*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Monday, 30 June 2014

မနက္စာ က ဘာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာ လံုးရဲ႕ အေရးႀကီး ဆံုး အစာျဖစ္ေန သလဲ?

 မနက္စာက ဘာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာလံုးရဲ႕ အေရးႀကီးဆံုး အစာျဖစ္ေန သလဲ?

ေန႔တစ္ေန႔ရဲ႕ အစမွာ စားရတဲ့ မနက္စာက တစ္ေန႔တာလံုး အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး အစာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မနက္စာကို မျဖစ္မေန စားသင့္ေၾကာင္း မၾကာခဏ ၾကားဖူး ၾကမွာပါ။

ဒါေပမဲ့ အၿပိဳင္အဆိုင္ မ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ႀကီးမွာ ေနာက္ေကာက္က် မက်န္ခဲ့ဖို႔ အတြက္ အမ်ားစုက အလုပ္ ေလာဘႀကီး ေနတတ္ ၾကပါတယ္။

မနက္မနက္ အလုပ္ခ်ိန္ မွီေအာင္၊ ေက်ာင္းခ်ိန္မွီေအာင္ လံုးပန္း ေနရတာနဲ႔ မနက္စာ စားဖို႔ အခ်ိန္ မေပးႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ထမင္းစားပြဲမွာ ထိုင္ခံုနဲ႔ အက်အန ထိုင္ၿပီး ေအးေဆး စားဖို႔ ေနေနသာသာ ေကာ္ဖီ တစ္ခြက္ ကိုေတာင္ အျပင္ထြက္ ခါနီးမွ အျမန္မ်ိဳခ် ေနရတဲ့ အလုပ္မ်ားသူ ေတြမွ အမ်ားႀကီးပဲ။ တကယ္ဆို မနက္စာက က်န္းမာေရး အတြက္ အေရးႀကီးဆံုး အစာပါ။

ဒီစကား အပ္ေၾကာင္း ထပ္ေအာင္ ၾကားေနရေပမယ့္ ဒါအမွန္တရားပါ။ တစ္ညတာလံုးမွာ ဘာမွမစားဘဲ အိပ္ေနတာေၾကာင့္ ဟာေနတဲ့ အစာအိမ္ အတြက္ အိပ္ရာႏိုးခ်ိန္မွာစားတဲ့ မနက္စာက အေရးႀကီးပါတယ္။ မနက္စာဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စာလံုး Break fastရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ကလည္း ဥပုသ္ (fast)ကို ျဖတ္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။

မနက္တိုင္း မနက္စာ ပံုမွန္ စားေနသူ ေတြဟာ မစားသူေတြထက္ ပိုၿပီး က်န္းမာ ေနေၾကာင္းကုိ ေလ့လာခ်က္ ေျမာက္ျမားစြာ အရ ေတြ႔႐ွိ ရပါတယ္။ မနက္စာကေန ရ႐ွိတဲ့ အက်ိဳးထူး ေတြကေတာ့ အားအင္ေတြ ျပည့္ဝ ေနျခင္းနဲ႔ တစ္ေန႔တာလံုး အာ႐ုံစူးစုိက္မႈ ေကာင္းေနျခင္းတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ၾကားရာမွာ ပိုစိတ္ဝင္ စားၿပီး စာေတြ ပိုမွတ္မိလြယ္ ေစပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေရာဂါဘယ ေတြမွလည္း ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသူေတြ အေနနဲ႔လည္း မနက္စာ စားသင့္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဝိတ္ေလွ်ာ့ခ်င္လို႔ မနက္စာကုိ ေလွ်ာ့စားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မနက္စာကို ေလွ်ာ့စားျခင္းက မပိန္ေစတဲ့အျပင္ ပိုလို႔ေတာင္ ဝလာေစ ႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာခ်က္ေတြအရ မနက္စာ မစားသူေတြက အဝလြန္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ မနက္စာကို မစားဘဲ ေနလိုက္ျခင္းဟာ ေနာက္ပိုင္းစားတဲ့ ေန႔လယ္စာေတြ၊ ညစာေတြကို အဝအၿပဲ စားလိုစိတ္ ျဖစ္ေပၚ ေစလို႔ပါ။ ဒါ့အျပင္ က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီၫြတ္တဲ့ Fast Food ေတြ ကုိလည္း ပိုစား မိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မနက္စာမစားသူေတြဟာ စားသူေတြထက္ စာရင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာ က်ဥ္း ေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္။

မနက္စာမွာ စားေလ့႐ွိတဲ့ ေကာက္ႏွံေတြပါတဲ့ ေပါင္မုန္႔ေတြ၊ Cereal ေတြကလည္း က်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းေစပါတယ္။ Antioxidant သတၱဳဓာတ္နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ပါ႐ွိတာေၾကာင့္ အဲဒီမနက္စာေတြကို ပံုမွန္စားေပးျခင္းျဖင့္ အသက္႐ွည္ က်န္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ မနက္စာကို မနက္တိုင္း အခ်ိန္ေပးၿပီး စားေပး သင့္ပါတယ္။

Credit - Original up-loader

ေန႔တစ္ေန႔ ရဲ႕ အစ မွာ စား ရတဲ့ မနက္စာ က တစ္ေန႔တာ လံုး အတြက္ အေရးႀကီး ဆံုး အစာ ျဖစ္ တာေၾကာင့္ မနက္စာ ကို မျဖစ္မေန စားသင့္ေၾကာင္း မၾကာခဏ ၾကားဖူး ၾကမွာပါ။

ဒါေပမဲ့ အၿပိဳင္ အဆိုင္ မ်ားတဲ့ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ႀကီး မွာ ေနာက္ေကာက္က် မက်န္ခဲ့ဖို႔ အတြက္ အမ်ားစု က အလုပ္ ေလာဘႀကီး ေနတတ္ ၾကပါတယ္။

မနက္ မနက္ အလုပ္ခ်ိန္ မွီေအာင္၊ ေက်ာင္းခ်ိန္ မွီေအာင္ လံုးပန္း ေနရတာ နဲ႔ မနက္စာ စားဖို႔ အခ်ိန္ မေပးႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ထမင္းစားပြဲ မွာ ထိုင္ခံု နဲ႔ အက်အန ထိုင္ၿပီး ေအးေဆး စားဖို႔ ေနေန သာ သာ ေကာ္ဖီ တစ္ခြက္ ကိုေတာင္ အျပင္ထြက္ ခါနီး မွ အျမန္ မ်ိဳခ် ေနရတဲ့ အလုပ္မ်ား သူ ေတြမွ အမ်ားႀကီး ပဲ။ 


တကယ္ဆို မနက္စာ က က်န္းမာေရး အတြက္ အေရးႀကီး ဆံုး အစာပါ။
ဒီ စကား အပ္ေၾကာင္း ထပ္ေအာင္ ၾကားေနရေပမယ့္ ဒါ အမွန္တရားပါ။ တစ္ညတာ လံုးမွာ ဘာမွ မစားဘဲ အိပ္ေန တာေၾကာင့္ ဟာေန တဲ့ အစာအိမ္ အတြက္ အိပ္ရာႏိုးခ်ိန္ မွာစားတဲ့ မနက္စာ က အေရးႀကီး ပါတယ္။ 

မနက္စာ ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စာ လံုး Break fast ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ကလည္း ဥပုသ္ (fast) ကို ျဖတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါ။ မနက္တိုင္း မနက္စာ ပံုမွန္ စားေနသူ ေတြဟာ မစားသူေတြ ထက္ ပိုၿပီး က်န္းမာ ေနေၾကာင္း ကုိ ေလ့လာခ်က္ ေျမာက္ျမားစြာ အရ ေတြ႔႐ွိ ရပါတယ္။ 

 မနက္စာ ကေန ရ႐ွိတဲ့ အက်ိဳးထူး ေတြ ကေတာ့ အားအင္ေတြ ျပည့္ဝ ေနျခင္း နဲ႔ တစ္ေန႔တာ လံုး အာ႐ုံ စူးစုိက္မႈ ေကာင္းေနျခင္း တို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူး သျဖင့္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ၾကား ရာမွာ ပို စိတ္ဝင္ စားၿပီး စာေတြ ပို မွတ္မိလြယ္ ေစပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ေရာဂါ ဘယ ေတြမွလည္း ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ကုိယ္အေလးခ်ိန္ ထိန္းသူေတြ အေနနဲ႔ လည္း မနက္စာ စားသင့္ ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က ဝိတ္ေလွ်ာ့ခ်င္ လို႔ မနက္စာ ကုိ ေလွ်ာ့စား တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မနက္စာ ကို ေလွ်ာ့စားျခင္း က မပိန္ေစတဲ့ အျပင္ ပိုလို႔ေတာင္ ဝလာေစ ႏိုင္ ပါတယ္။

 ေလ့လာ ခ်က္ေတြ အရ မနက္စာ မစားသူေတြ က အဝ လြန္ျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ပိုမ်ား တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ မနက္စာ ကို မစားဘဲ ေနလိုက္ျခင္း ဟာ ေနာက္ ပိုင္းစား တဲ့ ေန႔လယ္ စာေတြ၊ ညစာေတြ ကို အဝ အၿပဲ စားလို စိတ္ ျဖစ္ေပၚ ေစလို႔ပါ။

 ဒါ့အျပင္ က်န္းမာေရး နဲ႔ မညီၫြတ္ တဲ့ Fast Food ေတြ ကုိလည္း ပိုစား မိတတ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မနက္ စာ မစားသူေတြ ဟာ စားသူေတြ ထက္ စာရင္ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာ က်ဥ္း ေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မ်ားပါတယ္။

မနက္စာ မွာ စားေလ့ ႐ွိတဲ့ ေကာက္ႏွံေတြ ပါတဲ့ ေပါင္မုန္႔ေတြ၊ Cereal ေတြ ကလည္း က်န္းမာေရး အတြက္ ေကာင္းေစ ပါတယ္။ Antioxidant သတၱဳဓာတ္ နဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ပါ႐ွိတာေၾကာင့္ အဲဒီ မနက္စာေတြ ကို ပံုမွန္ စားေပးျခင္းျဖင့္ အသက္႐ွည္ က်န္းမာေစႏိုင္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရး အတြက္ အေရးႀကီး တဲ့ မနက္စာ ကို မနက္တိုင္း အခ်ိန္ေပးၿပီး စားေပး သင့္ ပါတယ္။


Credit - Original up-loader
From...Myawady

No comments:

Post a Comment