*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Sunday, 6 July 2014

ဩဇာသီး ၏ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ား

ဩဇာသီး၏ က်န္းမာေရး အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား

ကမၻာ တစ္ဝန္းလံုးမွာ ေပါက္ေရာက္ေနတဲ့ ခ်ိဳတဲ့ သစ္သီးျဖစ္တဲ့ ဩဇာသီးဟာ အရသာရွိသလို ေဆးဖက္ဝင္တဲ့ အစြမ္းလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။

(၁) အစာမေၾက ေဝဒနာကို သက္သာေစပါတယ္

ဩဇာသီးဟာ အစာမေၾကတာ၊ ရင္ပည့္ရင္ကယ္တာ စတဲ့ ေဝဒနာေတြကို သက္သာ ေစပါတယ္။

(၂) ဝမ္းပ်က္ ဝမ္းေလွ်ာတာနဲ့ ဝမ္းကိုက္တာကို သက္သာ ေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ ေၾကးနီဓာတ္ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း ကင္းေဝးေစၿပီး ဝမ္းပ်က္ ဝမ္းေလွ်ာတာနဲ႔ ဝမ္းကိုက္တာ တို႔ကိုလည္း သက္သာ ေစပါတယ္။

(၃) အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ အစြမ္းရွိပါတယ္

ဗီတာမင္စီ အမ်ားအျပား ပါဝင္တာေၾကာင့္ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ဂုဏ္သတၱိ ရွိကာ ကိုယ္ခႏၶာ တြင္းရွိ ဖရီးရယ္ ဒီကယ္ေတြကို တြန္းလွန္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

(၄) အသားအေရန့ဲ ဆံေကသာကုိ က်န္းမာေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ ဗီတာမင္ေအ ပါဝင္တာေၾကာင့္ အသားအေရနဲ႔ ဆံေကသာ ကို က်န္းမာ ေစပါတယ္။

(၅) ႏွလံုးက်န္းမာေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ ပိုတက္စီယမ္နဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္တို႔ ပါဝင္မႈမ်ားတာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ အကာအကြယ္ ေပးပါတယ္။ ၾကြက္သား အားနည္း မႈကို သက္သာေစတဲ့အတြက္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္မႈ ကင္းေစပါတယ္။

(၆) အဆစ္ကို က်န္းမာေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ မဂၢနီဆီယမ္ မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္တြင္း ေရဓာတ္ကို ဟန္ခ်က္ ညီမွ်ေစၿပီး အဆစ္ေတြထဲက အက္စစ္ဖယ္ရွားေရးမွာ ပါဝင္ကူ ညီပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆစ္ ေရာင္နာတဲ့ လကၡဏာ ေတြကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

(၇) အေထြေထြ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ သိုင္ယာမင္း (B1) ၊ ဗီတာမင္ေအ၊ ႐ိုင္ဘိုဖေလဗင္ (B2) ၊ သ ဘာဝသၾကား၊ ႏိုင္ယာစင္၊ ကာဗိုဟိုက္ဒ ရိတ္၊ သံဓာတ္၊ ပ႐ိုတင္း၊ ဇင့္၊ မဂၢနီဆီ ယမ္၊ ေၾကးနီ၊ ပိုတက္စီယမ္၊ ဆိုဒီယမ္၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ ဗီတာမင္စီ၊ အမွ်င္ဓာတ္ စတာေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ အေထြေထြ က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။

(၈) ပိုးသတ္အာနိသင္ရွိပါတယ္

ဩဇာသီးအေစ့မွာ ပိုးသတ္ေစတဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။

(၉) သေရစာအျဖစ္ စားႏိုင္ပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ သဘာဝ သၾကားဓာတ္ ပါဝင္တာေၾကာင့္ သေရစာနဲ႔ အခ်ိဳပြဲ အေနနဲ႔ စားသင့္ ပါတယ္။

(၁၀) ေသြးအားနည္းေရာဂါကို သက္သာေစပါတယ္

ဩဇာသီးမွာ သံဓာတ္ပါဝင္တာ ေၾကာင့္ ေသြးအားနည္း ေရာဂါကုသမႈမွာ အသံုး ဝင္ပါတယ္။
ကမၻာ တစ္ဝန္း လံုးမွာ ေပါက္ေရာက္ေန တဲ့ ခ်ိဳတဲ့ သစ္သီးျဖစ္တဲ့ ဩဇာသီး ဟာ အရသာ ရွိ သလို ေဆး ဖက္ ဝင္တဲ့ အစြမ္း လည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။

(၁) အစာ မေၾက ေဝဒနာ ကို သက္သာေစ ပါတယ္
ဩဇာသီး ဟာ အစာ မေၾကတာ၊ ရင္ၿပည့္ ရင္ကယ္ တာ စတဲ့ ေဝဒနာေတြ ကို သက္သာ ေစပါတယ္။

(၂) ဝမ္းပ်က္ ဝမ္းေလွ်ာ တာနဲ့ ဝမ္းကိုက္ တာကို သက္သာ ေစပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ ေၾကးနီ ဓာတ္ ပါဝင္ တာေၾကာင့္ ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္း ကင္းေဝးေစၿပီး ဝမ္းပ်က္ ဝမ္းေလွ်ာ တာနဲ႔ ဝမ္းကိုက္ တာ တို႔ ကိုလည္း သက္သာ ေစပါတယ္။


(၃) အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ အစြမ္း ရွိ ပါတယ္
ဗီတာမင္ စီ အမ်ား အျပား ပါဝင္ တာေၾကာင့္ အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ ဂုဏ္ သတၱိ ရွိကာ ကိုယ္ ခႏၶာ တြင္းရွိ ဖရီးရယ္ ဒီကယ္ေတြ ကို တြန္းလွန္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။

(၄) အသား အေရန့ဲ ဆံေကသာ ကုိ က်န္းမာေစ ပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ ဗီတာမင္ေအ ပါဝင္ တာေၾကာင့္ အသား အေရနဲ႔ ဆံေကသာ ကို က်န္းမာ ေစပါတယ္။

(၅) ႏွလံုး က်န္းမာေစ ပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ ပိုတက္စီယမ္ နဲ႔ မဂၢနီဆီယမ္ တို႔ ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ အကာ အကြယ္ ေပးပါတယ္။ ၾကြက္သား အားနည္း မႈကို သက္သာေစတဲ့ အတြက္ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္မႈ ကင္းေစ ပါတယ္။

(၆) အဆစ္ ကို က်န္းမာေစ ပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ မဂၢနီဆီယမ္ မ်ားစြာ ပါဝင္ တာေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ တြင္း ေရဓာတ္ ကို ဟန္ခ်က္ ညီမွ်ေစၿပီး အဆစ္ေတြ ထဲက အက္စစ္ ဖယ္ရွားေရးမွာ ပါဝင္ကူ ညီပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဆစ္ ေရာင္ နာတဲ့ လကၡဏာ ေတြကို ေလ်ာ့ က်ေစပါတယ္။

(၇) အေထြေထြ က်န္းမာေရး ေကာင္းမြန္ေစ ပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ သိုင္ယာမင္း (B1) ၊ ဗီတာမင္ေအ၊ ႐ိုင္ဘိုဖေလဗင္ (B2) ၊ သ ဘာဝ သၾကား၊ ႏိုင္ယာစင္၊ ကာဗိုဟိုက္ ဒ ရိတ္၊ သံဓာတ္၊ ပ႐ိုတင္း၊ ဇင့္၊ မဂၢနီဆီ ယမ္၊ ေၾကးနီ၊ ပိုတက္စီယမ္၊ ဆိုဒီယမ္၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ ဗီတာမင္စီ၊ အမွ်င္ဓာတ္ စတာေတြပါဝင္တာေၾကာင့္ အေထြေထြ က်န္းမာေရး ကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။

(၈) ပိုးသတ္ အာနိသင္ ရွိပါတယ္
ဩဇာသီးအေစ့မွာ ပိုးသတ္ေစတဲ့ အာနိသင္ရွိပါတယ္။

(၉) သေရစာ အျဖစ္ စားႏိုင္ပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ သဘာဝ သၾကားဓာတ္ ပါဝင္ တာေၾကာင့္ သေရစာ နဲ႔ အခ်ိဳပြဲ အေန နဲ႔ စားသင့္ ပါတယ္။

(၁၀) ေသြးအားနည္းေရာဂါ ကို သက္သာေစပါတယ္
ဩဇာသီး မွာ သံဓာတ္ ပါဝင္တာ ေၾကာင့္ ေသြးအားနည္း ေရာဂါ ကုသမႈမွာ အသံုး ဝင္ပါတယ္။


From...Myawady

No comments:

Post a Comment