီးႏွင့္ၾကည့္ၿပီး
မရိုက္ခဲ့ေသာ ေတာင္ေပၚၿမိဳ႕ကေလးက ဆရာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ ေခါင္းကို
တဒိုင္းဒိုင္းေခါက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ မေတာက္တေခါက္ ပန္းခ်ီ လက္ရာမ်ားကို
အသိအမွတ္ျပဳေပးခဲ့သည့္ အညာက ျမန္မာ စာဆရာကိုလည္း ေက်းဇူးတင္မိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုးလြန္းသျဖင့္ မလႊဲမေရွာင္သာ ရိုက္ႏွက္
အျပစ္ေပးဆံုးမရသည့္အခါတိုင္း စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေတြ႔ရာေနရာကို
ႀကံဳသလိုရိုက္ေလ့မရွိေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ဖခင္ကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ကေလးငယ္တို႔၏
ႏွလံုးသားႏုႏုမွာ ျမားေတြ စူးမ၀င္စတမ္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မွန္ကန္ေသာနည္းျဖင့္
လမ္းျပႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔အမ်ားႀကီးလိုေသးသည္ဟု ထင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment