*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Sunday, 29 December 2013

ကမၻာေက်ာ္သြားတဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုရဲ ႔ ေနာက္ကြယ္ဇာတ္လမ္း

ကမၻာေက်ာ္သြားတဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုရဲ ႔ ေနာက္ကြယ္ဇာတ္လမ္း

ေအာင္ခမ္း ( ရိုးရာေလး ) 

ပံုညာဘက္ျခမ္းမွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ကေလးမ ပံုကို အခ်ိဳ ႔လည္းသိသူမ်ား သိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ မုိနာလီဇာ ပန္းခ်ီကားအျဖစ္ေတာင္ တစ္ကမၻာ လံုး ေျပာစမတ္ျပဳသြားတဲ့ ဓာတ္ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း ဓာတ္ပံုကို Afghan Girl လို႔သာ ရိုးရုိးရွင္းရွင္းေပးထားပါတယ္။

သူမရဲ ႔ မ်က္လံုးမွာ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ေၾကာက္ရြံ ႔မွု၊ ေဒါသ၊ ဝမ္းနည္း ပူေဆြးမွု အျပင္ ပံုတစ္ပံုတည္းနဲ႔တင္ တစ္ကမၻာလံုးမွာ ျဖစ္ ပြားေန တဲ့ စစ္ပြဲေတြရဲ ႔ ဆုိးက်ိဳးကို ထင္ဟက္ေပၚလြင္ေစခဲ့ ပါတယ္။ 

၁၉၈၄ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုီဗီယက္နဲ႔ အာဖဂန္တို႔ စစ္ျဖစ္ပြားေန ခ်ိန္ ျဖစ္ျပီး ဆီဗီယက္ တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ဗံုးဝင္ၾကဲေတာ့ Sharbat Gula ရဲ ႔ မိဘ ၂ ပါးစလံုးဟာ ဗံုးဒဏ္ေၾကာင့္ ေသဆံုး ကုန္ ပါတယ္။ က်န္ရွိတဲ့ သူမ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပါကစၥတန္နယ္ဘက္က ဒုကၡသည္ စခန္းတစ္ခု ကို ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး စုိးရိမ္ထိတ္လန္႔စြာပဲ အသက္ရွင္ေနထိုင္ ရပါတယ္။ အေမရိကန္ ဓာတ္ပံု ဂ်ာနယ္လစ္ တစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ Steve McCurry ဟာ ဒုကၡသည္စခန္းကို မနက္ေစာေစာ ေရာက္ရွိျပီး အသက္ ၁၂ ႏွစ္သာ ရွိေသး တဲ့ Sharbat Gula ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ခြင့္ ေတာင္းပါတယ္။ Nikon FM2 ကင္မရာ ကို အသံုးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး Nikkor 105mm F2.5 Lens ကို တပ္ဆင္ထားပါေသးတယ္။ 

၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ အေရာက္မွာေတာ့ National Geographic မဂၢဇင္းရဲ ႔မ်က္ႏွာဖံုး ကာဗာ အျဖစ္ အတင္ခံ ရျပီး ကမၻာေက်ာ္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ အာဖဂန္စစ္ပြဲကိုတင္မကပဲ တစ္ကမၻာလံုးမွာ စစ္ေဘးဒုက ၡခံစား ေနရတဲ့ လူထု တစ္ရပ္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ခဲ့ရျပီး ဒုတိယ မုိနာလီဇာ ပန္းခ်ီကား အျဖစ္ေတာင္ ေျပာစမတ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ဓာတ္ပံုထဲက ကေလးမဟာ အာဖဂန္ကို ျပန္သြားခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ကေလး ၃ ဦးရပါတယ္။ သူမကို တစ္ကမၻာလံုး လိုက္ရွာ ေပမယ့္ မေတြ႔႔ပါဘူး။ ၁၇ ႏွစ္ၾကာမွ အာဖဂန္မွာ ျပန္ လည္ ေတြ႔ရွိ ခဲ့ျပီး သူမ ကုိ ယခင္က ရိုက္ကူးေပးခဲ့တဲ့ Post အတိုင္း ေနာက္တစ္ပံု (ညာပံု) ကို ရိုက္ကူးေပးခဲ့ ပါတယ္။ 

သူမ နာမည္ကိုလည္း ၁၇ ႏွစ္ၾကာျပီးမွ သိၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဓာတ္ပံုကို Afghan Girl လို႔သာ ရုိးရုိး ရွင္းရွင္း အမည္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါ တယ္။ 
.
Ref: wiki

http://www.yoyarlay.com/international-news/usa/39459-afgan-girl-s-story

.

ပံုညာ ဘက္ျခမ္းမွာ ျမင္ေတြ႔ေနရတဲ့ ကေလးမ ပံုကို အခ်ိဳ ႔လည္းသိသူမ်ား သိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယ မုိနာလီဇာ ပန္းခ်ီကား အျဖစ္ေတာင္ တစ္ကမၻာ လံုး ေျပာစမတ္ျပဳသြားတဲ့ ဓာတ္ပံု ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္း ဓာတ္ပံု ကို Afghan Girl လို႔သာ ရိုးရုိး ရွင္းရွင္းေပးထားပါတယ္။


သူမရဲ ႔ မ်က္လံုးမွာ အဓိပၸါယ္မ်ားစြာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ ေၾကာက္ရြံ ႔မွု၊ ေဒါသ၊ ဝမ္းနည္း ပူေဆြးမွု အျပင္ ပံုတစ္ ပံုတည္းနဲ႔တင္ တစ္ကမၻာလံုးမွာ ျဖစ္ ပြားေန တဲ့ စစ္ပြဲေတြရဲ ႔ ဆုိးက်ိဳးကို ထင္ဟပ္ ေပၚလြင္ေစခဲ့ ပါတယ္။ 
 

၁၉၈၄ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုီဗီယက္နဲ႔ အာဖဂန္တို႔ စစ္ျဖစ္ပြားေန ခ်ိန္ ျဖစ္ျပီး ဆီုဗီယက္ တိုက္ေလယာဥ္ မ်ား ဗံုးဝင္ၾကဲေတာ့ Sharbat Gula ရဲ ႔ မိဘ ၂ ပါးစလံုးဟာ ဗံုးဒဏ္ေၾကာင့္ ေသဆံုး ကုန္ ပါတယ္။ က်န္ရွိတဲ့ သူမ ေဆြမ်ိဳးေတြနဲ႔ ပါကစၥတန္ နယ္ဘက္က ဒုကၡသည္ စခန္းတစ္ခု ကို ေရာက္ရွိခဲ့ျပီး စုိးရိမ္ထိတ္လန္႔စြာပဲ အသက္ရွင္ေနထိုင္ ရပါတယ္။ အေမရိကန္ ဓာတ္ပံု ဂ်ာနယ္လစ္ တစ္ဦး ျဖစ္တဲ့ Steve McCurry ဟာ ဒုကၡ သည္စခန္းကို မနက္ေစာေစာ ေရာက္ရွိျပီး အသက္ ၁၂ ႏွစ္သာ ရွိေသး တဲ့ Sharbat Gula ကို ဓာတ္ပံုရိုက္ ခြင့္ ေတာင္းပါတယ္။ Nikon FM2 ကင္မရာ ကို အသံုးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ျပီး Nikkor 105mm F2.5 Lens ကို တပ္ဆင္ထားပါေသးတယ္။


၁၉၈၅ ခုႏွစ္ ဇြန္လ အေရာက္မွာေတာ့ National Geographic မဂၢဇင္းရဲ ႔မ်က္ႏွာဖံုး ကာဗာ အျဖစ္ အတင္ခံ ရျပီး ကမၻာေက်ာ္ ဓာတ္ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ လာခဲ့ပါတယ္။ အာဖဂန္စစ္ပြဲ ကိုတင္မကပဲ တစ္ကမၻာလံုးမွာ စစ္ေဘး ဒုက ၡခံစား ေနရတဲ့ လူထု တစ္ရပ္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ပံုတစ္ပံု ျဖစ္ခဲ့ရျပီး ဒုတိယ မုိနာလီဇာ ပန္းခ်ီကား အျဖစ္ေတာင္ ေျပာစမတ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။
 
 ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ေရာက္ေတာ့ ဓာတ္ပံုထဲက ကေလးမဟာ အာဖဂန္ကို ျပန္သြားခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္က်ျပီး ကေလး ၃ ဦးရပါတယ္။ သူမကို တစ္ကမၻာလံုး လိုက္ရွာ ေပမယ့္ မေတြ႔႔ပါဘူး။ ၁၇ ႏွစ္ၾကာမွ အာဖဂန္မွာ ျပန္ လည္ ေတြ႔ရွိ ခဲ့ျပီး သူမ ကုိ ယခင္က ရိုက္ကူးေပးခဲ့တဲ့ Post အတိုင္း ေနာက္တစ္ပံု (ညာပံု) ကို ရိုက္ကူးေပးခဲ့ ပါတယ္။

သူမ နာမည္ကိုလည္း ၁၇ ႏွစ္ၾကာျပီးမွ သိၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဓာတ္ပံုကို Afghan Girl လို႔သာ ရုိးရုိး ရွင္းရွင္း အမည္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါ တယ္။


Ref: wiki
ေအာင္ခမ္း ( ရိုးရာေလး )

http://www.yoyarlay.com/international-news/usa/39459-afgan-girl-s-story


No comments:

Post a Comment