လြန္ခဲ့သည့္တစ္ႏွစ္ခဲြက ဆင္ဆာ ကန္႔သတ္ခ်က္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးၿပီးသည့္ေနာက္ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီေသာ ျမန္မာျပည္ တြင္း ျဖစ္ရပ္မွန္ ဇာတ္လမ္း မ်ားစြာက သူတုိ႔ကို ကိုင္တြယ္ဖန္တီးမည့္သူမ်ားအား အသင့္ေစာင့္ႀကိဳေနေသာ္ လည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကမူ အမ်ားႀကိဳက္ဖန္တီးမႈ ၀ကၤပါထဲမွ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ေသးပါ။
ဆင္ဆာတားဆီးပိတ္ဆို႔ ခံထားရျခင္းေၾကာင့္ အႏုပညာထုတ္ကုန္မ်ား မေတာက္ေျပာင္ႏိုင္ေၾကာင္း ထပ္ တလဲလဲေျပာၾကားမႈမ်ား ၂၀၁၁ ႏွစ္ကုန္တြင္ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ပါသည္။ ဖန္တီးမႈအသစ္မ်ား ေမွ်ာ္မွန္း သေလာက္ မရရွိေသာ ေစာင့္ၾကည့္သူတို႔၏ ေ၀ဖန္သံမ်ား ညံလာျပန္ေသာအခါ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္း တိုးတက္ မလာျခင္းအတြက္ ေခတ္မီစက္ပစၥည္းကိရိယာ မျပည့္စံုမႈႏွင့္ ေငြေၾကးရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ ရွားပါးျခင္း ဆိုသည့္ စကားလံုးမ်ားက ေရွ႕တန္းေရာက္လာျပန္သည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းအခ်က္မ်ားက ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္တိုးတက္မလာျခင္းအတြက္ အတားအဆီး အစစ္အမွန္ မဟုတ္ေၾကာင္း ယေန႔ သက္ရွိ ထင္ရွား စိတ္၀င္စားဖြယ္ ဇာတ္လမ္း မ်ားက ျငင္းဆန္ေနပါသည္။
KNU ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ ကိုကိုးကၽြန္းက ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားသည့္ အေၾကာင္း ႐ိုက္ခ်င္ ပါသလား။ သက္ရွိထင္ရွား ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ထံတြင္ အနီးကပ္ေလ့လာ ႐ိုက္ကူးႏိုင္ ပါသည္။ ကမၻာေက်ာ္ပါပီလြန္ႏွင့္ Cast Away ေလာက္ေတာ့ ဖဒိုမန္းၿငိမ္းေမာင္ျဖစ္ရပ္ က ေက်ာ္ျဖတ္ သြားႏုိင္ သည့္ ကမၻာေက်ာ္ႏိုင္ဖြယ္ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ဇာဂနာက မခ်င့္မရဲျဖစ္စြာ ေျပာၾကားသည္။
၈၈ အေရးေတာ္ပံုက ေမြးထုတ္လိုက္သည့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ယခုျပင္ပကမၻာတြင္ သက္ရွိထင္ရွားရွိေန ပါေသးသည္။ ေျမာက္ပိုင္းေက်ာင္းသားမ်ားအေၾကာင္း ႐ိုက္လိုပါက ေျဖဆိုလုိသည့္ အေရးေတာ္ပံုေက်ာင္း သားေဟာင္းႀကီးမ်ား ျပည္တြင္းတြင္ ထင္ထင္ေပၚေပၚ ရပ္တည္လႈပ္ရွားေနပါသည္။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံတစ္၀န္း ၿခိမ္းေျခာက္ခံေနရသည့္ လယ္ယာေျမဆံုး႐ံႈးမႈျပႆနာအေၾကာင္း ႐ိုက္ျပလိုပါသလား။ ဆက္တင္အႀကီးႀကီးႏွင့္ စတူဒီယိုအႀကီးႀကီးမ်ားေဆာက္၍ ႐ိုက္ရန္မလိုပါ။ လယ္သမားႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဒြးေရာ ယွက္တင္ ေဆြးေႏြးေမးျမန္းလိုက္႐ံုႏွင့္ပင္ အစိုးရပုဂၢိဳလ္မင္းတို႔ထံ ထိေရာက္ေသာ သတင္းစကားပါး လိုက္ႏိုင္ ပါသည္။
အခ်က္အလက္မ်ား စုေဆာင္း၍ အေသအခ်ာစနစ္တက် ႐ိုက္ကူးပါက ကမၻာသို႔တင္ပို႔ႏိုင္ေသာ ဇာတ္လမ္းေပါင္း မ်ားစြာမွာ ႐ိုက္ကူးမကုန္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလြန္းလွသည္။
ခက္သည္က ယေန႔ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သည္ လူသားမ်ားအေပၚ အႏုပညာလႊမ္းမိုးမႈ အားႀကီးလြန္းသည့္အခ်က္ကို အသံုးမခ်ႏိုင္ဘဲ ျမန္မာ့လူမႈအသိုင္းအ၀ိုင္း၏ အေတြးအေခၚပိုင္းကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပစ္ႏိုင္သည့္ ထိေရာက္ အားေကာင္းေသာ သတင္းစကားပါးႏိုင္သည့္ ဇာတ္ကားမ်ဳိး မထြက္ေပၚႏိုင္ေသးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
႐ုပ္ရွင္ကားတိုင္းက သတင္းစကား ေပးႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာ္လည္း သမိုင္းတြင္သည့္ဇာတ္ကားတိုင္းကေတာ့ ပရိသတ္ကို အႏုပညာေျပာင္ေျမာက္မႈတစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ ေတြးေတာစရာ၊ သင္ခန္းစာယူစရာတစ္ခုခု ႀကီးႀကီးမားမားရွိေၾကာင္း ဇာတ္ၫႊန္းဆရာဦးရဲႏိုင္မိုးကေျပာသည္။
႐ုပ္ရွင္ကားတိုင္းတြင္ ေကာင္းမြန္သည့္မက္ေဆ့ခ်္ ေပးကိုေပးရမည္ဆိုသည့္ ပံုေသနည္းမွာ မျဖစ္သင့္ေသာ္ လည္း ႐ုပ္ရွင္ထဲက ျမင္ရ၊ ၾကားရသည့္ အေတြးအေခၚတစ္ခုသည္လည္း မက္ေဆ့ခ်္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ မက္ေဆ့ခ်္မ်ားမွာ ဖန္တီးသူကေပးေသာ္လည္း ခံစားသူက မရိပ္မိ၊ မရရွိျခင္းမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း ဒါ႐ိုက္တာ ရီေဇာ္ကေျပာၾကားသည္။
“ဒီတိုင္းျပည္မွာ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုဖန္တီးသူနဲ႔ ခံစားသူျပည္သူေတြက အျပန္အလွန္ ဖ်က္ဆီးေနၾကတာ။ ဖန္တီး သူက အေပါစားဖန္တီးတယ္။ အဲဒီအတြက္ အေပါစားကို စဲြလမ္းလာတဲ့ ျပည္သူဟာ အေပါစားပဲ ၾကည့္ခ်င္ေတာ့တယ္။ ၾကည့္တဲ့သူအႀကိဳက္လိုက္ၿပီး ဖန္တီးသူကလည္း အေပါစားပဲဖန္တီးေတာ့ အျပန္အလွန္ဖ်က္ဆီးသလို ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ဦးရဲႏိုင္မိုးကေျပာသည္။
ယေန႔ အခ်ဳိ႕ေသာ ျမန္မာဗီဒီယိုဇာတ္ကားမ်ားတြင္ ခါးေအာက္ပိုင္းျပက္လံုးမ်ား၊ လိင္အသားေပးျပကြက္မ်ား၊ အယူလဲြမွားေစသည့္ တင္ျပမႈမ်ားကို ႐ိုက္ကူးထားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာဇာတ္ကားကို မိမိ၏ကေလးမ်ားအား ၾကည့္႐ႈခြင့္ျပဳရန္ပင္ စိုးရိမ္ေနသည့္ မိဘမ်ားရွိေနၾကသည္။
ထို႔ျပင္ အင္မတန္မွ ထိရွလြယ္ေသာ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ထိခိုက္သည့္ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကိုပင္ ဟာသလုပ္ထည့္႐ိုက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ လူသိ ရွင္ၾကား ျပန္လည္ေျဖရွင္းေတာင္းပန္ရမႈမ်ားက ေရနစ္ေနသည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ကို ၀ါးကူထိုးႏွစ္ သလို ျဖစ္ေနျပန္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာအႏုပညာရွင္အခ်ဳိ႕ သံုးႏႈန္းေလ့ရွိသည့္ စကားတစ္ခြန္းက အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ပတ္သက္ရန္မလိုဟု ယူဆထားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
“ႏိုင္ငံေရးနဲ႔မပတ္သက္ခ်င္ဘူးလို႔ မေျပာၾကပါနဲ႔။ ေဟာလိ၀ုဒ္က မက္ေဒမြန္တို႔ ေဘာလံုးကြင္းထဲ ဆင္းၿပီး ေဘာလံုးကန္မေနဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔သမိုင္းရွိတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ Good Shephard လို စီအိုင္ေအေထာက္လွမ္းေရးတစ္ေယာက္ကို ဘယ္လိုေမြးထုတ္လဲဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားမ်ဳိး၊ သတင္း စာလြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ Nothing But The Truth လိုကားမ်ဳိး၊ အေမရိကမွာ ၀က္၀က္ ကဲြေအာင္ျမင္ေနတဲ့ West Wing လို ႐ုပ္သံစီးရီးဟာ လူငယ္ေတြ ႏုိင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားလာေစဖို႔႐ိုက္တဲ့ ဇာတ္ကားေတြပါ”ဟု ဇာဂနာကေျပာသည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္းသည္ တိုးတက္မလာျခင္းမွာ အခ်က္သံုးခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တရားခံ ရွာ သည့္အက်င့္ကို မျပင္ျခင္း၊ ေပၚပင္လုပ္သည့္အက်င့္ကို မျပင္ျခင္းႏွင့္ စာမဖတ္မေလ့လာ သည့္ဓေလ့ကို မျပင္ျခင္းတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း ဇာဂနာကေျပာသည္။
“စတူဒီယိုမရွိလို႔၊ စက္မရွိလို႔၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံုမရွိလုိ႔၊ ဆင္ဆာမူ၀ါဒစသျဖင့္ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ၀မ္းစာျဖည့္ဖို႔၊ ပရိသတ္လိုအင္ျဖည့္ဆည္းဖို႔၊ ဒါေတြအားမထုတ္ဘူး။ အစိုးရက ပိုက္ဆံေခ်းေပးဖို႔၊ အစိုးရက အရင္းအႏွီးထုတ္ေပးဖို႔ တစာစာေျပာေနမယ့္အစား ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း တုိင္တိုင္ပင္ပင္နဲ႔ အရည္အေသြး တက္ေအာင္ Brain Storming ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းခ်င္တယ္”ဟု ဇာဂနာကေျပာသည္။
သင္ယူေလ့လာစရာနည္းပါး၍ အေပ်ာ္ၾကည့္ဇာတ္ကားမ်ားသာ ေနရာရေနျခင္းက မည္သည့္ႏိုင္ငံတြင္မွ မရွိ သည့္ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေစ်းကြက္ရွိေနၿပီး ေရစီးေၾကာင္းထဲက ပရိသတ္မ်ားအႀကိဳက္ကိုသာ လိုက္ေလ်ာေန ၿခင္း ၊ Industry ထဲရွိ လူအားလံုးနီးပါးမွာ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္က်က် မလုပ္ႏိုင္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ဟု ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာ႐ုပ္ရွင္ပဲြေတာ္တြင္ ပရိသတ္အႀကိဳက္ဆံုးဆုရရွိခဲ့သည့္ Film Maker ကိုထြန္းထြန္းေအးကေျပာသည္။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အတန္း တိုးတက္ဖို႔အတြက္ စက္ပစၥည္းကိရိယာ မစံုလင္ျခင္းက အဓိကမက်ဘဲ ဖန္တီး မႈကသာ အဓိကက်သည္ဟု သူကလက္ခံထားသည္။
“ Hardware ပိုင္း မျပည့္စံုဘူးဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လက္မခံဘူး။ အခု MTV ေတြ႐ိုက္ေနတဲ့ ကိုအာကာ တို႔လို မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြေတာင္ DSLR ကင္မရာနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ ႐ိုက္ျပသြားႏိုင္တယ္။ အဓိကအခ်က္ ကေတာ့ ဒီ႐ုပ္ရွင္ Industry မွာ ပါ၀င္ပတ္သက္သူတိုင္းက ပ႐ိုမက်တာပဲ။ သ႐ုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ေအာင္ျမင္ လာရင္ ဒါ႐ိုက္တာျဖစ္ခ်င္တယ္။ တခ်ဳိ႕ ဇာတ္ၫႊန္းမရွိဘဲ တန္းၿပီးတည္းျဖတ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျပန္အလွန္ေလးစားမႈမရွိၾကဘူး”ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။
႐ုပ္ရွင္သည္ ႀကီးမားေသာအႏုပညာႏွင့္ အေတြးအေခၚကို ေပါင္းစပ္ထားသည့္ အရာတစ္ ခုျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံ တကာတြင္ ႏိုင္ငံေရးအရျဖစ္ေစ၊ အေတြးအေခၚအရျဖစ္ေစ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းကို ဦးေဆာင္ႏုိင္ သည္။ ေခတ္၏ အေတြးအေခၚကိုလည္း ထင္ဟပ္ျပသသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း ဂ႐ုတစိုက္ၾကည့္ဖို႔ လို အပ္သလို ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔၏ မ်က္ရည္ေတြကို ျပန္လည္သံုးသပ္ သင္ခန္းစာယူႏိုင္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးရဲႏိုင္မိုးကေျပာသည္။
ႏိုင္ငံတကာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္အမ်ားစုမွာ မိမိတို႔ေလာကအတြင္း ျပန္လည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေလ့ ရွိေသာ္ လည္း ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းတြင္ ျပန္လည္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ စိတ္၀င္စားမႈ မထက္ သန္လွၾကေပ။
႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္း ဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခုတြင္ ျပည္ပအႏုပညာရွင္တစ္ဦးက ျမန္မာတြင္ နာမည္ႀကီး မင္းသား၊ မင္းသမီး၊ ဒါ႐ိုက္တာမ်ား ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းတြင္ မည္မွ်ျပန္လည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံပါ သလဲဟု ေမးျမန္းခံခဲ့ရဖူးေၾကာင္း ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီးဦးရဲထြဋ္ကေျပာၾကားသည္။
ေရးသားသူ- ေအးသူစံ၊ ၾကဴၾကဴဟန္၊ ဇဲြဉာဏ္
7Day News Journal
No comments:
Post a Comment