အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ လာသည့္ တိုင္ ထိုအျခင္း အရာတို႔ ကို ျပန္ေတြးလိုက္တိုင္း ဦးဟင္းပန္း ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသး။ မိမိ၏ မကြၽမ္း က်င္ေသာေဆး ပ ညာေၾကာင့္ ေၾကြလြင့္ ခဲ့ရသည့္ ဝိညာဥ္ မ်ားကို ရည္စူးၿပီးေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ျပဳ အမွ်ေဝျခင္း တို႔ကို အခြင့္သာတိုင္း သူလုပ္ခဲ့သည္။
”ေစတနာကေစတနာ ပဲ၊ အမွားက အမွား ပဲ ကိုယ္ကယ္ေပးႏိုင္ ခဲ့တဲ့ လူေတြ အတြက္ ဝမ္းသာ ရသလို ကိုယ့္ အမွား ေၾကာင့္ ဖိတ္စင္ ခဲ့ရတာေတြကို အခုထိ ေမ့မရေသးဘူး”ဟု သူကေျပာသည္။
ဧရာဝတီတိုင္း ငပုေ တာၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရွိ ရြာေပါင္း ၂ဝ နီးပါး ကို တစ္ဦးတည္း တာဝန္ယူ ထားရေသာ တစ္ဦး တည္းေသာ က်န္းမာေရး လုပ္သား၏ လက္တို လက္ေတာင္း အျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ ခဲ့ၿပီးေနာက္ တြင္ေတာ့ သက္လတ္ပိုင္း အရြယ္ ဦးဟင္းပန္း ကိုရပ္ရြာ က ေဆးဆရာ အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ အားထား လာခဲ့သည္။
”အမွန္ေတာ့ ေဆးကု စားဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲ့လိုပဲ လိုအပ္ခ်က္ အရအေျခ အေနအရ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ကိုကလည္း ဝါသနာ ပါတာက ေန တျဖည္းျဖည္း လုပ္ျဖစ္သြားတာပဲ”ဟု ဖိုးၾကာအိုင္ ရြာသား အသက္ ၆၂ ႏွစ္ အရြယ္ ဦးဟင္းပန္း ကေျပာသည္။
သို႔ရာတြင္ သူသည္ ေဆးပညာ ကို စနစ္တက် သင္ၾကား ခံခဲ့ရ သူမဟုတ္။ ျမင္ပါ မ်ားေတာ့ ယဥ္ဆိုသလို အေျခအေန သာ ျဖစ္ရာ အမွားအယြင္း တို႔က မလြဲမေရွာင္သာ ရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူ မွ ေဆးမကုေပး လွ်င္လည္း မျဖစ္။ တစ္ဦး တည္းေ သာက်န္းမာေရး လုပ္သားက ေလွခရီး ၃ နာရီ အကြာ ေရေက်ာ္ႀကီး ရြာတြင္သာ ရွိသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔ရြာ အနီးအနားေက်း ရြာမ်ား ကို သူကသာ တာဝန္ယူ ထားရ သည့္ အေျခအေန။ အသည္း အသန္ ျဖစ္လာ မွ ေရေက်ာ္ႀကီး ကို သြားခိုင္း ရ သည္။ ေသေရး ရွင္ေရး ဆိုလွ်င္ အနီးဆံုး ေဆး႐ံု က လည္း ငပုေတာ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ သာရွိရာ အေၾကြအလြင့္ တို႔က ျဖစ္သင့္ သည္ထက္ ပိုခဲ့သည္ဟု သူက ဆို သည္။
ယခင္ အစိုး ရမ်ား လက္ ထက္ က ရပ္ရြာ ၏ က်န္းမာေရး သည္ အရပ္ေဆး ဆရာမ်ား အေပၚတြင္သာ မွီခိုေနခဲ့ ရ သည္။ ထို အရပ္သား ေဆးဆရာ မ်ား သည္ အမွန္ ဆိုရလွ်င္ ေဆးပညာ ကို ဟုတ္တိပတ္တိ သင္ယူခဲ့ၾကရသူမ်ား မဟုတ္။ နီးစပ္ရာ ေဆးေပးေဆးထိုး တို႔ ကို အတုျမင္ အပ္သင္ မ်ားသာ ျဖစ္ရာ ခပ္ရွင္းရွင္းေျပာရ လွ်င္ အပ္ပုန္း သို႔မ ဟုတ္ ရမ္းကု မ်ားသာ ျဖစ္သည္။
ယခု အစိုးရ လက္ထက္ တြင္လည္း ေက်းလက္ေဒသ အမ်ားစု ရွိ လူအမ်ား သည္ က်န္းမာေရး အတြက္ အဆိုပါ အပ္ပုန္းေခၚေခၚ ရမ္းကုေခၚေခၚ အရပ္ ေဆးဆရာမ်ား အေပၚ မွီခိုေနရဆဲ ျဖစ္ သည္ကို အထင္ အရွားေတြ႕ေနရသည္။
ၿမန္မာႏုိင္ငံ ၌ေက်းလက္ေဒသမ်ား တြင္ေနထုိင္ၾကသူမ်ား မွာ ခုနစ္ဆယ္ ရာခုိင္ ႏႈန္းေက်ာ္ရွိျပီး သံုးဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္း သာ ၿမိဳ႕ေပၚ၌ ေနထုိင္ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ ေသာ္လည္း အဆုိပါ သံုးဆယ္ရာခုိင္ႏႈန္း တြင္ ၿမဳိ႕ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ ဒလ၊ ေရႊ ျပည္သာႏွင့္ လႈိင္သာယာ တို႔ကဲ့သို႔ ေန ရာမ်ိဳး ဆိုပါက ၿမိဳ႕တစ္ခု အျဖစ္ေျပာ ၍ မရဘဲ ယင္းေဒသရွိ က်န္းမာေရး ေစာင့္ ေရွာက္မႈမွာ လည္း အေတာ္ပင္ နိမ့္ က် ေနေသးေၾကာင္း ေက်းလက္ေဒသ မ်ား တြင္ အရန္ သား ဖြားသင္တန္းမ်ား လုိက္လံ ေပးေနသည့္ သင္တန္း ပို႔ခ်သူ အျငိမ္းစား ဆရာဝန္ ေဒါက္တာ မီမီကို က ေျပာသည္။
”ခုနစ္ဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္း ကေတာ မွာ ေနတယ္လို႔ေျပာေပမယ့္ က်န္တဲ့သံုး ဆယ္ ရာခုိင္ႏႈန္းထဲ မွာ လည္း ေတာ လိုေနရာေတြ ပါေနတာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ အားလံုးေပါင္း ရွစ္ ဆယ့္ ငါး ရာခုိင္ႏႈန္း က ေက်း လက္ေဒသေတြမွာ ေနတယ္ လုိ႔ေျပာလုိ႔ရတယ္”ဟုေဒါက္တာမီမီကို က ေျပာသည္။
အဆုိပါ ေက်းလက္ေနျပည္သူမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ ငံေတာ္ အစိုးရ က တရားဝင္ ခန္႔အပ္ေပးထားေသာ က်န္းမာေရးမွဴး မ်ားႏွင့္ သားဖြား ဆရာမမ်ားေပၚတြင္ ၎တို႔ က်န္းမာေရး ကိစၥ အဝဝ၏ အ ေၾကာင္း အက်ိဳး အေကာင္း အဆိုးကို ပံု အပ္ ထားၾကရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ရွိ ေျခာက္ေသာင္း ငါးေထာင္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေရအတြက္ ရွိသည့္ ေက်းရြာမ်ား
အတြက္ ေက်းရြာ တစ္ရြာလွ်င္ သားဖြား ဆရာမ တစ္ဦး ခန္႔ထားရန္ က်န္းမာေရး ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ရည္မွန္းခ်က္ မ်ား ထားရွိခဲ့ေသာ္ လည္း ယခုအခ်ိန္ အထိ ယင္းသို႔ ခန္႔အပ္ထားႏုိ င္မႈ မရွိေသးေပ။
ထုိအခါတြင္ က်န္းမာေရး အတြက္ လက္ လွမ္း မမီႏိုင္သည့္ေက်းရြာေဒသ မ်ားတြင္ အေရးေပၚက်န္းမာေရး အေျခ အေနႀကံဳလာရသည့္ အခါ ေဆးထုိး တတ္႐ံု မေတာက္ တေခါက္ သင္ထားေသာ ပညာေလးျဖင့္ ကု စားေနၾကသည့္ အပ္ပုန္း ရမ္းကုတုိ႔ လက္ထဲ ကို ေက်းလက္ျပည္သူ တုိ႔၏အသက္ ကိုထုိးအပ္ လုိက္ရေတာ့ သည္။
”ၿမိဳ႕ေပၚမွာေတာင္ မွ အထူးကု ဆရာဝန္ႀကီးေတြ ေဆးထိုး မွားလုိ႔ဆုိျပီး ေအာ္ဟစ္ေနၾက တာ ေျပာေနၾက တာ ရွိ ေပမယ့္ ေက်းလက္ေဒသ မွာက်ေတာ့ မေျပာရဲ ဘူးေလ။ ဒီလုိမ်ိဳး ဇာတ္လမ္းျပီးသြားတာ မ်ိဳးေတြ မေရ မတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိလိမ္႔မယ္ ထင္ပါတယ္”ဟု ေဒါက္တာ မီမီကိုက ေျပာသည္။
ၿမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ ဆမအေရ အတြက္ အရ ၾကည့္ ပါ က ဆရာဝန္ သံုးေသာင္း ခုနစ္ေထာင္ေက်ာ္ ရွိေသာ္ လည္း အစိုးရ ၏ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္း မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္သူမွာ တစ္ေသာင္းေက်ာ္ ခန႔္ရွိျပီး ပုဂၢလိက က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား တြင္ လုပ္ကိုင္ေနသူ မွာ ႏွစ္ေသာင္းနီး ပါး ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အဆုိပါ ဆမလက္မွတ္ရ သံုးေသာင္း ခုနစ္ေထာင္ အနက္ ႏုိင္ငံျခား တြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူ၊ ေသဆံုး သြားသူ မ်ားႏွင့္ ဆရာဝန္ အလုပ္မလုပ္ကုိင္ ေတာ့သူ စသည့္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပည္တြင္း က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား တြင္ လုပ္ကိုင္ႏုိင္မႈ မရွိေသာ ဆရာဝန္ မ်ားလည္း ပါဝင္ သည္။
က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာန အေန ျဖင့္ေက်း လက္ေဒ သ မ်ား အတြက္ တုိက္ နယ္ေဆး႐ံု မ်ားတြင္ ေက်း လက္ ဆရာဝန္ မ်ားကို ခန္႔အပ္ေပးေသာ္လည္း မ်ား ေသာအားျဖင့္ တကယ္တမ္း လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ မႈ အား နည္းေၾကာင္း ေဒါက္ တာ မီမီကို က သံုးသပ္သည္။
”က်န္းမာေရး ဝန္ၾကီးဌာန တုိက္ နယ္ဆရာဝန္ေတြ ခန္႔ထားေပးေပမယ့္ မျပည့္ မစံုနဲ႔ မို႔ မလုပ္ႏုိင္တာေတြ မ်ားတယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေက်းလက္ တုိက္နယ္ ဆရာဝန္ အျဖစ္ ခန္႔လုိက္ရင္ ထြက္ေျပး သြားၾကတာ မ်ားတယ္” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယင္းေၾကာင့္ေက်းလက္ေဒသ မ်ား တြင္ ဆရာဝန္ မ်ား ပို႔ေပးႏုိင္ရန္ အတြက္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္မွ စ၍ ေဝး လံေခါင္ဖ်ား ေသာေဒသမ်ား မွ ေဆးေက်ာင္း တက္ခ်င္ သူမ်ား အတြက္ ေဆးေက်ာင္း ဝင္ခြင့္အ မွတ္ကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေခၚယူေပးခဲ့သည္။
”ေက်းလက္ ဆရာဝန္ မလုပ္ခ်င္ တာမဟုတ္ဘူး။ ေတာင္အာဖရိက တို႔၊ မေလးရွားတုိ႔ ကလည္း ေက်း လက္ ဆရာ ဝန္ေတြေခၚတယ္။ အဲဒီ မွာ သြားလုပ္ၾကတယ္။ သူ တုိ႔ ဆီက ေက်းလက္ေဒါက္တာေတြ ဆုိရင္ ေတာမွာ သြားလုပ္တာပဲ။ ဒါေပမဲ့ လစာ ထုိက္ထုိက္ တန္တန္ရၾကတယ္”ဟု ၎က ဆုိသည္။
ယင္းသို႔ေက်းလက္ ဆရာဝန္ အ ျဖစ္ လုပ္ ကိုင္မည့္သူ ရွားပါးျခင္း၊ သား ဖြား ဆရာမမ်ား အေရအတြက္ မလံု ေလာက္ျခင္း၊ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးျခင္းႏွင့္ အသိပညာ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းတုိ႔က ေက်းလက္ ေဒသမ်ားတြင္ အပ္ ပုန္း မ်ားၾကီး စိုးေန ျခင္းကို မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ လုပ္ေနသ လုိပင္ ျဖစ္သည္။
ေက်းလက္ ဆရာဝန္မ်ား ခန႔္အပ္ လုိက္ ထြက္ေျပးလုိက္ႏွင့္ ပင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ သံုး ပံုႏွစ္ ပံုေက်ာ္ ရွိသည့္ ေက်း လက္ေန လူတန္းစားမ်ား အတြက္ က်န္း မာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ မွာ လြန္စြာ လစ္ ဟာေနေၾကာင္း အၿငိမ္းစားၫႊ န္ၾကားေရးမွဴး တစ္ဦးက ေျပာသည္။
အပ္ပုန္း ဆိုသည္မွာ ေဆး႐ံု တြင္ လုပ္ကိုင္ေနေသာ အလုပ္သမား မ်ား ထဲမွ အနည္းငယ္ ပါးနပ္ သူမ်ား ၊ ေဆး႐ံု မ်ား၊ ေဆးခန္းမ်ား တြင္ လက္တုိ လက္ ေတာင္းလုပ္ ရင္း အ နည္းငယ္ နားလည္ လာသည့္အ ခါ ေမြးရပ္ျပန္ ၍ေဆးကုစား ၾကသူမ်ား အျပင္ စပ္ေဆး တြဲေရာင္းခ် သူ မ်ား၊ အခ်ဳိ႕ေသာ အရန္သားဖြား ဆရာမ မ်ားႏွင့္ ဆမ မရွိပါဘဲ အေၾကာင္း အမ်ိဳး မ်ိဳးျဖင့္ အနည္းငယ္ ရရွိထားေသာ ဗဟု သုတျဖင့္ အပ္ကိုင္ ကုသေနသူမ်ားကို အပ္ပုန္းဟု ေခၚဆုိျခင္း ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ရွိ တည္ဆဲ ဥပေဒ အရ ဆမရ ဆရာ ဝန္မ်ားသာ အပ္ကိုင္ ကုသခြင့္ ရွိျပီးသူနာျပဳမ်ား၊ စစ္စတာမ်ား ပင္လွ်င္ဆရာဝန္ ၏ႀကီးၾကပ္မႈ ေအာက္ရွိ ေဆး႐ံု မ်ားတြင္သာ ေဆးထုိးခြင့္ ရွိျပီး ျပင္ပမည္
သည့္ေနရာတြင္ မွ အပ္ ကိုင္ခြင့္ မရွိေပ။
”ထဘီနီျပာေတာင္ ထိုးခြင့္ မရွိဘူး။ ဆမ ရွိမွ လူနာေဆးကုပိုင္ခြင့္ ရွိတာဆုိေတာ့ အဲေတာ့ ဒီဆရာဝန္ ကိုေက်း လက္ေရာက္ေအာင္ လုပ္မွျဖစ္မွာေပါ့။ အရန္ သားဖြား ဆရာမေတြ သူနာျပဳေတြ ကေလး ေမြးေပး တယ္ေပ့ါ။ ဒါေပမဲ့ သူတို ႔မွာ ကေလးေမြးတဲ့ အခါ သားအိမ္ က်ံဳ႕ေဆး ကိုထုိးပါ ဆုိတဲ့ တရားဝင္ေျပာထား တာ မရွိေသးဘူး”ဟု ေဒါက္တာ မီမီကို က ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ အပ္ပုန္း မ်ား ႀကီးစိုးေန ျခင္း ကို ဝန္ၾကီးဌာနမ်ား အေနျဖင့္ သိပင္ သိေသာ္ျငား လည္း တကယ္ တမ္း အေရး ယူေဆာင္ရြက္ရန္ အတြက္ ခက္ခဲေနဦး မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး က သံုးသပ္သည္။
အပ္ပုန္း မ်ားကို ဥပေဒနည္းလမး္ အရ ေျဖရွင္းလို႔ ရေသာ္လည္း ၎တုိ႔ ကို ေျဖရွင္း ပါက ၎တုိ႔ေနရာ၌ မည္ သူမ်ား ကို ထားမလဲ ဆိုသည္ မွာ ေမးခြန္းတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ယင္းေၾကာင့္ အပ္ပုန္းမ်ားကို စုစည္းျပီး အသိ ပညာေပးျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ျပီး လြဲေနေသာ လမ္းေၾကာင္း ကို တည့္ေပးပါက တစ္မ်ိဳး တစ္ဖံုေျပာင္းလဲ သြားႏုိင္ေၾကာင္းလည္း ေဒါက္တာမီမီကို က ေျပာသည္။
”ဒီေလာက္ေတာင္ လုပ္ခ်င္ေနၾက တာ သူတုိ႔ကို သင့္ေတာ္တဲ့ သင္တန္းတစ္ ခုေပးျပီး သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာ တစ္ခုမွာ ထားဖုိ႔ က်ေတာ့ အရန္သားဖြား သူနာျပဳ ေတြလည္း သူ တုိ႔လည္း အပ္ကိုင္ျပီး ကိုယ့္ဘာသာ ကုသေပးေနရင္ အပ္ပုန္းထဲ ပါတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔လည္း ရြာမွာ သူတုိ႔ ကိုပဲ အားကိုးေနရတာ”ဟု ၎က ေျပာ သည္။
ယင္း ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ မွ ေက်ာင္းသားေဆးခန္း ဟု လူသိ မ်ားေသာ မယ္ေတာ္ေဆးခန္း ပဲ့ကိုင္ရွင္ ေဒါက္တာ စင္သီယာေမာင္ က အလြန္ သတိထား ကိုင္ တြယ္ရ မည့္ ကိစၥ ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေသခ်ာ စနစ္တက် စိစစ္ခြင့္ျပဳ ပါက ထိေရာက္ အက်ိဳးရွိမည့္ အေန အထားျဖစ္ေၾကာင္း ဆ ိုထား ခဲ့ဖူးသည္။
”ကြၽန္မတို႔ ဆီမွာ သင္တန္း တက္ထားတယ္။ သူ႔ရြာ သူျပန္ျပီး က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ ေပးေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒါ ကလည္း အပ္ပုန္း ပဲေပါ့။ သူတို႔ ကို အစိုးရ က မြမ္းမံ သင္တန္းေပး၊ စာေမးပြဲ ျပန္စစ္၊ အရည္ အခ်င္း ျပည့္ မီရင္ တရားဝင္ က်န္းမာေရး လုပ္သားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ရင္ အစိုးရ လည္း ဝန္ေပါ့ မယ္။
ရပ္ရြာ အ တြက္ေရာ သူတို႔ အတြက္ပါ အဆင္ေျပမယ္ေလ”ဟု ေဒါက္တာ စင္သီယာေမာင္ က ေပၚျပဴ လာနယူးစ္ သို႔ မွတ္ခ်က္ျပဳထား ဖူးသည္။ အရပ္ေဆးဆရာ မ်ားကို တရားဝင္ ေခါင္းစဥ္ တစ္ခုျဖင့္ ေဆးကု သခြင့္ေပး မည္ ဆိုပါက ယင္းသည္ အလြန္ပင္ အျငင္းပြား ရမည့္ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။
သစ္ မရခင္ စပ္ၾကား ဝါးႏွင့္ေပါင္းကြပ္ ရမည္ ဆိုပါ ကလည္း ထိုဝါးသည္ ပိုး မထိုးထား ေသာ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာ သည့္ ဝါးသာ ျဖစ္သင့္ သည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ မူ ”ကြၽန္ ေတာ္ မွားခဲ့သလိုမ်ိဳး အဲ့ဒါေၾကာင့္ မေသ သင့္ ဘဲေသခဲ့ ရတဲ့သူေတြ ထပ္ မရွိေစခ်င္ေတာ့ဘူး”ဟု ဦးဟင္းပန္းက သက္ျပင္း တစ္ခ်က္ ေလးေလး ပင္ပင္ ခ်ရင္း ဆိုပါသည္။
ျမတ္စုျငိမ္း
From...Latest Myanmar News
No comments:
Post a Comment