*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Tuesday 8 July 2014

ကားေဟာင္း အားလုံး အပ္ႏွံခြင့္ျပဳ မႈ ကားေစ်းႏႈန္းႏွင့္ စလစ္ေစ်းကြက္ ပ်က္

 ကားေဟာင္း, ကားသစ္, ကားေစ်းကြက္, ကားေစ်းႏႈန္း, ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန, ကညန, ကုန္းလမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန
  အစုိးရ၏ မူ၀ါဒအျပာင္းအလဲသည္ ကားေစ်းကြက္ကုိ အႀကီးအက်ယ္ ရုိက္ခတ္ေနၿပီျဖစ္သည္ (ဓာတ္ပုံ – ေအာင္သက္၀ုိင္ / ဧရာ၀တီ)

အစုိးရ က ကားေဟာင္းမ်ား ကုိ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳၿပီး ကားသစ္ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳလ်က္ ရွိေနရာမွ စက္မႈ ဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ား အပါအ၀င္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ေသာ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္း မ်ား အားလုံးကုိ တၿပိဳင္နက္တည္း အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳ လိုက္ၿပီျဖစ္၍ ကားသစ္ မ်ား တင္ သြင္းခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာ လုိက္ရာ ကားသစ္ တင္ သြင္းႏုိင္ေသာ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံ စလစ္မ်ား အေရာင္း အ၀ယ္ ျပဳလုပ္ ေနေသာ ေစ်း ကြက္ ေပ်ာက္ပ်က္ သြား ေၾကာင္း ေစ်းကြက္ အတြင္းမွ စုံစမ္းသိရွိရသည္။

ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ ကုန္းလမ္း ပုိ႔ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီး ဌာနက ကားေဟာင္း မ်ားကို အကၡရာ စဥ္ အလုိက္ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳေနရာ မွ ဇူလုိင္ ၁၄ ရက္ေန႔ မွ စ၍ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားေဟာင္း မ်ား အားလုံး ကုိ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္ၿပီး စက္တင္ ဘာ လ ၁ ရက္ေန႔မွ စ၍ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ကားမ်ားအားလုံး အပ္ႏွံခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊


 ၾသဂုတ္လ ၁ ရက္ေန မွ စ၍ သုံးဘီး ယာဥ္ အုိ ယာဥ္ေဟာင္း မ်ားကုိ ဖ်က္သိမ္း ခြင့္ျပဳ ၍ ကားသစ္ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားေဟာင္း မ်ား အပ္ႏွံ၍ ကားသစ္ တင္ သြင္း ခြင့္ျပဳ ရာတြင္ ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔ မွစ၍ ကားေဟာင္း အပ္ႏွံ ၍ ကားသစ္ တင္သြင္းမႈ အားလုံးအတြက္ ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံရန္ မရွိ ေတာ့ ေၾကာင္း အစိုးရ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံ၍ ကားသစ္ တင္သြင္း ရာတြင္....
‘စ’ အကၡရာ မွ ‘ပ’ အကၡရာ အထိ အပ္ႏွံေသာ ကားမ်ား အတြက္ ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ 
‘ဗ’ အကၡရာမွ စ၍ ‘၂က’ အကၡရာ အထိ ကားေဟာင္း မ်ား အတြက္ ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ခ ၆၀ ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ 
 ေလလံျပန္လည္ မွတ္ပုံတင္ ယာဥ္မ်ား အတြက္ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ 
အငွားယာဥ္ မ်ားအတြက္ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၊

 ေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံ မည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းေလွ်ာ့ေပါ့ ေကာက္ခံမႈ ကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ အတြင္းသာ ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အလားတူ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳမည့္ သက္တမ္း ၂၀ ေက်ာ္ ယာဥ္အုိ ယာဥ္ေဟာင္း မ်ား အတြက္ မွတ္ပုံတင္ခ ကုိ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလွ်ာ့ေပါ့ေကာက္ခံ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားေဟာင္းမ်ား အတြက္ သေဘၤာတင္ ေစ်းႏႈန္း(CIF) အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ ႏွင့္ေအာက္ ကားသစ္မ်ား ကုိသာ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳ၍ ယာဥ္ မွတ္ပုံတင္ ၂၀ ရာခိုင္ ႏႈန္း ေလွ်ာ့ေပါ့ ေဆာင္ရြက္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ 

ထုိ႔ျပင္ ယာဥ္တုိက္မႈ၊ မီးေလာင္ ပ်က္စီးေသာ ယာဥ္ မ်ားႏွင့္ သဘာ၀ ေဘး အႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီး သြားေသာ ကားမ်ား အပ္ႏွံ  ခြင့္ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ အပ္ႏွံ ခြင့္ျပဳ၍ တန္ဖုိး တူညီေသာ ကားသစ္ ကုိ သာ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳၿပီး ယာဥ္မွတ္ပုံတင္ ခ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလွ်ာ့ေပါ့ေပး မည္ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။

“ဒီသတင္း ထြက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း စလစ္ေတြ က ေစ်းကြက္ မွာ အရင္က သိန္းတရာ စြန္းစြန္း ကို ေရာက္ေနရာ ကေန အခု စလစ္ ေစ်းႏႈန္း က က်လာၿပီး ေစ်းကြက္ပ်က္ သြားၿပီ။ ကားေလာက အတြက္ အေျပာင္း အလဲႀကီး လို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္။ 

 ဇုန္ထုတ္ ကား ေတြမွာ လည္း အပ္မယ့္ကားေတြ က အမ်ားႀကီး ရွိေနေတာ့ စလစ္ ျဖစ္လာမယ့္ ကားေတြ မ်ားလာ တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ကားေစ်းကြက္ က ပိုေတာင္ က်လာႏိုင္တယ္။ ေနာက္ ဆိုရင္ ဒီစလစ္နဲ႔ ဝယ္တဲ့ စနစ္ ကို ေပ်ာက္သြားႏိုင္တယ္” ဟု ၀ါရင့္ ကားပြဲစား တဦးက သုံးသပ္သည္။

Famer Auto Showroom မွ ေဒါက္တာ စိုးထြန္းက“ဇုန္ကားေတြ အပ္ခြင့္ျပဳလိုက္တဲ့ အခါ စလစ္နဲ႔ ကပ္ၿပီး ေရာင္း ရတဲ့ ကား ေတြ ပိုၿပီး အေရာင္း အဝယ္ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။ အရင္ က စလစ္ေစ်း  ကတင္ သိန္းတရာေက်ာ္ ျဖစ္ေနေတာ့ မေရာင္းရဘူး။ ေစ်း က ျမင့္ေနတယ္။ အခု ဇုန္ဂ်စ္ေတြ အပ္ခြင့္ ျပဳလိုက္တာ အေရာင္း စင္တာေတြ အတြက္ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္လာ ႏိုင္ တယ္” ဟု ဆုိသည္။

အစုိးရ ၏ ကား တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒ အေျပာင္း အလဲေၾကာင့္ ကားေဟာင္း အပ္စလစ္ ၀ယ္ယူ သုိေလွာင္ ေစ်း ကစားေသာ စလစ္ ေစ်းကြက္ ပ်က္စီး သြားသည့္အျပင္ စလစ္ေစ်းကြက္ တြင္ ေငြေၾကးေျမာက္ျမားစြာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံ ထားသူမ်ားသည္ သိန္းေထာင္ ခ်ီ အရႈံး ေပၚႏုိင္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ျပင္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား လည္း က်ဆင္း လာႏုိင္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

“စလစ္ေစ်း ျမင့္ေနတဲ့ အခ်ိန္ မွာ ဝယ္ထား၊ ရင္းႏွီး ထားတဲ့  သူေတြ ကေတာ့ ႐ံႈး မွာပဲ”ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္း သူမ်ားႏွင့္ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သူ မ်ားအသင္း မွ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႉး ဦးေအးထြန္း က ေျပာ သည္။




No comments:

Post a Comment