ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတးသံရွင္
ဆိုေတး အျမန္လမ္းေပၚ ကားအက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္တဲ့သတင္းႏွင့္အတူ ယခုတေလာ
ခပ္စိပ္စိပ္ ျဖစ္လာတဲ့ အက္ဆီးဒင့္ေတြေၾကာင့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး
အျမန္လမ္းမၾကီးရဲ႕ အရည္အေသြးကို လူအမ်ားက ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လို႔လာပါတယ္။
မည္သို႔ဆိုေစ? လမ္းေဟာင္းက သြားမလား? ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားမလား ?
ဆိုရင္ေတာ့ (၁၀၀)မွာ (၉၉)ေယာက္က ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားဘို႔ဘဲ
ေရြးခ်ယ္ၾကမွာပါဘဲ။ ထိုသို႔ေရြးခ်ယ္သူမ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းစဥ္
သတိထားသင့္ေသာ အခ်က္(အခ်ိဳ႔) ကို ေ၀မွ်လိုပါသည္။
(၁) လမ္းသည္
အဆင့္မီ အျမန္လမ္းတစ္ခု၏ အက်ယ္အ၀န္း မရွိေၾကာင္း သိရွိျပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကားေက်ာ္တက္စဥ္ အထူးသတိထားရန္ လိုပါသည္။ ျမန္ႏႈန္းျမင့္
ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္တြင္ ကားေက်ာ္ပါက ျမိဳ႔တြင္းလမ္းမ်ားကဲ့သို႔ စတီယာရင္
ခ်ိဳးေကြ႕၍ ေက်ာ္တက္လို႔ မရပါ။ တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း
တိမ္းကာေက်ာ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမွ ေက်ာ္တက္လိုလွ်င္-
(a)ေက်ာ္တက္မည့္ ယာဥ္ေၾကာကို ၾကိဳ၍ ေနရာယူပါ။
(b) မိမိေရွ႕မွကားသည္ မိမိေက်ာ္တက္လိုသည့္အေၾကာင္း သိရွိပါေစ။
(c) အေကြ႔တြင္ မေက်ာ္တက္ပါႏွင့္။
(d) ယာဥ္ၾကီးမ်ားအား ေက်ာ္တက္စဥ္ စတီယာရင္အား ျမဲျမံစြာ ကိုင္တြယ္ထားပါ။
ကားၾကိးမ်ားမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေလအားေၾကာင့္ သင္၏ယာဥ္ ယိမ္းခါသြားႏိုင္ပါသည္။
ေနာက္ကားမွ ေက်ာ္တက္ေစရန္
(a) လမ္းေၾကာသည္ အေကြ႔အေကာက္ မရွိေသာ လမ္းျဖစ္ရပါမည္။
(b) ယာဘက္သို႕ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကပ္ထားေပးပါ။
(c) ေက်ာ္တက္ရန္ မီးျဖင့္ အခ်က္ျပပါ။
(d) မိမိအားေက်ာ္တက္ခြင့္သာေစရန္ ႏွင့္ ျမန္ျမန္ေက်ာ္ႏိုင္ေစရန္ မိမိ၏ ယာဥ္သြားႏႈန္းအားေလ်ာ့ခ်ေပးပါ။
(၂) ယခုလို မိုးတြင္းအခါ ႏွင့္ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမာင္းႏွင္သည့္အခါ
(a) မိမိကားေရွ႔တြင္ မိမိထက္ မီးေကာင္း၍ မိမိယာဥ္သြားႏႈန္းႏွင့္
မတိမ္းမယိမ္းရွိေသာ ယာဥ္တစ္စီးအား ေရွ႔ေျပးတင္ထားပါ။ ၄င္း၏ မီးႏွင့္
မိမိယာဥ္၏မီး ေပါင္းေသာ္ ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာ အကြာအေ၀းသည္ (၂)ဆ ျဖစ္လာပါသည္။
(b) အရမ္းလည္း မကပ္ပါေစႏွင့္။ ၄င္းအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္ေရွာင္တိမ္း (သို႔) ရပ္တန္႔ရန္ လံုေလာက္ေသာ အကြာအေ၀း အထိ ခြာထားပါ။
(c) ေရအိုင္ (သို႔) အျခားအဟန္႔အတားမ်ားကို မိမိ မျဖတ္သန္းခင္
၄င္းျဖတ္သန္းသည္ကို ေလ့လာ၍ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ-
ကားလမ္းယာဘက္ျခမ္းတြင္ အိုင္ေနေသာ ေရအိုင္အား ၄င္းျဖတ္သန္းသြားပါက မိမိက
၀ဲဘက္ ယာဥ္ေၾကာသို႔ ေျပာင္းလဲ ေမာင္းႏွင္ကာ ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါသည္။
(၃) တံတားမ်ားကို ျဖတ္သန္းတိုင္း အရွိန္ေလွ်ာ့၍ ျဖတ္သန္းပါ။ တံတားႏွင့္
လမ္း အဆက္တြင္ မညီညာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တည္ျငိမ္မႈ ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။
(၄) လမ္းအေကြ႔တိုင္းတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ကာ ျဖတ္သန္းပါ။ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္
လမ္းသားသည္ ေကြ႔မည့္ဘက္သို႔ တိမ္းေစာင္းေပးရမည့္အစား ဆန္႔က်င္ဘက္သို႔
တိမ္းေစာင္းေနေသာ ေနရာမ်ား ရွိပါသည္။ လမ္းအေကြ႕တြင္ ယာဘက္
လမ္းပုခံုးေပၚသိူ႔ မနင္းမိပါေစႏွင့္။ ကြန္ကရိ ပုခံုးသားေပၚတြင္ ခ်ိဳင့္ခြက္
ရွိေနပါက အဆိုပါခ်ိဳင့္ထဲက်ျပီး အက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
(၅)
ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ မီးကို တသမတ္တည္း အသံုးမျပဳပါႏွင့္။ မီးခ်လိုက္၊
မိးၾကီးထိုးလိုက္ လႈပ္ရွားေပးျခင္းျဖင့္ အျမင္အာရံုကို ျဖတ္လတ္ေနေစပါသည္။
တသမတ္တည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထိုးထားသည့္အခါ လမ္းေပ်ာက္သြားတတ္ပါသည္။
(၆) လမ္းေဘး၀ဲယာအား အျမဲ ေလ့လာပါ။ လမ္းလယ္ကၽြန္းေပၚတြင္ လႊတ္ေက်ာင္းထားေသာ
ႏြားသည္ အခ်ိန္မေရြး လမ္းေပၚဆင္းလာႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းဆင္းျပန္လာေသာ
ကေလးမ်ားသည္လည္း ေလတိုးမႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚ လည္ကာ အခ်ိန္မေရြး
ေရာက္လာႏိုင္ပါသည္။
စဥ္းစား၍ ရသေလာက္ပါ။ အျခားအခ်က္မ်ားစဥ္းစားမိပါက ေအာက္က ကြန္မန္႔ေဘာက္ တြင္ အၾကံျပဳေပးေစလိုပါသည္။
Ref: News of Myanmar
ၿမ၀တီ သတင္း မွ ကူးယူ ေဖၚၿပသည္.........
ႏိုင္ငံေက်ာ္ေတးသံရွင္
ဆိုေတး အျမန္လမ္းေပၚ ကားအက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္တဲ့သတင္းႏွင့္အတူ ယခုတေလာ
ခပ္စိပ္စိပ္ ျဖစ္လာတဲ့ အက္ဆီးဒင့္ေတြေၾကာင့္ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္-မႏၱေလး
အျမန္လမ္းမၾကီးရဲ႕ အရည္အေသြးကို လူအမ်ားက ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လို႔လာပါတယ္။
မည္သို႔ဆိုေစ? လမ္းေဟာင္းက သြားမလား? ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားမလား ? ဆိုရင္ေတာ့ (၁၀၀)မွာ (၉၉)ေယာက္က ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားဘို႔ဘဲ ေရြးခ်ယ္ၾကမွာပါဘဲ။ ထိုသို႔ေရြးခ်ယ္သူမ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းစဥ္ သတိထားသင့္ေသာ အခ်က္(အခ်ိဳ႔) ကို ေ၀မွ်လိုပါသည္။
(၁) လမ္းသည္ အဆင့္မီ အျမန္လမ္းတစ္ခု၏ အက်ယ္အ၀န္း မရွိေၾကာင္း သိရွိျပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကားေက်ာ္တက္စဥ္ အထူးသတိထားရန္ လိုပါသည္။ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္တြင္ ကားေက်ာ္ပါက ျမိဳ႔တြင္းလမ္းမ်ားကဲ့သို႔ စတီယာရင္ ခ်ိဳးေကြ႕၍ ေက်ာ္တက္လို႔ မရပါ။ တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိမ္းကာေက်ာ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမွ ေက်ာ္တက္လိုလွ်င္-
(a)ေက်ာ္တက္မည့္ ယာဥ္ေၾကာကို ၾကိဳ၍ ေနရာယူပါ။
(b) မိမိေရွ႕မွကားသည္ မိမိေက်ာ္တက္လိုသည့္အေၾကာင္း သိရွိပါေစ။
(c) အေကြ႔တြင္ မေက်ာ္တက္ပါႏွင့္။
(d) ယာဥ္ၾကီးမ်ားအား ေက်ာ္တက္စဥ္ စတီယာရင္အား ျမဲျမံစြာ ကိုင္တြယ္ထားပါ။ ကားၾကိးမ်ားမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေလအားေၾကာင့္ သင္၏ယာဥ္ ယိမ္းခါသြားႏိုင္ပါသည္။
ေနာက္ကားမွ ေက်ာ္တက္ေစရန္
(a) လမ္းေၾကာသည္ အေကြ႔အေကာက္ မရွိေသာ လမ္းျဖစ္ရပါမည္။
(b) ယာဘက္သို႕ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကပ္ထားေပးပါ။
(c) ေက်ာ္တက္ရန္ မီးျဖင့္ အခ်က္ျပပါ။
(d) မိမိအားေက်ာ္တက္ခြင့္သာေစရန္ ႏွင့္ ျမန္ျမန္ေက်ာ္ႏိုင္ေစရန္ မိမိ၏ ယာဥ္သြားႏႈန္းအားေလ်ာ့ခ်ေပးပါ။
(၂) ယခုလို မိုးတြင္းအခါ ႏွင့္ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမာင္းႏွင္သည့္အခါ
(a) မိမိကားေရွ႔တြင္ မိမိထက္ မီးေကာင္း၍ မိမိယာဥ္သြားႏႈန္းႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းရွိေသာ ယာဥ္တစ္စီးအား ေရွ႔ေျပးတင္ထားပါ။ ၄င္း၏ မီးႏွင့္ မိမိယာဥ္၏မီး ေပါင္းေသာ္ ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာ အကြာအေ၀းသည္ (၂)ဆ ျဖစ္လာပါသည္။
(b) အရမ္းလည္း မကပ္ပါေစႏွင့္။ ၄င္းအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္ေရွာင္တိမ္း (သို႔) ရပ္တန္႔ရန္ လံုေလာက္ေသာ အကြာအေ၀း အထိ ခြာထားပါ။
(c) ေရအိုင္ (သို႔) အျခားအဟန္႔အတားမ်ားကို မိမိ မျဖတ္သန္းခင္ ၄င္းျဖတ္သန္းသည္ကို ေလ့လာ၍ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ- ကားလမ္းယာဘက္ျခမ္းတြင္ အိုင္ေနေသာ ေရအိုင္အား ၄င္းျဖတ္သန္းသြားပါက မိမိက ၀ဲဘက္ ယာဥ္ေၾကာသို႔ ေျပာင္းလဲ ေမာင္းႏွင္ကာ ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါသည္။
(၃) တံတားမ်ားကို ျဖတ္သန္းတိုင္း အရွိန္ေလွ်ာ့၍ ျဖတ္သန္းပါ။ တံတားႏွင့္ လမ္း အဆက္တြင္ မညီညာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တည္ျငိမ္မႈ ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။
(၄) လမ္းအေကြ႔တိုင္းတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ကာ ျဖတ္သန္းပါ။ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းသားသည္ ေကြ႔မည့္ဘက္သို႔ တိမ္းေစာင္းေပးရမည့္အစား ဆန္႔က်င္ဘက္သို႔ တိမ္းေစာင္းေနေသာ ေနရာမ်ား ရွိပါသည္။ လမ္းအေကြ႕တြင္ ယာဘက္ လမ္းပုခံုးေပၚသိူ႔ မနင္းမိပါေစႏွင့္။ ကြန္ကရိ ပုခံုးသားေပၚတြင္ ခ်ိဳင့္ခြက္ ရွိေနပါက အဆိုပါခ်ိဳင့္ထဲက်ျပီး အက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
(၅) ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ မီးကို တသမတ္တည္း အသံုးမျပဳပါႏွင့္။ မီးခ်လိုက္၊ မိးၾကီးထိုးလိုက္ လႈပ္ရွားေပးျခင္းျဖင့္ အျမင္အာရံုကို ျဖတ္လတ္ေနေစပါသည္။ တသမတ္တည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထိုးထားသည့္အခါ လမ္းေပ်ာက္သြားတတ္ပါသည္။
(၆) လမ္းေဘး၀ဲယာအား အျမဲ ေလ့လာပါ။ လမ္းလယ္ကၽြန္းေပၚတြင္ လႊတ္ေက်ာင္းထားေသာ ႏြားသည္ အခ်ိန္မေရြး လမ္းေပၚဆင္းလာႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းဆင္းျပန္လာေသာ ကေလးမ်ားသည္လည္း ေလတိုးမႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚ လည္ကာ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာႏိုင္ပါသည္။
စဥ္းစား၍ ရသေလာက္ပါ။ အျခားအခ်က္မ်ားစဥ္းစားမိပါက ေအာက္က ကြန္မန္႔ေဘာက္ တြင္ အၾကံျပဳေပးေစလိုပါသည္။
Ref: News of Myanmar
မည္သို႔ဆိုေစ? လမ္းေဟာင္းက သြားမလား? ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားမလား ? ဆိုရင္ေတာ့ (၁၀၀)မွာ (၉၉)ေယာက္က ဒီအျမန္လမ္းေပၚက သြားဘို႔ဘဲ ေရြးခ်ယ္ၾကမွာပါဘဲ။ ထိုသို႔ေရြးခ်ယ္သူမ်ားအတြက္ ယာဥ္ေမာင္းစဥ္ သတိထားသင့္ေသာ အခ်က္(အခ်ိဳ႔) ကို ေ၀မွ်လိုပါသည္။
(၁) လမ္းသည္ အဆင့္မီ အျမန္လမ္းတစ္ခု၏ အက်ယ္အ၀န္း မရွိေၾကာင္း သိရွိျပီးျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကားေက်ာ္တက္စဥ္ အထူးသတိထားရန္ လိုပါသည္။ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ေမာင္းႏွင္ေနစဥ္တြင္ ကားေက်ာ္ပါက ျမိဳ႔တြင္းလမ္းမ်ားကဲ့သို႔ စတီယာရင္ ခ်ိဳးေကြ႕၍ ေက်ာ္တက္လို႔ မရပါ။ တစ္ျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိမ္းကာေက်ာ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိမိမွ ေက်ာ္တက္လိုလွ်င္-
(a)ေက်ာ္တက္မည့္ ယာဥ္ေၾကာကို ၾကိဳ၍ ေနရာယူပါ။
(b) မိမိေရွ႕မွကားသည္ မိမိေက်ာ္တက္လိုသည့္အေၾကာင္း သိရွိပါေစ။
(c) အေကြ႔တြင္ မေက်ာ္တက္ပါႏွင့္။
(d) ယာဥ္ၾကီးမ်ားအား ေက်ာ္တက္စဥ္ စတီယာရင္အား ျမဲျမံစြာ ကိုင္တြယ္ထားပါ။ ကားၾကိးမ်ားမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေလအားေၾကာင့္ သင္၏ယာဥ္ ယိမ္းခါသြားႏိုင္ပါသည္။
ေနာက္ကားမွ ေက်ာ္တက္ေစရန္
(a) လမ္းေၾကာသည္ အေကြ႔အေကာက္ မရွိေသာ လမ္းျဖစ္ရပါမည္။
(b) ယာဘက္သို႕ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကပ္ထားေပးပါ။
(c) ေက်ာ္တက္ရန္ မီးျဖင့္ အခ်က္ျပပါ။
(d) မိမိအားေက်ာ္တက္ခြင့္သာေစရန္ ႏွင့္ ျမန္ျမန္ေက်ာ္ႏိုင္ေစရန္ မိမိ၏ ယာဥ္သြားႏႈန္းအားေလ်ာ့ခ်ေပးပါ။
(၂) ယခုလို မိုးတြင္းအခါ ႏွင့္ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ေမာင္းႏွင္သည့္အခါ
(a) မိမိကားေရွ႔တြင္ မိမိထက္ မီးေကာင္း၍ မိမိယာဥ္သြားႏႈန္းႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းရွိေသာ ယာဥ္တစ္စီးအား ေရွ႔ေျပးတင္ထားပါ။ ၄င္း၏ မီးႏွင့္ မိမိယာဥ္၏မီး ေပါင္းေသာ္ ျမင္ႏိုင္စြမ္းေသာ အကြာအေ၀းသည္ (၂)ဆ ျဖစ္လာပါသည္။
(b) အရမ္းလည္း မကပ္ပါေစႏွင့္။ ၄င္းအက္ဆီးဒင့္ျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္ေရွာင္တိမ္း (သို႔) ရပ္တန္႔ရန္ လံုေလာက္ေသာ အကြာအေ၀း အထိ ခြာထားပါ။
(c) ေရအိုင္ (သို႔) အျခားအဟန္႔အတားမ်ားကို မိမိ မျဖတ္သန္းခင္ ၄င္းျဖတ္သန္းသည္ကို ေလ့လာ၍ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ပါသည္။ ဥပမာ- ကားလမ္းယာဘက္ျခမ္းတြင္ အိုင္ေနေသာ ေရအိုင္အား ၄င္းျဖတ္သန္းသြားပါက မိမိက ၀ဲဘက္ ယာဥ္ေၾကာသို႔ ေျပာင္းလဲ ေမာင္းႏွင္ကာ ေရွာင္ရွားႏိုင္ပါသည္။
(၃) တံတားမ်ားကို ျဖတ္သန္းတိုင္း အရွိန္ေလွ်ာ့၍ ျဖတ္သန္းပါ။ တံတားႏွင့္ လမ္း အဆက္တြင္ မညီညာမႈေၾကာင့္ ယာဥ္တည္ျငိမ္မႈ ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။
(၄) လမ္းအေကြ႔တိုင္းတြင္ အရွိန္ေလွ်ာ့ကာ ျဖတ္သန္းပါ။ အခ်ိဳ႔ေနရာမ်ားတြင္ လမ္းသားသည္ ေကြ႔မည့္ဘက္သို႔ တိမ္းေစာင္းေပးရမည့္အစား ဆန္႔က်င္ဘက္သို႔ တိမ္းေစာင္းေနေသာ ေနရာမ်ား ရွိပါသည္။ လမ္းအေကြ႕တြင္ ယာဘက္ လမ္းပုခံုးေပၚသိူ႔ မနင္းမိပါေစႏွင့္။ ကြန္ကရိ ပုခံုးသားေပၚတြင္ ခ်ိဳင့္ခြက္ ရွိေနပါက အဆိုပါခ်ိဳင့္ထဲက်ျပီး အက္ဆီးဒင့္ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
(၅) ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ မီးကို တသမတ္တည္း အသံုးမျပဳပါႏွင့္။ မီးခ်လိုက္၊ မိးၾကီးထိုးလိုက္ လႈပ္ရွားေပးျခင္းျဖင့္ အျမင္အာရံုကို ျဖတ္လတ္ေနေစပါသည္။ တသမတ္တည္း အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ထိုးထားသည့္အခါ လမ္းေပ်ာက္သြားတတ္ပါသည္။
(၆) လမ္းေဘး၀ဲယာအား အျမဲ ေလ့လာပါ။ လမ္းလယ္ကၽြန္းေပၚတြင္ လႊတ္ေက်ာင္းထားေသာ ႏြားသည္ အခ်ိန္မေရြး လမ္းေပၚဆင္းလာႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းဆင္းျပန္လာေသာ ကေလးမ်ားသည္လည္း ေလတိုးမႈေၾကာင့္ လမ္းေပၚ လည္ကာ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာႏိုင္ပါသည္။
စဥ္းစား၍ ရသေလာက္ပါ။ အျခားအခ်က္မ်ားစဥ္းစားမိပါက ေအာက္က ကြန္မန္႔ေဘာက္ တြင္ အၾကံျပဳေပးေစလိုပါသည္။
Ref: News of Myanmar
No comments:
Post a Comment