*** ၇င္ခြင္လမ္း သို႔ လာေ၇ာက္လည္ပတ္ ေလ႔လာၾကသူ မိတ္ေဆြအားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာၿခင္း ကိုယ္၏ က်မ္းမာၿခင္းတို႔ႏွင္႔ ေအးခ်မ္း ၿပည္႔စံုနိုင္ၾကပါေစ ***

Sunday 27 July 2014

ပ႒ာန္း ရြတ္ရင္ ခိုက္တတ္တယ္ ဆိုတာ တကယ္ ဟုတ္ရဲ႕လား (ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တိုင္း ဖတ္သင့္ ပါသည္)

10271519_620531041357756_5358903033938957277_n

ပ႒ာန္း မရြတ္ေကာင္းဘူး ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ့ လား
တစ္ေလာက တရားပဲြ တစ္ခုုမွာ တရားပဲြၿပီးေတာ့ ဒကာေလး တစ္ေယာက္က အေမးတစ္ခုု ေမးေလွ်ာက္ လာပါတယ္။ 

သူက “အရွင္ ဘုုရား တပည့္ေတာ္ သိတဲ့သူ တစ္ခ်ိဳ႕က တပည့္ေတာ္ ပ႒ာန္းရြတ္တာ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လူေတြ အေနနဲ႔ ကိုုယ့္အိမ္ေတြ ဆုုိင္ေတြမွာ ပ႒ာန္း မရြတ္ေကာင္းေၾကာင္း၊ ပ႒ာန္း ရြတ္ရင္ အေစာင့္ နတ္ေတြ က မေနႏုုိင္ၾကဘဲ ျဖစ္တဲ့ အျပင္ ကုုိယ့္ကုုိ လည္း သူတုုိ႔က မေစာင့္ေရွာက္ႏုုိင္ေၾကာင္း၊ 

ပ႒ာန္း က အရမ္းျမင့္ တဲ့ အတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ နိမ့္က်တဲ့ သတၱဝါေတြ မွာ ဒုုကၡျဖစ္ တတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုုိၾက ပါတယ္ဘုုရား၊ တပည့္ေတာ္ ကေတာ့ အဲဒီ အယူအဆ အေပၚမွာ ယုုံၾကည္မႈ မရွိတဲ့ အတြက္ ရြတ္ၿမဲ အတုုိင္း ရြတ္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ မသိတဲ့သူေတြ က ဟုုတ္မ်ား ဟုုတ္ေလ မလား ဆုုိတဲ့ သံသယေတြ ဝင္သြား တတ္ၾကပါတယ္ ဘုုရား၊


အဲဒါ သူတုုိ႔ေျပာ သလုုိ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ဟာ တကယ္ပဲ အိမ္ေတြ ဆုုိင္ေတြ မွာ မရြတ္ သင့္ဘူးလား ဘုုရား၊ ရြတ္ရင္ တကယ္ပဲ နတ္ေတြက မေနႏုုိင္ျဖစ္ၾကပါသလား ဘုုရား” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထား လာပါ တယ္။ 

“အဲဒီ အယူအဆ ဟာ မဟုုတ္ပါဘူး၊ ဘာမွ လည္း အေျခအျမစ္ မရွိတဲ့ အျပင္ ဗုုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္ က ၾကည့္ ရင္ ဒါဟာ အေတာ့္ကုုိ လဲြေနတဲ့ ကိစၥပဲ”လုုိ႔ သူ႔အေမး ကုုိ အေျဖေပးရင္း လဲြေနတတ္ တဲ့ အလဲြ တစ္ခုု အျဖစ္ စာတစ္ပုုဒ္ ေရးထုုတ္ျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။

ဟုုတ္တယ္။ ဒီ ပ႒ာန္းေဒသနာ ရြတ္ဖတ္ တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြ မွာ အဲလုုိ အယူ အဆေတြ ရွိေနတာ ကုုိ ဘုုန္းဘုုန္း ကုုိယ္တုုိင္ လည္း ႀကဳံဖူး၊ ေဟာဖူး ပါတယ္။ သူတုုိ႔က ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ဟာ အလြန္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အတြက္ ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ပုုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ ပဲ သက္ဆုုိင္တယ္၊ အပ္စပ္ တယ္ လုုိ႔ ထင္ျမင္ေနၿပီး သာမန္လူေတြ အတြက္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ဟာ အရမ္းျမင့္ၿပီး မတန္မရာ ဆုုိရင္ အႏၲရာယ္ေတာင္ ျဖစ္ေစႏုုိင္တယ္ လုုိ႔ ထင္ျမင္ ယူဆေနတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ 

ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ေၾကာင့္ အႏၲရာယ္ မကင္းတဲ့ အျပင္ နတ္ေတြေတာင္ မေနႏုုိင္တဲ့ အတြက္ အခန္႔ မသင့္ရင္ ကုုိယ့္ကုုိ ခုုိက္ေတာင္ ခုုိက္ေစႏုုိင္တယ္ လုုိ႔ ထင္ေနတတ္ တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။
မွားေလစြ လုုိ႔ေတာင္ ေျပာရ မလုုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ 

သူတုုိ႔ ထင္လုုိက္ မွပဲ ဘုုရားရွင္ ရဲ႕ ဓမၼေဒသနာေတာ္ ဟာ သတၱဝါေတြ အတြက္ ထိခုုိက္ေစတဲ့ အဆင့္ေတာင္ ျဖစ္ကုုန္ေတာ့ တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုုိ႔ ထင္လုုိက္မွ ပဲ သတၱဝါေတြ အက်ိဳး အတြက္ မေန မနား ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့တဲ့ ဗုုဒၶရဲ႕ ေဒသနာေတာ္ေတြ ဟာ အက်ိဳးမျပဳတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္ သြား သလုုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ 

ဘုုရားရွင္ ကုုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ကုုိယ္ေတာ္တုုိင္ ဒီပ႒ာန္း ေဒသနာေတာ္ ကုုိ ဆင္ျခင္ေတာ္ မူတဲ့ အခါမွာ ကုုိယ္ေတာ္ျမတ္ ရဲ႕ ခႏၶာကုုိယ္ မွာ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေတြ ကြန္႔ျမဴးး လာတာ၊ ဝါေတာ္ (၇)ဝါေျမာက္မွာ တာဝတႎသာ နတ္ျပည္ ကုုိ ၾကြေရာက္ေတာ္ မူၿပီး နတ္ျပည္ေလာက သားေတြ နာၾကားႏုုိင္ ဖုုိ႔ ေဟာ ၾကားေတာ္မူ ခဲ့တာေတြ ဟာ အခုုလုုိ ဘာမွ မသိတဲ့ သူေတြ ရဲ႕ အထင္ အျမင္ အယူ အဆေတြေၾကာင့္ နတ္ေတြပဲ မေနႏုုိင္ သလုုိလုုိ၊ လူကုိ ပဲ ထိခုုိက္ေစသလုုိ လဲြကုုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ပ႒ာန္းရြတ္ျခင္း အားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ ကုုိမွ မထိခုုိက္တဲ့ အျပင္ ရြတ္သူ ကုုိေရာ၊ နာသူေတြ ကုုိပါ အေကာင္းဆုုံး အက်ိဳးတရားေတြ ကုုိ ျဖစ္ေစတာ အေသ အခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ဟာ ရြတ္ဖတ္သူေတြ ကုုိ လက္ေတြ႕ ဘဝမွာ ႐ုုပ္အဆင္း အဂၤါ ၾကည္လင္ေစလာ သလုုိ၊ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြ ရဲ႕ ခ်စ္ခင္မႈ၊ ေစာင့္ေရွာက္မႈ၊ အမ်ား တကာရဲ႕ ျမတ္ႏုုိးမႈေတြ ကုုိ ျဖစ္ေစ တတ္တဲ့ အျပင္ ပ႒ာန္းေၾကာင့္ နတ္ေတြ မေနႏုုိင္ ျဖစ္ရတယ္ ဆုုိရင္လည္း အဲဒီ နတ္ေတြဟာ မေကာင္းတဲ့၊ ကုုိယ့္ကုုိ ဒုုကၡေပးမယ့္ နတ္ေတြ ပဲ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သူေတာ္ေကာင္းတရား ကုုိ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြ ကပဲ ခ်စ္ျမတ္ႏုုိးတတ္ တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ နတ္ သူေတာ္ေတြ ခ်စ္ခင္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြ လြင့္စင္ေစတာ ဟာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရဲ႕ အစြမ္းအာနိ သင္ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုုိ ပ႒ာန္းရြတ္ လုုိ႔ မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြေပ်ာက္သြား တာဟာ လက္ေတြ႕က် တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပ႒ာန္းေၾကာင့္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ဘာေပ်ာက္တယ္၊ ဘာ ထိခုုိက္တယ္ ဆုုိတာ မလုုိခ်င္ သူေတြ၊ မေကာင္းတဲ့ နတ္ေတြ ရွိေနတာကုုိ ပဲ အလုုိရွိေနသူေတြ ဆုုိရင္ေတာ့ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ကုုိ မရြတ္ ခ်င္လည္း ေနလုုိ ႔ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

 ဗုုဒၶဘာသာေတြ ရဲ႕ ဘဝ တည္ေဆာက္မႈ ဟာ ယုုံၾကည္မႈ သဒၶါ တရားကုုိ ပညာနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး တည္ေဆာက္ ၾက ရတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုုိယ့္ရဲ႕လုုပ္ေဆာင္မႈေတြ ကုုိ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ ပဲ ျဖစ္သင့္သလား၊ မျဖစ္ သင့္ ဘူးလား စဥ္းစား ဆင္ျခင္ၾက ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 ၿပီးေတာ့ ျမတ္စြာ ဘုုရားရွင္ ရဲ႕ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ဟာ ဘယ္သူ႔ အတြက္ပဲ ရည္ရြယ္ ၿပီးေဟာထား တာ၊ ဘယ္သူ မွပဲ ရြတ္ဆုုိ ပူေဇာ္ႏုုိင္တာ ဆုုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ နဲ႔ ေဟာၾကား ထားတာ မဟုုတ္ ပါဘူး ။

 ေဝေနယ် အမ်ားအတြက္၊ ကၽြတ္ထုုိက္ တဲ့သူေတြ အတြက္ ေဟာၾကား ထားတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္သူ ပဲရြတ္ရြတ္၊ ဘယ္သူပဲ နာနာ၊ ဘယ္လုုိေနရာမွာ ပဲရြတ္ရြတ္၊ ဘယ္လုုိ အခ်ိန္မ်ိဳး ပဲ ရြတ္ရြတ္ အခ်ိန္ မေရြး၊ ေနရာ မေရြး၊ ပုုဂၢိဳလ္ မေရြး ရြတ္ဆုုိ ပူေဇာ္ႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဓိက ကေတာ့ ရြတ္ဖတ္ သူရဲ႕ စိတ္ေစတနာ နဲ႔ နာၾကားသူ ရဲ႕ သဒၶါတရား အေပၚ မွာပဲ မူတည္ေန တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ မဆုုိ စစ္မွန္တဲ့ သဒၶါတရား နဲ႔ ရြတ္ဆုုိႏုုိင္မယ္ ဆုုိရင္ ရြတ္ႏုုိင္တာနဲ႔ အမွ် အက်ိဳး တရားေကာင္းေတြ ရရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဘာျဖစ္ခ်င္ လုုိ႔ ဘာရခ်င္ လုုိ႔ စတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ နဲ႔ ရြတ္ဆုုိ တဲ့ ပုုံစံမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ဘုုရားရွင္ ကုုိ ပူေဇာ္တဲ့ အေနနဲ႔ တရားေတာ္ ကုုိ ပူေဇာ္တဲ့ အေနနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ ကုုိ အကုုသုုိလ္ အျဖစ္ နည္းေစဖုုိ႔ နဲ႔ ကုုသုုိလ္တရား တုုိးပြားေစဖုုိ႔ စတဲ့ သဒၶါ တရား အေျခခံ ထားၿပီး ရြတ္ဆုုိႏုုိင္မယ္ ဆုုိရင္ ကံတရားဟာ သူ ႔အလုုပ္ သူလုု ပ္ သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အက်ိဳးေပးမွာ က ကံရဲ႕ အလုုပ္ျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕ က်င့္ႀကံ အားထုုတ္ ရမွာက ကုုိယ့္ရဲ႕ အလုုပ္ပဲ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုုိယ့္ အလုုပ္ကုုိ ကုုိယ္ အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ လုုပ္ၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုုိလုုိတာ က လူေတြ အေနနဲ႔ ကုုိယ့္ေနရာ၊ ကုုိယ့္ဝန္းက်င္ မွာ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ကုုိ ရြတ္ဆုုိ ပူေဇာ္ တဲ့ အခါမွာ မရြတ္ေကာင္းဘူး၊ ဘာျဖစ္တတ္တယ္၊ ညာျဖစ္တတ္တယ္ ဆုုိတဲ့ အယူအဆေတြ ဟာ ဘုုရားေဟာ ထားတဲ့ အယူ အဆေတြ မဟုုတ္သလုုိ လက္ေတြ႕ မွာလည္းပဲ အဓိပၺါယ္ မရွိတဲ့ လဲြမွားေနတဲ့ အယူ အဆေတြ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီလုုိ အယူ အဆေတြေၾကာင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သံသယျဖစ္ေန သူေတြ အေနနဲ႔ ဘာ သံသယမွ မရွိဘဲ ကုုိယ့္ယုုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားနဲ႔ အညီ ကုုိယ္ရြတ္ဆုုိ ပူေဇာ္ေနက် အတုုိင္းပဲ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မႈ ကုုိ ျပဳလုုပ္ ဖုုိ႔နဲ႔ ရြတ္ဖတ္တဲ့ အခါမွာလည္း ေစတနာ၊ သဒၶါတရားကုုိ အေျခခံကာ ေဝေနယ်အမ်ား က်န္းမာေစေၾကာင္း ေမတၱာေလာင္းၿပီး ရြတ္ပူေဇာ္ သမွ် ကုုသုုိလ္ အဖုုိ႔ ကုုိပါ အမွ် အတမ္း ေပေဝးၾကဖုုိ႔ ဆုုိလုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပ႒ာန္းရြတ္ျခင္း အားျဖင့္ ဘယ္သူ႔ ကုုိမွလည္း ထိခုုိက္မႈ မျဖစ္ႏုုိင္ သလုုိ ကုုိယ့္သႏၲာန္ မွာလည္း ကုုသုုိလ္ တရား တုုိးေစႏုုိင္ တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာ ကုုိယ့္ေစတနာ အတုုိင္းသာ ရြတ္ၿမဲ ရြတ္ၾက ဖုုိ႔ အသိေပး တုုိက္တြန္း လုုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ပ႒ာန္းေဒသနာေတာ္ ရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဟုုိ စကား ဒီ စကားေၾကာင့္ သုုိ႔ေလာ သုုိ႔ေလာ သံသယ ပြားေနသူမ်ား အေန နဲ႔ ဘာမွ သံသယ ပြားေနစရာ မလုုိဘဲ ကုုိယ္လုုိ သလုုိ ရြတ္ဆုုိ ပူေဇာ္ႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကုုိယ့္ အတုုိင္းအတာနဲ႔ ကုုိယ္ သဒၶါ၊ ေစတနာ အျပည့္နဲ႔ ႀကိဳးစား ရြတ္ဆုုိ ၾကဖုုိ ႔နဲ႔ ဒီပ႒ာန္း ကုုိ အိမ္မွာ လူပုုဂၢိဳလ္ေတြ အေန နဲ႔ မရြတ္ေကာင္းဘူး လုုိ႔ ထင္ေနၾကသူေတြ အေနနဲ႔ လည္း ဒီအယူအဆ ဟာ ဘုုရားေဟာ မဟုုတ္သလုုိ အဓိပၺါယ္ မရွိတဲ့ အယူအဆပဲ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီလုုိ အယူအဆ လဲြကုုိ အျမန္ဆုုံး ျပင္ဆင္လုုိက္ၾက ဖုုိ႔ အသိေပးရင္း လဲြေနတတ္ တဲ့ အလဲြတစ္ခုု အျဖစ္ ႐ုုိးသားစြာ တင္ျပလုုိက္ရ ပါတယ္။

http://www.buddhismbeams.com/2012/11/blog-post_27.html
( မနာပဒါယီ အရွင္၀ိစိတၱ )
www.buddhismbeams.com
Buddhism Beams(myanmar)

No comments:

Post a Comment